Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door henky tt
#59126
ik wil vandaag een nieuwe n75 klep halen en een Forge dv, afblaas geluid vind ik niet zo belangrijk als de turbogat maar kleiner is, welke forge dc moet ik hebben en welke n75? de f?, n249 bypass heb ik al gedaan, en wat merk je al je de kat er onder uit haalt? bedankt gr henk
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59130
ik heb er een dv6 op die gesloten is dus geen afblaasgeluid alleen heb ik er nu een open lucht filter op dus hoor je hem wel wat afblazen.

als je je kat er tussen weg haalt komt de motor sneller op toeren en er wordt gezegd dat ie mooier erdoor loopt alleen heb ik de ervaring nog niet ermee aangezien ie er bij mij nog onder zit.

maar als je auto gechipt is had ik hem laten zitten aangezien ie dan officieel weer opnieuw moet worden afgesteld. dit heb ik me laten vertellen bij de ***.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#59134
een dv later plaatsen is geen enkel probleem alleen als je hem eerst chipt en daarna de kat verwijderen had ik niet gedaan. maar ik laat hem mooi zitten, hij rijdt er goed door en ik heb nu ook geen last bij de apk. bij de apk hoort er namelijk een kat onder te zitten bij auto`s vanaf 1995
Gebruikersavatar
door sweeper
#59137
Ik adviseer je de Forge DV007p versie te kiezen, deze is compacter dan de 006 & pas dus beter onder de kunststof kap. Voor de N75 is de F versie volgens mij de standaard, maar zoek de VAG code even op (staat op de N75), en google hem, of post die hier.

Ikzelf heb je N75-J versie gekozen, en die laten plaatsen bij Ronald, en hij heeft de tuning daar op aangepast. Deze versie houdt langer de boost vast, en laat een hogere boost toe. Ronald kan dat voor elk toerental aanpassen in de ECU, maar dan ga je wel voor de maatchip want het is extra werk voor hem. Voor een katvervanger geldt eigenlijk hetzelfde, je hebt er voordeel van als je het tegelijk kmet de chiptuning doet.
Gebruikersavatar
door henky tt
#59139
mooi,dat wordt dus dan de J versie, hoe langer en hoger de boost hoe beter natuurlijk, nu zit er een oude c versie in,met een oude dv,en een forge dv 006 zorgt er dus ook voor dat de turbo gat kleiner is?waar heb jij hem gehaald?en wat kost i ?
Gebruikersavatar
door sweeper
#59140
De DV006 weet ik niet meer waar ik hem vandaan heb, en die zit inmiddels in een A4 Avant, de DV007p heb ik van een Seat rijder gekocht op het Seat forum. Ebay of Marktplaats zal een goede optie zijn. Ook te zoeken onder FMCL007p
Bij Ronald maak je een kans, en hij heeft nog een andere versie nl. de DV004 dat echt een Blow Off is, en ook daar kan hij de ECU op aanpassen. Hij moet dan de MAP sensor wegschrijven. (Mass Air Pressure). Dit is een sensor die bij de 1ste intercooler zit. Niet te verwarren met de MAF sensor (Mass Air FLow) oftewel de luchtmassameter, die bij het luchtfilter zit.

De N75-J gaat bij VAG onder nummer 034 906 283 J, en hoort oorspronkelijk in een RS2 (dat is de 1ste met dat Porsche blok). Deze zal je zelf moeten halen bij de dealer, en meenemen naar Ronald.
Gebruikersavatar
door denders
#59146
Heb zelf de DV007(P) erin gezet, moet zeggen dat het erg goed bevalt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#59149
henky tt schreef:bedankt voor de moeite, het is me wel duidelijk,ga dit morgen halen als ze het op voorraad hebben
Dat zou me verbazen, maar dan hebben ze het wel met 1 dag meestal.(de N75J dus)
Gebruikersavatar
door henky tt
#59164
zo net met me vliegtuig uummm tt terug van de *** en hij is helemaal nagekeken en alles was ok, gelijk maar ff opnieuw op maat getuned, wat een verschil!!! gelijk de kat geélimineerd, dus die kan er onderuit, en forge dv had niet zo veel zin zij hij een n75 j ook niet zo?? iemand ervaring met deze op een getunde 165kw?
Gebruikersavatar
door sweeper
#59167
Het zijn ook allemaal kleine beetjes, maar alle beetjes helpen. Het is ook niet zo dat hij er echt extra pk's of Nm's bij krijgt, maar wel hoe hij ze kan afgeven plus hoe prettig het rijdt.

Je zal er meer info over vinden op andere fora zoals het seat-forum, of vwvortex, e.d.. Maar eens googelen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59175
Katvervanger van EPS heb ik eronder gehad (225 pk Q basis), je koppel en pk's nemen toe in de vorm van beleving het zal misschien iets of wat schelen maar niet bar veel. De motor loopt vee; fijner alleen krijg je een blikkig uitlaatgeluid uit de standaard demper wat richting de V6 klinkt maar dan net van ja ik wil wel maar heb die laatste 2 cilinders niet dat viel me wel op maar heb me er niet druk om gemaakt want wat een pret 280 km en tank leeg gaat echt als een kanon dan vergeleken met eerst door de katalysator heen die druk opbouwd en tegenhoud en kost dus acceleratie tijd.

DV heb ik gewoon ene gesloten en had die toen ook, moet niks hebben vand at afblazen als je t inspuiten en de klep als je de druk aflaat maar in de auto goed hoort. In mn S3 hoor ik het beter dan het in de TT was.

staat ergens een sticky op t forum wat ik toen ik de TT nog reed gepost heb.
Gebruikersavatar
door henky tt
#59180
ja dat sissen maakt me ook niet veel uit, alleen zo veel mogelijk pk's en nm!
maar ik ga die kat er in het weekend onder laten zetten, de software is tijdens het tunen er al voor aangepast,ik heb nog een open luchtfilter liggen,daar moet ik even een goede koude plek voor zien te vinden, en tijdens het tunen pingelde hij een beetje, had dtoch echt 98 getankt, bij q8,maar hij zij dat er 95 in moest zitten, deze 3 dingen bij elkaar moet toch wel een pk of 8 schelen(euro 98 tanken,kat eronder uit,en open lucht filter, op een goede plek. volgens mij heb ik dan alles eruit gehaald wat er in zit,maar tot nu toe, wat een verschil!!! als je gas geeft is het net alsof je los komt van de grondhaha,eerst volgende meeting wil ik alleen nog ff op de rollebank
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]