Audi TT Club - Forum

Plaats hier alles over het behandelen van het interieur
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door janco
#42038
Vannacht is er brand geweest in de supermarkt onder het appartementencomplex waar ik woon. Gelukkig heb ik zelf geen last van de brand, en ook mijn appartement heeft geen schade... Het heeft er wel voor gezorgd dat de parkeergarage waarin mijn auto stond helemaal vol met rook heeft gestaan.

Nu is het wel zo dat mijn auto enorm naar rook stinkt. Het is een roadster en dus zit die rook ook in het dakje. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat verstandig is om te doen? Ik ga de auto wel wassen zodat de zure rook en aanslag de lak niet (verder) aantast. Alleen weet ik niet wat ik het beste met het dakje kan doen.

Misschien is het wel opgelost met een week en een keer 200km/h rijden met de ramen open?

Groet, Jan
door Brian-TT
#42042
Kom je toevallig uit Ede dan ?????
Gebruikersavatar
door Snowking
#42043
Bij een auto waar veel in is gerookt kunnen ze de stank er ook uit halen. Ze blazen m dan vol met ook iets van rook die trekt helemaal in je bekleding en bij jou in je dak dan. Een tijdje laten staan en je ruikt er nix meer van. Misschien een keer navragen bij een car cleaning bedrijf?

Succes ermee!
Gebruikersavatar
door Vincentos
#42047
Wellicht is het verstandig om eerst contact op te nemen met je verzekering of dit soort schade gedekt is en het 100% te herstellen is.
Is het ook heel erg warm geweest in de garage? Kan me niet voorstellen dat dat bevorderlijk is.

Een dergelijke lucht trekt in je dak en in je bekleding net als dat gebeurt met je eigen kleding/haar in een rokerige ruimte.
Het zal wel te verwijderen zijn..... maar of je het volledig weg kan krijgen is nog maar de vraag. Net als de vorige reactie zijn er bedrijven die van dat soort machines gebruiken om een rooklucht weg te krijgen. Anders kun je ook een extrator proberen.

Succes
Gebruikersavatar
door denders
#42051
Ik zou ook inderdaad maar eerst eens de rekening presenteren van een clean-bedrijf /navraag via verzekering van dat pand/supermarkt ipv zelf akties bekostigen!


Succes!
grt, Den.
Gebruikersavatar
door janco
#42052
@Brian-TT: Ja ik woon boven de hoogvliet (hoekje veenderweg / telefoonweg)

Bedankt voor jullie reacties en input!

Ik ben naar de autospeciaalzaak geweest en die hebben me aangeraden om de auto eerst helemaal goed af te spuiten in een wasbox om 'm daarna goed te wassen. Het interieur lijkt nog wel mee te vallen.
Dus ik heb de auto goed afgespoten en gewassen en vervolgens het dakje met een stofzuiger bij een wasstraat helemaal gezogen. Het resultaat is dat de buitenkant nu helemaal superschoon is geworden dus dat valt mee.
Het interieur wil ik eerst even luchten door open te rijden en 'm voorlopig even niet in de parkeergarage te zetten. Als het na een paar dagen niet minder wordt of weg is ga ik een soort spuitbus kopen. Ik weet niet hoe dat heet maar die spuit je leeg in je auto, je zet de blower aan en dan een paar uur laten staan. Daarna moet de lucht weg zijn en ruikt m'n auto naar lavendel (of iets anders, appel ofzo ;-))
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#42053
Raadzaam is ook om eerst bij een onafhankelijk persoon/adviseur langs te gaan. Vaak hebben verzekeringsmaatschappijen een lijstje klaarliggen met "uitzonderingen" om er onderuit te kunnen komen. Bijv. het feitelijk dragen van een bril of vasthouden in de hand kan al uitmaken of het wordt gedekt of niet bij schade...
Gebruikersavatar
door Marcellos
#42060
Let vooral op roetschade. Dat is funest!

Het risico bij rook- en roetschade zit met name in de aanslag van HCl ofwel zoutzuur dat vrijkomt bij de verbranding van kunststoffen en al snel tot gevolg heeft dat metaal gaat roesten. Een corrosiestop is voor een professioneel bedrijf een simpele klus en voor een particulier kan het een ramp betekenen.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#42313
En hoe is het afgelopen? Of loopt het nog? :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]