Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Elmo299
#70154
Ik heb continu dat als ik een periode rijd, vooral als ik van de snelweg kom dat mijn linker koplamp steeds uitvalt.

Hij start wel weer op als ik hem opnieuw ontsteek, maar soms moet dat wel een 3 keer achter elkaar.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
door sweeper
#70160
Vocht/condensatie bij de starter? Slecht contact, corrosie. Lampen al een verwisselt met elkaar?
Gebruikersavatar
door niels
#70413
Hoe is dit bij jou afgelopen Elmo? Ik las net dat Davey in het voorsteltopic ook dit probleem heeft.

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem (ook xenon). Mijn linker koplamp valt na ongeveer een minuut uit. Ik kan het licht aan en uitdoen en dan doet hij het weer een minuut, enz. Als ik ongeveer een kwartier of langer rijd, dan blijft de koplamp het gewoon doen.

Ik heb een nieuwe lamp laten plaatsen, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Mijn garage zegt dat de volledige koplampunit moet worden vervangen. Kosten ca € 1000,--. Dat ging me wat te gek. De garage houdt nu voor me in de gaten of er een tweedehandsje vrijkomt van een schade-auto. De starter is volgens de garage het probleem, maar niet los te bestellen/plaatsen. Klopt dat?
Gebruikersavatar
door Elmo299
#70414
Ik moet zeggen dat het nu wel weer redelijk gaat. Weinig last meer van, maar let vanavvond op de weg terug zal hij wel weer uitvallen hahaha.
Gebruikersavatar
door niels
#70415
Hahaha oke dus de precieze oorzaak niet gevonden?

Sweeper, je zei in het voorsteltopic van Davey dat de starter (per 2) kan worden besteld/geplaatst, zodat de hele unit niet hoeft te worden vervangen. Klopt dat?
Gebruikersavatar
door sweeper
#70419
In hun onderdelen lijst staat de ballast wel als apart onderdeel met eigen nummer & prijs.
Gebruikersavatar
door Epco
#90331
Hi,

Ik heb exact hetzelfde probleem op het moment. Ik heb een TT MK1 uit 2004 met af fabriek Xenon. Is het vervangen van de starter de oplossing?

Als de lamp uit is, brandt er een vaag waarschuwings icoon in de MFD. Licht naar stadslicht en terug naar dimlicht lost het probleem op. Soms inderdaad voor 30 seconden, soms voor de hele rit van 40-45 minuten naar huis.

Bedankt voor de reactie.

Groeten,

Epco
Gebruikersavatar
door eric v.
#90332
Wissel je lampen eens van kant.
En kijk eens wat er gebeurd.

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]