Audi TT Club - Forum

Deel hier je tips and trics over het behandelen van leer
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#26844
Beste TT-rijders.

Ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal op je stoelen smeren om de mooie stoeltjes in topconditite te houden. Gelieve ook een review van het product of producten die je gebruikt hebt.

Zelf gebruik ik voor het reinigen de meguiars step 1 cleaner. Andere cleaners heb ik tot op heden nog niet gebruikt. Ik wrijf het in met een applicator pad en direct daarna met een microfiber doek afvegen. Je zwarte stoelen lijken niet vies, maar dat zijn ze wel :D

Dit was een afbeelding van de meguairs cleaner :D


Voor het ''voeden'' van het leer gebruik ik de Auto glym leather cream care. Ik ben er niet heel tevreden over aangezien het uitpoetsen een hele klus is. De geur is aangenaam.

Afbeelding

Wat gebruiken jullie?

Groetjes,
Vincent
Laatst gewijzigd door Vincentos op di jul 01, 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26846
Ik gebruik alleen de Autoglym eigenlijk. 't is inderdaad een aardig werkje, vooral de achterbank (ongemakkelijke pose voor mij, ben vrij lang) :D

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Vincentos
#26847
Happy Socks schreef:Ik gebruik alleen de Autoglym eigenlijk. 't is inderdaad een aardig werkje, vooral de achterbank (ongemakkelijke pose voor mij, ben vrij lang) :D

Groeten
Joop
Haha ja de achterbank is inderdaad een drama. Je zou eens voor de lol een cleaner moeten proberen. Ik verwacht dat er echt veel vuil af zal komen. Mijn mooie meg doek was helemaal zwart van het vuil. Als ik daar foto's van post dan ga je er niet meer op zitten met je witte broek ;)

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26848
LOL :D

wat ik meestal doe is in de kofferbak gaan zitten, alleen dat ziet er geweldig dom uit :lol: Daar post ik dan ook liever geen foto's van :P

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door VAG TT
#26904
Ik smeer alleen Meguiars op m'n zwarte nappa lederen stoelen met stoelverwarming en die koop ik bij Tim van carclean.nl. Goed spul. 8)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#28013
Aangezien mijn autoglym op was heb ik nu gekozen voor de meguairs gold class cleaner/conditioner. Over dit product ben ik nog meer tevreden dan de autoglym. Het leer wordt er echt soepel van en het ruikt ook niet verkeerd.

Nog een tip voor diegene die zijn stoel gaat behandelen. Zet de stoelverwarming aan en breng het product aan met je blote handen. Door de warmte neemt het leer het product sneller op.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door bazzz
#28035
mischien ook maar eens aanschaffen, wil eerst nog eens die colorlock spullen proberen om de kleur weer perfect te krijgen en de scheurtjes weg te werken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28212
waarom krijg je als je dit topic opent zo'n rotinlog schermpje? irritant zeg
Gebruikersavatar
door Jorge
#28215
Dat komt door de eerste afbeelding ik krijg die niet te zien. Waarschijnlijk een plaatje van het meguiars product (beveiligde link?).

Zelf gebruik ik Protech, super spul :smt001.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#28305
Jorge schreef:Dat komt door de eerste afbeelding ik krijg die niet te zien. Waarschijnlijk een plaatje van het meguiars product (beveiligde link?).

Zelf gebruik ik Protech, super spul :smt001.
Ik heb de afbeelding even verwijderd.

Jorge, zou je een foto kunnen posten van je stoelen? Ben opzich wel benieuwd of het verschil maakt :)

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36278
Sindskort maak ik gebruik van een product van Poorboys. Genaamd leather stuff. 8)

Dit product is echt heel fijn. Ik heb tot nu toe de autoglym en de meguairs gold class leather condtioner gehad maar deze is echt een stuk beter.
Het leer krijgt er een mooie diepe kleur van en het voelt na behandeling stroef aan. Tevens laat het product een subtiele ledergeur achter in de auto. Iedere keer als ik mijn TT stap dan ruikt het echt goed.

Aanrader dus!:

Poorboys leather stuff

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#36282
Ik gebruik colourlock, ook zeer tevreden over en de stoelen zijn na behandeling nog steeds mooi zwart.
Smeer 1 keer in de 2 a 3 weken een klein beetje bescherming over gevoelige instap delen. niets poetsen, 's avonds erop volgende er mooi ingetrokken

Ook de bruine naden die er eerst zaten zijn nog in goede conditie 8)
door ptie
#36295
Ik maak momenteel gebruik van dat spul van Meguairs. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken. Ik heb nog geen ervaring met andere merken. Ik vind het altijd wel een teringwerk, dat insmeren van je lederen bekleding.
door rokky
#36297
Ik gebruik het setje wat ik bij mn leren bankstel heb gekregen, Leather Master van Montel.
Werkt perfect, zit ook een reiniger bij.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36299
ptie schreef:Ik maak momenteel gebruik van dat spul van Meguairs. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken. Ik heb nog geen ervaring met andere merken. Ik vind het altijd wel een teringwerk, dat insmeren van je lederen bekleding.
Het zou best eens kunnen dat je dezelfde hebt als degene die ik heb. Hij is heel erg korrelig en het spul is vrij dik dus lastig in te smeren.

Je zou die van poorboys eens moeten proberen. Het werkt echt veel gemakkelijker! Opzich was die van autoglym ook nietecht verkeerd. Het liet alleen een beetje een doodslucht achter en het was lastig verwijderen.

Groeten,
Vincent
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]