Audi TT Club - Forum

Deel hier je tips and trics over het behandelen van leer
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#52468
Bedankt voor reactie!

Nee het leer is niet lelijk ofzo maar ik wil dat het weer een beetje gaat glanzen.
Ik heb zonet bij Carclean.nl het volgende besteld:

http://carclean.nl/product/Turtle_Wax/I ... 01376.aspx

Ice Age van Turtle Wax een multiereiniger, het gaat er voor mij om dat het weer een beetje fris oogt!
Tevens voor het dashboard cockpit spray besteld want het wordt wel ff poetsen geblazen.

Groetjess!
Gebruikersavatar
door evanseventer
#52475
Ik heb 2 maanden geleden een poets gekocht van Meguiars, maar deze viel mij een beetje tegen. Toch heb ik de stoelen helemaal gedaan maar vond het niet bijzonder. Een aantal weken geleden heb ik vloeibare schoenpoets gebruikt en ik kan je melden, GEWELDIG. Wat een mooi resultaat en het geeft helemaal niet af. Tenslotte is het ook gewoon leder!!. De stoelen lijken wel nieuw. En nu een aantal weken verder en het ziet er nog steeds mooi uit.

Dus voor mij alleen nog maar schoenpoets. :P
Gebruikersavatar
door Vincentos
#52498
xcharmedx schreef:Bedankt voor reactie!

Nee het leer is niet lelijk ofzo maar ik wil dat het weer een beetje gaat glanzen.
Ik heb zonet bij Carclean.nl het volgende besteld:

http://carclean.nl/product/Turtle_Wax/I ... 01376.aspx

Ice Age van Turtle Wax een multiereiniger, het gaat er voor mij om dat het weer een beetje fris oogt!
Tevens voor het dashboard cockpit spray besteld want het wordt wel ff poetsen geblazen.

Groetjess!
Oké, normaal gesproken hoort leer juist niet te glanzen maar een doffe uitstraling te hebben. Door de vetten die in je handen zitten gaat het glanzen. Dit vet hoopt zich op in de porieen van het leer. Vandaar dat het stuur altijd zo lekker glanst.
Als je dit mooi vind moet je juist alleen maar vette dingen opsmeren. Echter vind ik het zelf het mooiste als het dof/origineel is.
Ik ken de multireiniger van Turtle wax niet. Echter ben ik niet zo tevreden met de andere producten van turtle wax. Net als de cockpit spray die alleen maar een vettige laag achter laat.

Zolang je er tevreden mee bent gewoon blijven gebruiken :) Als je eens iets anders wil proberen zou ik de All purpose cleaner van meguairs gebruiken voor het reinigen (kost maar 22,50 voor 3780 - en kun je vervolgens nog eens verdunnen) van je dashboard, velgen etc. Met APC kun je zelfs de buitenkant ontdoen van oude wax lagen etc of als de vervuiling echt heel erg sterk is.

Wat ik zelf fijn spul vind is meguairs last touch. Dit is een multifuntionele spray die ik voor zowel de buitenkant gebruik na het wassen als de binnenkant. Alleen al omdat het een heerlijke kokosgeur achterlaat.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
door denders
#52771
Laatst bij de Action in Spijkenisse (zo'n voordeel winkel met enorm veel aanbiedingen food en non-food)
een cockpit spray tegen gekomen om eens "goedkoop" te proberen.
Merk is 'Grand prix' en distributie is van 'Fiets-o-fit' uit Sneek.

Droge doek en een poetsdoek gebruikt. (instrukties op de spuitbus)
Lichte milde reuk, reinigend, silliconenvrij, smeert niet vet uit en maakt nog antistatisch ook!

Resultaat was prima op al mijn kunststof delen!! de kosten iets van €2,50 ofzo voor 400ml
Blijkt dat het ook nog eens geschikt is voor Leer en hout + alle soorten kunststof! (maar daar gebruik ik het niet voor)
Heb nog 3/4 over.

lol prachtig! :D
Aan te raden dus! (Heb de velgenreiniger, handspuit flacon daar ook gelijk meegenomen voor zo'n luttel bedragje ook al zijn mijn velgen meestal niet zo vies)
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52782
dan komt dat bij ons uit de buurt vandaan dus. ik ken het bedrijf niet. zal wel eens even op zoektocht uit.

en het is een aanrader dus, zal ik het ook eens meenemen als ik het tegen kom.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#52809
:wink:
goTTzilla schreef:dan komt dat bij ons uit de buurt vandaan dus. ik ken het bedrijf niet. zal wel eens even op zoektocht uit.

en het is een aanrader dus, zal ik het ook eens meenemen als ik het tegen kom.

grTTz. dennis
Ja precies Dennis, komt nog (voor mij) van ver ook!
Ik vond prijs/prestatie erg oke!

De velgenreiniger is voor staal en alu velgen, stinkt niet en gebruik het zelf alleen voor remstof weg te halen.
Voor die prijzen maakt het me ook niet echt uit dat je echt verweerde velgen er ook niet geheel schoon mee krijgt maar daar heb ik het ook niet voor :wink:
Ik moet deze dus nog testen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]