Audi TT Club - Forum

Voor model specifieke vragen ga naar MK1 MK2 of MK3, algemene info of vragen m.b.t. tuning in dit gedeelte.
Forumregels: Commerciële berichten zijn niet toegestaan mits het een sponsor van Audi TT Club Nederland betreft.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83940
tvv1.jpg
tvs3.jpg
Zelfde wiel pk’s en toch 10 krukas-pk verschil???????? (zelfde testbank)
Rara acadabra hocus pocus
Hier heb je al je luchtfilter die 10-15 pk kan geven voor 350 euro

bron: http://www.audittclub.nl/forum/viewtopi ... 477#p77477

Bij deze, voor een ieder die de SCAM nog steeds niet begrijpt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#84072
Die run van mij was ook een dikke aanfluiting van dhr R. van ***.
Ik had toen ook het verkeerde luchtfilter erin/te klein maar grappig om te zien he dat "verlies" vermogen ;)

Heb hem gelukkig al in 2010 laten tunen en auto loopt nog steeds als een zonnetje met voldoende power. Ik wil wel naar Serge gaan dus komt goed voor de second opinion en dat zal vast een herschrijving worden op wat vlakken, maar gebeurd is gebeurd en hou het gezellig! :D

(en dit is het enige wat ik zeg)
Gebruikersavatar
door denders
#85265
En toch zeg ik er nog wat over omdat ik nu zelf de ervaring rijker ben, kennis rijker ben en een onverwacht heerlijke TT rijker ben en daar gaat het toch om! :D
Ik wilde ook even aankaarten als neutraal persoon dat er door Serge tenminste geen Fancy waardes beloofd worden maar een echte op maat tuning! Niks gevoelsmatig en ik heb zelf alles gezien en gevoeld dat er geen bullshit zoals de vorige tjoenert achter je rug om verkocht wordt voor veel geld..... Dit is mijn mening nu en ik had de hoge pet op van *** geloof me!


Serge heeft mij de live data logs laten zien en voelen en ik begrijp niet dat mensen en bedrijven als *** waar ik volste vertrouwen in had dat er op maat getuned was, gewoon door kunnen blijven gaan maar ik ben blij dat ik nooit meer daar heen hoef!

Dit klinkt hard, en totaal niet zoals ik met mensen om wil gaan maar het moet gezegd, ik ben gewoon opgelicht en als er wat had gebeurd had ik niks retour gehad want dan is er niemand thuis natuurlijk, leer mij de mensen kennen met mijn 42 jaar...einde.Of Of de beste man weet echt niet waar hij mee bezig is maar gezien de dyno runs en mijn eigen gevoel weet hij dat prima.

Kortom, ik als klant heb een hele dure leer gehad en ben blij dat er bij mijn TT waar ik zo zuinig op ben, geen blijvende schade opgetreden is!

Serge heeft mijn "getunede" motorgedrag gelogd en zei het al direct en kon ik als leek al iets zeer kwalijks zien.
Kanttekening: ik heb toch redelijke mechanische en elektrotechnische kennis opgedaan en pak dingen die ik leuk vind ook aardig snel op al zeg ik het zelf...maar leg het mij 1x uit en die tijd werd ook genomen en laten zien, niks wazigs gedoe in een achterkamertje waar je niks van mag weten!

In het kort kwam het erop neer dat als ik ook maar een beetje mijn gas indrukte alles opgierde tot ver buiten het bedoelde bereik en die lijn zag je dan niet meer terug, het vermogen eventjes vrij kwam in ongedoseerde vorm en dan het meest belachelijke was dat na 4000 tpm. OOK nog eens de turbo consequent volledig instortte. Dit betekende dus dat ik daarna eigenlijk geen vermogen had en doortufde van nou ja ehm, goed... schakelen maar dan of pedaal door de bodem trappen wat totaal geen nut had!?

Ik had dus DIESELTUNING gekregen was het eerste wat ik tegen Serge riep en daar was ik dus ook naar gaan rijden alsof dit zo was.
Ik heb Serge rustig zijn ding laten doen en hij heeft mij perse, om het verschil te laten merken steeds meegenomen tussen de live data testen door en duidelijk de feiten laten zien!
Zelfs met de standaard 150pk was mijn auto weer doseerbaar en had het comfort alweer terug, wat reed dat fijn!!
Heel anders en wat een verbetering in gedrag al.
Uiteraard na letterlijk vele uurtjes data behandeling heeft Serge mij een laatste keer meegenomen en ik wist even niet wat ik moest zeggen :roll:

Zo heeft Audi de 1.8T bedoeld!
Wat een verschil en ik moest letterlijk opnieuw leren schakelen voor 10 minuten (-het went snel haha)
De auto pakt op, op de live data schiet er helemaal niets meer buiten de schaal en schijnbaar door de vertraging in onze wat oudere computer is commando en volgactie van de motor vrijwel direct en dat voel je ook.
En dynamisch ook in elke versnelling volgt de motor prima de computer.
Voor de gein in lage toeren in zijn 5.... no problemo gaat ook lukken nu hetzijde situatie waarom zo, mij even ontschiet haha

Mijn wagen liep al mooi maar ik ben er zo eentje die alles hoort en voelt en ik wist van de "gaten" in toeren soms en stationair sloeg er weleens een vonkje mis (ja ik ben een zeikerd haha maar dat zie je ook met poetsen...)

Dat is allemaal weg nu en ik heb zelfs meer power over de gehele range van het bereik van deze geweldig sterke motor.
En geheel beveiligd ruim binnen alle waardes, wat niet het geval was met de WOW-Tuning die ik had :?

De auto pakt op, houdt vast en gaat door tot ergens tussen de 5 en 6000 tpm!!
Je schakeld dan over en niks opbouwen, het ding pakt gewoon weer verder met dezelfde Nm's, heerlijk.
Wel altijd echte euro98 blijven tanken maar dat wist ik al van tevoren.

Ik bedoel dus te zeggen dat men een hoop kan schreeuwen maar ik begrijp ook dat er geld in het wereldje omgaat en ik ben nu dubbel zoveel geld kwijt en gelukkig geen motorschade maar van dat geld had ik makkelijk dan de getinte ruiten bij HM kunnen bekostigen maar goed, aldoende leert men vaak helaas met duidelijke voorbeelden als je inzicht krijgt wat eerder totaal niet het geval was... dat begrijp ik nu ook.

Ik ben meer dan tevreden met mijn bella ttke en hoef niet meer bang te zijn als ik gas geef of rustig toer dat de boel in elkaar draait door veiligheden die niet meewerken o.i.d wat dus het geval was eerder!
Thanks Serge voor de gastvrijheid en bizar vele uren fine-tuning :oops:


ps: mijn TT heeft andere (koelere) bougies gekregen en de Forge DV is ook vervangen door een sterkere Bosch puur omdat ik dat zelf wilde ivm. mooi vloeiend kunnen acteren op de software en het is een ander type "zuiger" heb ik mij laten vertellen, daarbij zijn ze beide prima maar ik wilde zelf het comfort in gedrag.

Sorry voor het lange verhaal maar ik baseer me op feiten en die laat ik dan ook op een forum als deze zeker weten :smt006
#86109
Mijn TT 8J Roadster van het bwj 2008 staat nu op 238Pk en 346Nm koppel.
Bolt als een sneltrein :)
Verder geen aanpassingen gedaan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]