Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#90107
Ik heb de hydraulische olie al een keer aangevuld van mijn kap aandrijving maar nu moet het weer. Ik voel meer voor het ombouwen naar handmatige bediening. Ik heb tijdelijk de hydraulische lifters losgemaakt en ik merk dat de kap heel gemakkelijk met de hand omhoog en omlaag gedaan kan worden. Mijn plan is dus om de hydraulische lifters te vervangen door de pneumatische lifters die de kap omhoog helpen. Volgens mij kan je dezelfde aansluitingspunten gebruiken als ik de Bentley manual erop na lees. De pneumatische lifters zijn te vergelijken met de motorkap en kofferbak lifters maar ze hebben uiteraard hun eigen lengte en kracht. Ze zijn gewoon leverbaar, ook via ebay. Heeft iemand dit al een keer gedaan en wat zijn de ervaringen?
#90111
Hmm, lijkt me toch handiger alst met een druk op de knop gebeurt.
Vaste pneumatische lifters zijn volgens mij ook enkelwerkend, dus óf makkeljk open, óf makkelijk toe, of de draaihoek moet instelbaar zijn.
( koffer en motorkap valt dicht door eigen gewicht denk ik zo)
Dan nog een vergrendeling maken/aanpassen.
Denk al met al niet zo raar dat niemand dit avonturiert.
#90112
miel schreef:Hmm, lijkt me toch handiger alst met een druk op de knop gebeurt.
Vaste pneumatische lifters zijn volgens mij ook enkelwerkend, dus óf makkeljk open, óf makkelijk toe, of de draaihoek moet instelbaar zijn.
( koffer en motorkap valt dicht door eigen gewicht denk ik zo)
mkI is wel al met een handmatige vergrendeling dacht ik
Denk al met al niet zo raar dat niemand dit avonturiert.
#90260
Ik heb de ombouw naar handmatige bediening gedaan. De liftwrs liggen nu bij de pomp. Alles nog aangesloten om foutmeldingen te voorkomen. Gas lifters en onderste balpinnen en bovenste montageschroeven gekocht. Alles past en werkt. De functie van de gaslifters is om een wat hulp te geven bij het optillen van de kap. Het gewicht van de kap wordt niet helemaal gecompenseerd dus door het gewicht van de kap valt hij nog steeds dicht maar langzamer. Prima oplossing zodat ik iemand kan vinden die de hydrauliek kan reviseren. Kosten totaal: ca EUR 180
2018-10-12-16-57-48.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]