Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door creative117
#63309
'Hoge benzineprijs vervelend'

(Novum) - Minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) vindt het 'voor de mensen heel vervelend' dat de benzineprijs tot zo'n grote hoogte is gestegen. Hij hoopt dat de prijs snel zakt, zei de bewindsman vrijdag na afloop van de ministerraad.

De prijsstijging wordt veroorzaakt door de onlusten in het Midden-Oosten. De Jager hoopt daarom dat de regio zich stabiliseert, zodat de olieprijs ook kan zakken.

Nederland verdient overigens niet extra aan de hoge benzineprijs, zei De Jager. Dat komt omdat de accijnzen worden geheven per getankte liter en niet zijn gekoppeld aan de prijs. En automobilisten hebben niet opeens meer geld om te spenderen aan de pomp. "Je kunt een euro maar een keer uitgeven."


Ben ik nou dom, OF BEN IK BLIND? We betalen 70% belasting bovenop de benzineprijs, als de basisprijs van de benzine duurder wordt betaal ik dus ook meer accijnzen, of zie ik het verkeerd......????? Maffiosos zijn het.
Gebruikersavatar
door denders
#63311
Het is een lachertje, alleen lachen wij niet meer zelfs!....
En die de Jager mag van mij naar de pomp lopen! :twisted:
Gebruikersavatar
door mveldhuijzen
#63312
Accijns is een vast bedrag, de extra verdiensten zitten em in de BTW. En als je even snel rekent; een dik jaar geleden was de benzineprijs ongeveer € 1,45 en dus vangt onze overheid inmiddels zo'n 5 cent de liter extra. Kassa! Men noemt de stijgende benzineprijzen ook wel de sluipmoordenaar. Je merkt het eigenlijk niet heel erg maar aan het eind van de maand lijk je toch meer geld te missen dan verwacht.

Groet
Martijn
door creative117
#63315
Dag Martijn,

bedankt voor je uitleg, maar voor mij maakt het nou niet zoveel uit of ze het accijnzen of BTW noemen, het blijft diefstal!!!!!

GroeTT

Roger
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63319
Het is gewoon asociaal duur hier, waarom zou je nog op een partij stemmen? Stuk voor stuk behouden ze stommiteiten om de schatkist maar te vullen. Maak een eind aan die aloude traditie en werk verdorie de koopkracht weer in de plus ipv de burger te bestelen. Ga naar andere EU landen en je betaald flink minder en daar moet het zelfs heen vervoerd worden... gaat hier echt nergens over en dat ze dan roepen daar en daar is t duurder... boeiend laat ze dan lekker daar politicus worden, hier moeten ze er duidelijk iets aan doen willen ze de koopkracht een stimulans geven 100 euro voor een tank benzine is bezopen!
Gebruikersavatar
door denders
#63326
Alles blijft bevroren behalve de kosten om te kunnen leven in NL!
Bijna 1 euro gaat naar de staat van de benzineprijs!

Je zal maar een bedrijfje willen beginnen, vroeger was het na een jaar ben je winst aan het maken, ik denk dat die zin nu 3 of 4 jaar droge aardappelen eten en 80 uur in de week maken is!
Gebruikersavatar
door sweeper
#63329
denders schreef:Je zal maar een bedrijfje willen beginnen, ...
Voor een bedrijf is de BTW op brandstof aftrekbaar, dus dat scheelt alweer.
Gebruikersavatar
door denders
#63382
sweeper schreef:
denders schreef:Je zal maar een bedrijfje willen beginnen, ...
Voor een bedrijf is de BTW op brandstof aftrekbaar, dus dat scheelt alweer.
Die gelden komen dan ook weer vanuit de pot die we allemaal vullen.
Maar je hebt gelijk.
Gebruikersavatar
door denders
#63405
169.9 zag ik gisteren langs de snelweg.
Ook de goedkopere pompen zijn al schrikbarend geworden deze tijd.

ongelooflijk hoe ze hier een loopje met de burger nemen...

Ik ga zo tanken trouwens!! hoihoi...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]