Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door spitfire
#57530
Hallo, heeft iemand ervaring met de K&N 57i performance kit voor Audi TT 1.8T 150/180pk is het merkbaar en is het geluid ook mooier.
of heb je er ook meer onderhoud mee.
of is het geld weg gegooid.

Bedank vast.
Gebruikersavatar
door denders
#57533
Weet niet of je er wat aan hebt maar ik had deze op mijn Seat cupra (geen turbo) zitten.
Prima ding, eens in de zoveel km eraf schoonmaken met de schoonmaakkit, licht inspuiten hij kon er weer goed tegen. Ik vond het een prima ding, verwacht geen flink pk's erbij maar motor reageerde sneller en iets donkerder geluid. Zorg wel dat je voldoende koele lucht naar het filter brengt of een alu plaatje of box ervoor krijgt (werking optimaal)

Er ligt (nog) voor mijn TT een Apollo kit van K&N klaar dus die ervaring kan ik ook binnenkort gaan delen..
Dan heb ik alles van K&N zo'n beetje gehad en ik blijf erbij :wink:
Gebruikersavatar
door spitfire
#57536
ik zou het meer doen voor het geluid.
maar van dat alu plaatje of box er voor dat begrijp ik niet.
moet ik de lucht van buiten halen
groeten.
Gebruikersavatar
door sweeper
#57537
spitfire schreef:ik zou het meer doen voor het geluid.
maar van dat alu plaatje of box er voor dat begrijp ik niet.
moet ik de lucht van buiten halen
groeten.
Het is altijd het beste om geen open luchtfilter te plaatsen. Een motor (&specifiek turbo) wil veel & zo koud mogelijke lucht om met benzine/diesel zo'n optimaal mogelijke verbranding te hebben. Warme lucht opgezogen door het open filter onder de kap zorgt dus prestatie vermindering. D.m.v. een afscherming aan de zijde van de motor, en slangen die koude lucht aanvoeren vanuit de bumper zorg je ervoor dat de prestaties beter blijven.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57540
ik heb ook zo`n filter op m`n auto zitten. het geluid is leuk maar vermogenswinst krijg je er niet door volgens mij. wat wordt gezegd over de koude lucht is helemaal waar. ik heb de onderkant van m`n originele luchtfilter bak nog gewoon onder de motorkap zitten zodat ie genoeg koude lucht krijgt.
Gebruikersavatar
door denders
#57541
Een Apollo kit heeft een afgesloten huis over de "cone" (het filter) dat is ideaal, geen last van motorwarmte in file of langzaam rijden.
Je moet gewoon voldoende koude lucht aanvoeren met een slang vanuit je wielkast (daar is plek voor bij een TT bij vooral de FWD) dan werkt het prima. Zorg dat je ook weer geen waterschep maakt door de slang zonder filter recht voor in je bumper te maken!
Je krijgt er iets meer vermogen door ivm een standaard bak/filter iets van 3-7 pk.

Ik adviseer je te zoeken naar een ronde bak/huis voor deze filters die je er dan zo op monteerd.
Bij een Apollo K&N kit hebben ze dit dus al gedaan en daar zit dan het filter in.

Hier al eentje gevonden maar ik bedoel zelf een alu huis eromheen met in- en uitlaat voor een slang.

http://www.efkaimport.nl/NieuwsBerichte ... rkast.html
Gebruikersavatar
door sweeper
#57543
spitfire schreef:Maar de filter zit dan toch wel onder de kap? Of kan ik er beter vanaf zien.
Ja die blijft op dezelfde plaats zitten.

De vermogenswinst is nihil, maar hoe je auto reageert wel, en dat is zeker beter dus je hoeft er zeker niet vanaf te zien.
De volgend link heb ik al meerdere keren hier op het forum geplaatst, maar dan nog maar een keer. -> http://limpex-sport.nl/ en dan in rechter kolom "luchtfilters & systemen aanklikken.
Hier staat een duidelijk verhaal over de werking van filters.
Zelf heb ik de Pipercross Viper kit, maar er zijn zeker andere goede vergelijkbare oplossingen zoals ook de Apollo van K&N.

Verder is dit onderwerp als veel vaker besproken hier, dus de zoekfunctie kan uitkomst bieden. :wink:
Gebruikersavatar
door spitfire
#57569
bedankt

ik denk dat ik er maar vanaf zie .
lees dat je de filter veel moet schoon maken en met warm weer problemen kan geven.
kan beter een andere filter zoeken.bv foam filter
Gebruikersavatar
door sweeper
#57572
spitfire schreef:bedankt

ik denk dat ik er maar vanaf zie .
lees dat je de filter veel moet schoon maken en met warm weer problemen kan geven.
kan beter een andere filter zoeken.bv foam filter
Er moet hier op het forum een topic staan over testen uitgevoerd met K&N filters, en hun relatie tot het kapot maken van de LMM. Ze zouden daarmee bewijzen dat het gerucht onjuist blijkt, en niet door het oliën van filters komt.

Ook niet alle foamfilters zijn goed omdat sommige meer fijnstof door zouden laten.
Zelf ben ik wel erg tevreden over mijn Pipercros filter. Deze kan je ook als vervangingsfilter kopen, en dan je filterbox aanpassen met de WAK-BOX methode.
Gebruikersavatar
door denders
#57575
Gebruik idd. even de zoekfunktie.
Geen reden tot paniek, gewoon goed behandelen en geen harrybarry merk nemen..maar we vallen zo in herhaling :wink:
Gebruikersavatar
door spitfire
#57577
ik weet het maar wil niet dat mijn tt schade oploopt.
maar nu weet ik het eigelijk nog niet. wat ik zal doen
of ik de K&N 57i performance kit zal aanschaffen ja of nee .
Gebruikersavatar
door sweeper
#57580
Wij adviseren je om juist een Airbox te nemen, en niet een openlucht filter vanwege mogelijke vermogensvermindering i.v.m. te warme lucht. Het K&N filter op zich is niets mis mee. Een LMM van Audi gaat uiteindelijk toch wel stuk. Als hij nog origineel is, dan adviseer ik je die gelijk mee te vervangen.

Durf iets meer geld uit te geven, en doe het gelijk goed, of maak de WAK-BOX, die doet bijna precies hetzelfde.

Niets spannends dus, en geen paniek, gewoon adviezen afwegen.
Gebruikersavatar
door denders
#57583
Koop dan gewoon een Apollo kit.
Of minimaal een gelijkwaardige.

Ik heb zo 8 jaar van de 11,5 rondgereden met een k57i in mijn Seat (zonder box!) nergens last van hoor ook geen defekte LMM o.i.d. toen ik hem wegdeed met 165000eigen gemaakte kilometers.
Dus als je hem dan monteerd hoe wij het aangeven, (en k&N waarschijnlijk ook) kun je gerust zijn.

Een Apollo versie zoals ik die zelf ga monteren:
Afbeelding

Succes ermee!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]