Audi TT Club - Forum

Voor model specifieke vragen ga naar MK1 MK2 of MK3, algemene info of vragen m.b.t. tuning in dit gedeelte.
Forumregels: Commerciële berichten zijn niet toegestaan mits het een sponsor van Audi TT Club Nederland betreft.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door febe2011
#83905
Vandaag TT gechipped bij een Belgische tuner, stage 1, CTS luchtfilter incluis. 276PK en 392N als resultaat. Wauw wat een beest is dit nu, de paarden zijn echt wakker geworden ....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83908
Zo'n testbank kan je gewoon manipuleren wat op veel plaatsen gewoonweg gebeurd om pk's en nm's te verkopen die je vervolgens in de praktijk helemaal niet hebt. En betreft die paarden en t koppel, als t wow tuning betreft succes met het behoud van de koppeling en de motor. Dit is wel heel erg veel voor n benzine motor.
door febe2011
#83909
Bandjes kopen, ik vertrek niet met spinnende wielen hoor, en de paarden gebruiken doe je alleen op momenten dat het kan/mag.

Het groot aantal verkregen PK is vrij normaal, gemiddelde is 50PK zonder filter, filter kan ook zorgen voor 10 a 15PK. Het betreft geen inlegfilter, wel een open, en dat hoor je :-)

Testbank manipuleren, ja idd dat kan, maar vandaag kan alles. Anderzijds is het niet aan te raden dat ze dit doen want zoiets komt bij echte tuningfanaten onmiddellijk naar boven.

Koppeling, het is niet de bedoeling dat je steeds weer in 1ste, 2de vol gaat accelereren, het pedaal in 4de of 5de is gewoonweg zalig nu, en daar draait het hem om.

De motor, mannekes, 276PK dit is nog maar het begin, stage 3 en 4 gaan over de 350 tot zelfs 400PK, met dezelfde motor. Maar ik blijf er bij, het is niet omdat je een remap doet dat je niet meer rustig kan rijden he. Het is nu niet de bedoeling dat ik de wagen ga mishandelen door alleen nog maar de paarden te laten steigeren.

Nu nog net een mooie CAT BACK van Milltek of Skytune en ik ben een tevreden man. De voorziene downpipe ga ik achterwegen laten, 276PK is meer dan genoeg :-)
Gebruikersavatar
door miel
#83911
Klinkt wel aanlokkelijk zo, noikes.
Wij gebruiken de TT voor dagelijks verkeer, vraag me af of er dan ook nog rustig mee gereden kan worden en of het verbruik niet teveel stijgt ?
door febe2011
#83912
Met stoplicht sprintjes ben ik echt niets hoor. Accelereren van 70 naar 120 is dan weer wel leuk. Ben 42, het zot is er al even af, hoewel :-). Het zijn net die stoplicht sprintjes dat voor extra hoge slijtage zorgen, dat wil ik nou net vermijden.

Je kan absoluut rustig rijden, gewoon schakelen onder de 3000 toeren. Anders zou je met een porsche ook niet rustig kunnen rijden, of met geen enkele wagen met dit en meer PK. Het verbruik kan nooit hoger zijn als je je rijstijl niet verandert. Of ik minder zal verbruiken, dit zal ik binnen 1000km weten, maar ben er vrij zeker van. Zit nu aan een gemiddeld van 9,5/100km, weinig snelweg, veel korte afstanden.
Gebruikersavatar
door miel
#83913
Thx voor de info, denk dan wel dat de S tronic ook meegenomen moet worden en op maat bijgesteld.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83914
Ik vind dit eerlijk gezegd maar een vreemd topic, lijkt er sterk op dat je je al lang hebt laten hersenspoelen. Super dat je zelf tevreden bent, maar die waardes zijn over the top. De voorgeschotelde waardes kloppen niet, je zou de waardes aan de krukas moeten gaan meten, zoals ik dit lees is het extreme tuning, WOW tuning... 76pk is wel zeer ongeloofwaardig en je kan uitdraaien hebben zoveel als je tonen wil, geloof er geen ene donder van.

Testbanken, sorry dat is gewoon met de waardes oplichting als je de auto op een bank rijdt, dure tools om klanten trachten te overtuigen en helaas lukt dat in erg veel gevallen. Het zijn verzonnen waardes daar je ze niet kan meten, dan is het eigenlijk nog gekker, ze kunnen de waardes ook nog eens manipuleren zoals al eerder gepost. Rij op dezelfde dag meerdere testbanken af en je krijgt verschillen te zien, zullen ze vast hun woordje wel voor klaar hebben daar het hun kostwinning betreft. Als je het echt wilt weten laat je je blok uitbouwen, speciale klimaat cabine, etc. etc. denk nou eens logisch na je wordt met testbanken gigantisch voor de gek gehouden!!! Het is een puur 100% gaspedaal meting een run, het geeft slechts een klein percentage (ongeveer 5%) van de software weer.

Verbruik zal niet gigantisch zuiniger worden en tuners die verstand van zaken hebben gaan met extra benzine juist de motor koelen om alles heel te houden. Benzine motoren worden dus met extra benzine ingespoten om te koelen! En niet voor niets!!! dus om motorschade te voorkomen.

Om meer pk's te verkrijgen kan je de motor ook armer zetten... maar dat kan dus schade toebrengen aan de motor in korte of langere tijd afhankelijk van de waardes. Denk maar eens goed na wat je hebt laten doen... had een diesel gaan rijden dan kan je eco tuning verkrijgen, als je dat met een benzine motor gaat flikken dan rij je die vanzelf naar de haaien.

Wie dit gelooft moet zich toch echt eens gigantisch achter de oren krabben. Als ik alleen die pk's al lees van een luchtfilter dan lig ik dubbel van het lachen. En hoe grover en filter wordt des te meer rotzooi er in de motor kan geraken.

(gebruik de zoekfunctie maar... WKB ... voorspelde al dat de boel naar de klote zou lopen... hoor je er eigenlijk niks meer van, niet gek die schaamt zich vast kapot gezien de reacties die gepost zijn. WimTT zoek ook maar een duur voorbeeld)

Veel plezier met je TT en hoop dat je er lang en veel plezier aan mag beleven, begrijp me daarin niet verkeerd maar trap niet in die pk onzin ze zijn namelijk niet te meten op een rollerbank. PK's zeggen ook helemaal NIETS over de kwaliteit van de software. Ben er zelf ook meerdere keren ingetrapt, heb ook dure onkosten gehad, maar door schade wordt je vanzelf wijzer!
Gebruikersavatar
door miel
#83915
Bwah, vreemd Ronnie, het brengt reacties teweeg, de een positief, de ander wat kritischer.
Tuurlijk zal noikes niet je reactie lezen met de glimlach, maar de meegegeven waardes op uitdraai enz., al of nie gemanipuleerd kun je hier maar posten hé.
Inderdaad is er een felle concurentie tussen de verschillende tuners, en in de schrijfsels lees je vooral de cijfertjes daaromtrent.
Heb een bmw voor de deur staan die standaard tuning software gekregen heeft van Heine, ging van 136pk naar 152pk, dus niks om mee uit te pakken, maar het koppel, die nu op élke versnelling én in het ganse toerenbereik vrijkomt, fenomenaal zeg.
(Tegelijk ook levensgevaarlijk met de achterwielaandrijving vind ik) persoonlijk vind ik dus, los van de cijfers, het rijgevoel (en schakelgedrag) primeren.
Gebruikersavatar
door sweeper
#83916
Een (zogezegd "gerenommeerde" tuner) in Nederland geeft al aan dat een 2.0 TFSI tunen naar 250pk/360Nm gaat zonder verdere aanpassingen. Dat is voor die motor als 200pk uitvoering al 25% verbetering.

Dezelfde motor is ook als 170pk, 185pk en 220pk te verkrijgen waarbij hij door de fabrikant geknepen of gekieteld is ervan uitgaande dat de 200pk versie de gemiddelde is waarop hij ontwikkeld is.

Nog eens 25pk & 30Nm meer lijkt mij - als het al waar is - gewoon gevaarlijk voor je motor.

Ik wens (& hoop) voor je dat je er lang en veel plezier van hebt.

Ohh...en ik heb verschillende zaken verandert aan mijn TT incl. een Pipercross Viper kit (open luchtfilter met aanzuigbuis voor koude lucht), maar buiten het feit dat het leuk klinkt zal je er hoog op 1pk extra door verkrijgen.
#83917
febe2011 schreef:Met stoplicht sprintjes ben ik echt niets hoor. Accelereren van 70 naar 120 is dan weer wel leuk. Ben 42, het zot is er al even af, hoewel :-). Het zijn net die stoplicht sprintjes dat voor extra hoge slijtage zorgen, dat wil ik nou net vermijden.

nou mijn pa is er 65 en die vind het nog steeds leuk
Maar als je bang bent voor slijtage waarom laat je dan überhaupt je TT tunen ? :roll:
Als zoveel vermogen goed was dan deed e fabrikant het zelf wel hoor
Ik ben er helemaal geen voorstander van dus mijn 8N is gewoon lekker standaard dus ook geen extra slijtage en 180pk is snel genoeg , de meeste keren mag je blij zijn dat je 10km/h minder kunt rijden dan toegestaan op de wegen :mrgreen:

Maargoed voor vele is het alleen al leuk om te zeggen dat ze meer vermogen hebben maar mij zegt het weinig maar ik ben dan ook meer een circuit rijder en daar komt het op bochten aan en niet hard rechtdoor rijden
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83918
Krukas pk's zijn niet te meten op een testbank! (Dan moet het blok uitgebouwd worden en naar een speciale ruimte met testapparatuur toe.)

@ Peter, gaat niet om slijtage, uiteraard als je meer wil dat je dat gaat verleggen, maar dat je koppeling binnen 1000 km er uit klapt is abnormaal bijv. dat is gewoon tuning die veel te hoog staat en eigenlijk gewoonweg foutief er in KNALT en de boel om zeep helpt, dat is geen slijtage maar schade toebrengen aan onderdelen. Maar goed veel mensen kicken er op en kijken naar de hoeveelheid pk's en nm's het moet wel prettig te rijden blijven en dat heeft niet iedereen door hoe dat behoort te zijn en stijlen verschillen per tuner, maar technisch moeten ze het wel correct houden.

Audi TT laten chippen in 2005 door Chip Meister, pedaal aanraken en wegvliegen, tank 280 km en leeg. Gebruikte die als student alleen in het weekend bj. 2-2000 225QC 87.000 km. Hoop gezeik hoop onderdelen vervangen geen oplossingen tot je bijna alles vervangen hebt en ze terug komen, want tja die RVS katvervanger ja daar hadden ze met de toegepaste software NOG geen rekening mee gehouden. Hoop gedoe en geregel naar de werkelijke software schrijver(s) maar was t uiteindelijk binnen 3 weken wel geregeld, auto van alle onkosten en ellende en te snel lege tank verkocht.

Audi S3 bj. 2-2000, onder een ton gechipt door een van de welbekende tuners in Nederland uit Varsseveld voorheen Aalten. Niks mis mee met de auto wat zaken qua onderhoud laten vervangen dus alles netjes werkend qua hardware, echter de software is dusdanig hoog gezet dat de auto gewoon ook net als bij chipmeister pedaal aanraken is en al veel te snel naar max koppel toe resultaat binnen 1000 km de gehele koppelingsset mogen vervangen dat is geen slijtage! gewoon BAM KNAL WOW POWER kost je onnodig veel geld met zulke software.

VW Caddy 1.6 TDi RS Tuning, bj. 1-2012 in kwartaal 4 2013 gekocht met net geen 80.000 op de klok, inmiddels 25.000 km verder en t rijdt als een zonnetje, loopt veel mooier, doseerbaar gaspedaal en ja je kan zuiniger rijden (diesel, dit is geen benzine) kan er 1:30 mee rijden of 1:10 MAAR gebruik je de veranderingen dan zal je wel sneller slijtage krijgen door meer druk e.d. maar dit blijft tenminste heel!!! Maar waarom nu al de koppelingsset vervangen voor bijv. een sterkere set? onzin tot de boel echt versleten is rij ik hiermee door erna opties genoeg omdat dit blok in nogal wat modellen van VW gehangen is en aanverwante merken. Kan ook naar een 6 bak.

De koppeling als die normaal 180 nm af fabriek te verwerken krijgt en nu een verhoging heeft naar bijv. 320 nm wat er op sites geschreven wordt als bijv. JD Engineering, uiteraard dat de boel sneller vervangen moet worden maar echt niet zoals bij de S3 erg kort na de tuning en dan met de smoes is slijtage, amehoela! Maar goed bij de S3 was wel weer alles onderhand vernieuwd dus dan kan je weer ene tijd vooruit maar heb wel alles goed terug laten stellen want herhaling van zo'n koppelingset zit je niet op te wachten. maar goed standaard 150 km/h en nu 190 km/h+ maar niet alleen door de tuning. Ligt ook plat op z'n buik dus veel minder luchtweerstand, de pk's zeggen mij niet veel ik heb liever koppel en dat t fijn rijdt. Hoef echt niet de snelste te zijn dan kocht ik wel wat anders.
Gebruikersavatar
door peter1981
#83919
ik ga van normale tuning uit Ronnie buiten het feit of dit goeie of slechte tuning was
En ik zie het zo TS is er blij mee en heeft genoeg aanbevelingen e.d. gehad en verder zal het me worst wezen
Als het ding kapot loopt is het z`n eigen kostenpost
Ik zelf denk ik dat je voor zoveel extra vermogen iets meer moet doen en dat het zonder verdere aanpassingen zeker niet goed is voor zover tuning opzich al goed is maar ach wie ben ik

Mijn TT-tje blijft lekker orgineel want zoals gezegd het ding is snel zat en als ik wat snellers wil dan koop ik een andere auto
Maar iedereen moet doen wat die goed acht :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]