Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door dennis19881
#53044
Goedenmiddag,

Sinds kort een TT aangeschaft 1.8 5V Turbo uit 2000. Heerlijke wagen, alleen sinds een week doen mijn electrische ramen het niet meer!
Zowel het linker als het rechter raam gaat niet naar beneden, ook als je de deur opend tijdens het uitstappen blijft het raam stug dicht.

Omdat het zowel om het linker als rechter raam gaat denk ik niet dat het aan een motortje ligt, zelf alle zekeringen afgezocht, maar kan nergens wat vinden voor de elctrische ramen,

Wie o wie kan mij helpen? of wie kan mij vertellen waar ik het relais/zekering kan vinden voor de electrische ramen zodat ik dit eerst kan checken!

Groeten
Gebruikersavatar
door sweeper
#53063
Hoi Dennis,

Je hebt het forum gevonden zie ik. :wink:
Balen dat je ramen niet naar beneden gaan, zeker met die mooie zomer in aantocht. :roll: (hoop ik)

Er is een mogelijkheid om met je sleutel de ramen ook te openen. Werkt dat wel?
Voor als je deze optie niet kent, dat kan op 2 manieren.

1. (auto is op slot) Je steekt sleutel in slot bestuurders zijde & draait de sleutel zodat de auto van slot gaat. Hou de sleutel in deze stand vast. Na een aantal seconden moeten nu beide ramen tegelijk naar beneden gaan.
2. zelfde als 1, maar nu via de afstandbediening, dus als je de auto opent de knop vast houden.

Op deze manier in het tegenovergestelde kan je de ramen dicht doen. Optie 2 werkt alleen als dat via vag-com in de comfort module is ingeleerd.

Als dit ook niet werkt zal mogelijk de stuur computer /comfort module defect zijn. Mogelijk dat je dit d.m.v. uitlezen middels vag-com kan zien. Als je de auto kan laten uitlezen, post hier dan de foutcodes, dan kunnen we makkelijker met je mee denken.

hint: - hier op het forum vinden we het leuk als een ieder zich even voorstelt. Hier is een apart hoekje voor. :wink:
door dennis19881
#53087
Hoi Eric,

Dankje voor de informatie. Ook met de sleutel in het slot gaan de ramen niet open, ze reageren op helemaal niets...
Nu sinds 3 dagen steeds meer last van electrische problemen; achterklep gaat niet meer open met de knop in de auto; binnenverlichting (leeslampjes enzo) werken niet meer.
De occasion waar ik de TT vandaan heb blijven zeggen geen garantie, dus ben toch op mijn eigen portomonnee aangewezen. Wel wilden ze hem uitlezen met een algemeen programma... Daar kwam uit:
Confortmodule/Centrale vegrendelingsmodule Klem 15 onderbreking code 0622
Het zegt mij verder niets dus heb ik meteen een afspraak gemaakt bij een audi dealer die hem met de juiste spullen helemaal gaat uitlezen.. echter kan dit pas 3 Juni..
Moet dus nog even met gesloten ramen rijden.. erg jammer van het mooie weer maar helaas.

Hopelijk gaat het niet te veel kosten, maar de tijd zal ons leren...

Groet Dennis

(btw zal me ook nog even netjes voorstellen ;))
Gebruikersavatar
door sweeper
#53102
Het enige waar ik zo de code 0622 bij terugvindt is het volgende:
www.gerritspeek.nl schreef:foutcode 17006 P0622
nl Wisselstroom dynamo veldregeling storing in circuit
du
en Generator Field 'F' Control Circuit Malfunction
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oplossingen:

* Kabels en stekerverbindingen controleren aan de hand van stroomloopschema
* Wisselstroom dynamo
* Accu
* Regelmodule
Met een goede diagnose van een dealer of iemand met VAG-COM kan je de juiste foutcode vinden. Als je die weet, dan graag even posten hier met de oplossing van de dealer. (zij kunnen de foutenlog zo voor je printen) Laten ze gelijk op andere mogelijke fouten checken.

Suc6
door Goudas Glorie
#90230
sweeper schreef:Hoi Dennis,

Je hebt het forum gevonden zie ik. :wink:
Balen dat je ramen niet naar beneden gaan, zeker met die mooie zomer in aantocht. :roll: (hoop ik)

Er is een mogelijkheid om met je sleutel de ramen ook te openen. Werkt dat wel?
Voor als je deze optie niet kent, dat kan op 2 manieren.

1. (auto is op slot) Je steekt sleutel in slot bestuurders zijde & draait de sleutel zodat de auto van slot gaat. Hou de sleutel in deze stand vast. Na een aantal seconden moeten nu beide ramen tegelijk naar beneden gaan.
2. zelfde als 1, maar nu via de afstandbediening, dus als je de auto opent de knop vast houden.

Op deze manier in het tegenovergestelde kan je de ramen dicht doen. Optie 2 werkt alleen als dat via vag-com in de comfort module is ingeleerd.

Als dit ook niet werkt zal mogelijk de stuur computer /comfort module defect zijn. Mogelijk dat je dit d.m.v. uitlezen middels vag-com kan zien. Als je de auto kan laten uitlezen, post hier dan de foutcodes, dan kunnen we makkelijker met je mee denken.

hint: - hier op het forum vinden we het leuk als een ieder zich even voorstelt. Hier is een apart hoekje voor. :wink:
Ik vraag me af welke optie's er nog meer zijn. Bijvoorbeeld claxon na afsluiten ed.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90231
Kan.
Claxon cq alarm.
Met vcds kan dit en meer.

Succes Eric V.
Wel een heel oud topic btw.
door Goudas Glorie
#90232
eric v. schreef:Kan.
Claxon cq alarm.
Met vcds kan dit en meer.

Succes Eric V.
Wel een heel oud topic btw.
Zo'n vcds heb ik niet. Bij andere merken kan je eea instellen via de sleutel en remote. Vergelijkbaar met hetgeen er boven is beschreven over de ramen via de remote,
Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
door eric v.
#90233
Niemand tips.
Dit zijn instellingen die je oa in je comfortmodule doet.
Dit doe je oa met vcds.
Je kan ook je verlichting van je dash aanpassen, bv alleen de naalden laten branden bij contact enz.
Vcds is een programma.

Kijk eens op youtube zoek op vcds.
Ken je de airco codes?
https://m.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU



Succes Eric V.
door Goudas Glorie
#90234
zal morgen eens met het youtube filmpje aan de gang gaan.
Thanx Eric.

Heb trouwens wel een bluetooth OBD2 stekker.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90235
Dat is mooi voor foutmeldingen en resetten .
Kan alleen niet wat vcds kan.

Succes met de airco codes
Ps 20 is handig en 49
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]