Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#54353
NGK PFR6Q laser platinum
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#54393
he steven,

het type bougie van ngk die in jou TT hoort is het type PFR6Q als ik me niet vergis gebruikt audi
dit merk bougie ook in de TT`s dus heb je het ook nog origineel als je deze erin zet :wink:

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door denders
#54397
Hey Steven, heb ook de NGK's erin en in m'n vorige auto had ik ze ook!
Af en toe maak ik ze schoon met een koperborsteltje en stel ze met een voelermaatje af. Prima dingen, ik zeg doen! :wink:
Gebruikersavatar
door sweeper
#54418
Denders schreef:Hey Steven, heb ook de NGK's erin en in m'n vorige auto had ik ze ook!
Af en toe maak ik ze schoon met een koperborsteltje en stel ze met een voelermaatje af. Prima dingen, ik zeg doen! :wink:
Op het doosje van de NGK bougies (heb ze vorige week vervangen) staat dat je er vanaf moet blijven.

exacte tekst: "Do not adjust spark plug gap due to possible damage to fine center electrode"

Het zijn zeker prima dingen, en horen standaard in de 1.8T blokken.
Mijn auto rijdt veel lekkerder & zuiniger dan met de bougies die een dealer erin had gestopt. n.l. de Bosch F7LTCR. Dit is een koperen kern bougie met 3 massa elektroden. (waarschijnlijk voorraad die ze opmaken, en stukken goedkoper)
Gebruikersavatar
door stivoman
#54425
Iedereen bedankt, ga ik die ff bijbestellen!
Grote beurt en APK dan kan die er weer even tegenaan :)
Gebruikersavatar
door denders
#54433
Sweeper schreef: Op het doosje van de NGK bougies (heb ze vorige week vervangen) staat dat je er vanaf moet blijven.
exacte tekst: "Do not adjust spark plug gap due to possible damage to fine center electrode"

Het zijn zeker prima dingen, en horen standaard in de 1.8T blokken.
Mijn auto rijdt veel lekkerder & zuiniger dan met de bougies die een dealer erin had gestopt. n.l. de Bosch F7LTCR. Dit is een koperen kern bougie met 3 massa elektroden. (waarschijnlijk voorraad die ze opmaken, en stukken goedkoper)
Die 3 massa elektroden hebben het voordeel dat ze nooit een mis-fire geven maar dat gaat soms iets ten koste van het verbruik.

De NGK kun je nieuw er zo indraaien.
Ik spreek over het reinigen van de bougies na een x-aantal kilometers, dat is wel degelijk nodig voor de beste werking.
Als je naar de kleine elektrode kijkt zie je een soort witte tipjes vervuiling eromheen zitten.
Dat komt natuurlijk omdat ze erg warm worden en de elektrode toch ook als het ware verbruikt raakt in het proces en een chemische verbinding/afscheiding maakt.

Altijd alleen een koperborsteltje gebruiken! Dit beschadigd bij mij NOOIT iets.
Ook de elektrodeafstanden waren iets te groot geworden. Met een beetje gevoelig tikken, krijg je de elektrode weer precies op de voelermaat.
Ook het schroefdraad maak ik met het borsteltje weer glimmend!

Garages hebben hier natuurlijk geen tijd voor maar mijn motto: Als je weet wat je doet gaat het goed. :wink:
Gewoon prive af en toe wat gevoel en tijd aan de motor en onderdelen besteden loont.
Call me crazy maar ik heb dat misschien wel van die ouwe van me, een vroegere-ex automonteur die alles op hand en gehoor kon en kan doen erg handig toch wel :P .
Laatst gewijzigd door denders op ma jun 14, 2010 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door stivoman
#54435
Daar ben ik ook voorstander van, ik ga niet iets door de garage laten doen
wat ik zelf ook kan vervangen / verhelpen!

Ik heb inmiddels 4 NGK's PFR6Q besteld, zijn nog geen 12,50 p/stuk.
Valt wel mee dus vergeleken wat ze bij de garage kosten : 19 p/stuk en dat excl. btw..
Gebruikersavatar
door denders
#54436
en dat bedoelen we maar, scheelt weer kosten voor benzine haha :wink:
Ga meestal naar de dealer voor de spulletjes of Brezan want kan daar 30% korting krijgen.
"Zwaardere" onderdelen meestal via ebay winkel in Duitsland omdat ze daar voor minder geld, de betere merken hebben.

De vieze, lastige klusjes of omdat je er gewoonweg een brug voor nodig hebt mag de garage doen!
Wil verder wel hun stempeltjes en goedkeuringen via m'n boekje hebben.
Gebruikersavatar
door stivoman
#54437
Brezan had ook gekund,
maar vind ze niet erg vriendelijk hier..

Heb ze nu via een webshop besteld en
alle 8 verschillende onderdelen waren op voorraad en dus binnen 2 dgen thuis:)

Dit laat ik er wel op zetten, tegelijk met de apk!

Grtz, Steven
Gebruikersavatar
door denders
#54445
Mag ik wel oppassen dat ik me raampjes dichthou als ik in Buren ben binnenkort voor de velgen..
Of zijn ze voor buitenstaanders wel oke in de buurt?? :D
Gebruikersavatar
door stivoman
#54970
Buitenstaanders worden wel geaccepteerd hier,
anders merk je morgen vanzelf wel anders.. :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#54978
Zie je morgen!
Helaas geen supergepoetste TT, x-aantal muggenlijkjes enzo..
Maar het regende toch zelfs hier even zonet!
Ach..ik wordt toch bekogeld met eieren als buitenstaander waarschijnlijk daar haha
sTomsTom gaat in ieder geval mee!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]