Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Angela
#73954
Beste lezer,

Sinds afgelopen zaterdag gaat het alarm van mij Audi TT Roadster (bj. 2002) bijna constant af. Uitzetten via de afstandbediening van de sleutel werkt niet, ook de auto starten of op het contact zetten werkt niet, het alarm blijft afgaan totdat het vanzelf ophoudt. Na enige minuten begint het dan opnieuw. Via Google kwam ik op het Engels Audi TT forum. Hier wordt vermeld dat de oplaadbare accu van het alarm een beperkte levensduur heeft en dat deze op een gegeven moment zijn spanning en voltage niet kan vasthouden (http://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?p=792942). In ditzelfde topic werd ok vermeld dat de eerste symptomen hiervan zijn dat je af en toe een paar peipjes van achteren hoort komen. Dit herken ik inderdaad, dus ik heb m'n auto naar de plaatselijke dealer gebracht met deze melding en mogelijke oorzaak.

De dealer zegt echter dat de oplaadbare accu niet kapot kan gaan. De testkast meldt dat er een storing zit in het alarmhoornsysteem. Er wordt nu handmatig verder gezocht.

Herkent iemand dit?

Groet,
Angela
Gebruikersavatar
door miel
#73955
Hallo en welkom Angie, is wel zo netjes je eens voor te stellen...
Heb je gelijk veel meer kans dat mede- forummers op je probleem inhaken.
Even spitten op het forum met zoekfunctie kan ook al helpen.
Even terzijde, hopelijk betaal je niet de hoofdprijs bij de dealer, hun 'gezoek' kan flink in de papieren lopen...
door Angela
#73956
Beste Miel Swaffel,

Ik had al even in het archief gezocht, maar kwam deze melding niet tegen, vandaar dit topic.

Zoals mijn profiel en m'n bericht al laten zien heet ik Angela, woon ik in Nederland in de provincie Groningen en rijd ik een Audi TT Roadster uit 2002. Dat is wat mij betreft voor dit forum voldoende info.

Ik hoop dat een andere TT-rijder o.b.v. eigen ervaring tips heeft en mij hiermee verder kan heldpen. Als ik iemand d.m.v. een eigen ervaring zou kunnen helpen, dan zou ik dat niet laten omdat zijn profiel naar mijn smaak onvoldoende gedetailleerd/persoonlijk is.
door Audi_TT180pk
#73975
Angela,

Haal even een paar minuten de accu los(reset).
Dit heeft bij mij geholpen met een aantal zaken.
Heb je een alarm vanuit fabriek of aftersales?
Gebruikersavatar
door denders
#74016
Beste Angela,

Heb je verder geen problemen met starten van de motor, ik denk hierbij aan een kapotte dynamo die niet meer meelaadt?
En wat hierboven is gezegd is ook een goede tip.

Maar aangezien je auto al bij de dealer staat denk ik dat je het zoektocht-speuren al uit handen hebt gegeven. Succes ermee en hopelijk snel over dit vervelende euvel!

Dennis
Gebruikersavatar
door sweeper
#74023
Angela schreef:Beste Miel Swaffel,

Ik had al even in het archief gezocht, maar kwam deze melding niet tegen, vandaar dit topic.

Zoals mijn profiel en m'n bericht al laten zien heet ik Angela, woon ik in Nederland in de provincie Groningen en rijd ik een Audi TT Roadster uit 2002. Dat is wat mij betreft voor dit forum voldoende info.

Ik hoop dat een andere TT-rijder o.b.v. eigen ervaring tips heeft en mij hiermee verder kan heldpen. Als ik iemand d.m.v. een eigen ervaring zou kunnen helpen, dan zou ik dat niet laten omdat zijn profiel naar mijn smaak onvoldoende gedetailleerd/persoonlijk is.
Hallo Angela, welkom hier!

Als nieuw forumlid kan je niet in het hele archief terecht, daarvoor zal je donateur of clublid moeten worden.

Wat Miel bedoelt is dat wij hier een apart forumhoekje hebben waar je je auto & jezelf voor kan stellen. Het is prettig om te weten met wie we communiceren, en als we meer van de auto weten, kunnen we vaak ook een preciezer antwoord geven op je eventuele vragen.

Wat betreft je alarm zit je volgens mij goed door deze te laten vervangen. Een oplaadbare accu kan wel degelijk kapot. Na zoveel oplaadcycli gaat de werking ervan achteruit totdat hij niet meer op wil laden. Mijn TT is ook uit 2002, en ik heb hem 2 jaar geleden ook al vervangen. Hun diagnose "storing in alarmhoornsysteem" kan wel degelijk hiermee verband houden. Vraag eventueel om de exacte foutcode, die je weer kan terugzoeken op gerritspeek.nl waar bij veel foutcode uitgebreide beschrijving, en oplossingen staan.
door enerby
#91479
Weet iemand waar dit alarmkastje zit bij een mk1? ik heb al bij het linker achterlicht gekeken, daar zit het niet.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]