Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mark0302
#83033
Hallo Forumleden,

Bij mijn vorige auto's heb ik altijd direct een Blow Off Valve gemonteerd. Dit kon bij Toyota, Subaru en Fiat zonder ook maar enige problemen. Destijds met diverse merken gereden waaronder HKS, Apexi en Forge. Waarvan de HKS toch echt de beste was. Echter lees ik nu op diverse forums dat bij een TT je het beste de orginele DV kan vervangen door een exemplaar van Forge. Als ik het goed heb kan je kiezen tussen een gesloten versie en een versie welke voor 30% open is (splitter).

Ik vroeg me af welke ervaringen jullie hebben met de DV van Forge? Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Een beetje afblaas geluid is nooit weg lijkt mij :lol:

Zelf heb ik even onder de kap gekeken, en momenteel zit er nog een standaard plastic DV op. Echter bij gas los, lijk je de turbo toch te horen. Niet een specifiek afblaas geluid maar wel een soort terugvoeren van lucht in het systeem. Is dit bij jullie MKI 225 ook het geval? Ik heb de slangen gecontroleerd maar deze lijken niet te lekken.

Vast bedankt,
Mark
Gebruikersavatar
door jos_br
#83040
Je geeft eigenlijk zelf al een klein beetje een antwoord :) , wanneer je een afblaas geluid kunt waarderen neem je de splitter, anders de dichte versie. De Forge doet het op de VAG motoren heel goed hoewel ik met de andere merken niet meteen ervaring heb.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83042
Originele DV werkt t beste met n normale tuning, kun je die niet krijgen koop dan n Forge DV maar wel een die gesloten is. Half open is ruk dan krijg je een verkouden TT, zo'n niesend geval onder de kap is niks aan, ik wil wel maar ik kan niet... split-r dus niet aanschaffen als je vloeiend wilt rijden. Het systeem heeft een gesloten loop welke je niet open moet maken tenzij je grof geld gaat investeren om het geheel te veranderen.

Een verkouden TT klopt overigens niet, wil je dan echt voor de wow gaan... dan hang je er een Japanse motor in met een BOV :D pak er dan een van HKS. Kijk maar naar de hele serie van the fast and the furious... zelfs in n Mustang hangen ze n Japanse motor in Tokyo Drift bijv. :smt006 :smt005 :smt005
door mark0302
#83189
Hallo Ronnie,
Heb er nog even over na gedacht en ik houd het bij een gesloten diverter valve.
Zou je de originele houden of vervangen voor een Forge?
Ik vermoed dat de TT ongeveer 260pk heeft momenteel. Binnenkort even nameten.
Wel hoor ik bij gas los, bij weinig turbodruk en lage toeren het luchtfilter.
Terwijl deze standaard is en geen slangen lekken. Is dit normaal?
Gebruikersavatar
door eric v.
#83191
Kijk eens of je een wakbox hebt.
Dan zijn er gaten onder in het filterhuis gemaakt.
Dit zie je alleen als je het filter er uit haalt.
Heb je dit niet is het zeker een goede mod.

Oem dv is tot zeker 300 pk goed

Succes Eric V.
door mark0302
#83192
Hoi Eric,
Bedankt voor de tip ik zal eens kijken.

Nog een vraagje, de turbo intake pipe (luchtinlaat slang).
Heeft deze de neiging dicht te klappen bij een gechipte TT?
Kortom moet deze vervangen worden door een silicone expemplaar van bijvoorbeeld Forge of Samco?
Of is dit alleen boven 280-300pk nodig?
Gebruikersavatar
door sweeper
#83197
Voor de 225pk versie zou het niet perse noodzakelijk zijn omdat deze al versterkt is met ribben aan de buitenzijde.

Kijk ook even op http://www.intercoolerparts.nl/ die hebben goede slangen voor een top prijsje. Gewoon mailen als het niet op voorraad blijkt te zijn. Ze hebben het met een paar dagen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]