Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTMarky
#8531
Heys,

Graag zou ik dit onderwerp weer tot leven willen brengen. Krieltje heeft enige tijd geleden een topic over colourlock gestart.

Mijn lederen stoelen zijn nu zo langzamerhand aan onderhoud toe. Wanneer ik op internet naar onderhoudsartikelen zoek, kom ik allerlei merken tegen.

Wat zijn jullie ervaringen met het onderhoud van het leder? Gebruiken jullie allemaal colourlock of zijn er andere middelen?

Groeten Mark
door emanuel
#8533
Ik heb zelf een maand geleden een behandeling met leder fresh van color lock gedaan, was heel gemakkelijk en het resultaat is zonder meer goed. Wat is er aan de hand met je leder? Als de toplaag er echt is afgesleten helpen de meeste middelen niet meer nl.
door TTMarky
#8557
De onderlaag van het leer is nog niet te zien. Ik wil voorkomen dat de toplaag helemaal wegslijt. De wang van de bestuurdersstoel vertoont wel slijtage vanwege het in- en uitstappen.

Ik denk dat ik het leer met een wax moet gaan invetten, om de toplaag te beschermen. Dus wilde ik weten welke middelen door andere TT-gebruikers met succes wordt toegepast.
door emanuel
#8579
Zou je eens een goede foto van de instapwang willen plaatsen? dan kan ik zien of invetten voldoende is.
door krieltje
#8589
Waarom ga je niet voor colour lock dan?Kep zelf blauw interieur met dik versleten wang.Na de verfbehandeling is hij weer als nieuw,en na al die maanden sinds het starten van de topic,zit het er nog steeds op en ziet er prima uit.
door allewijn
#8605
Mijn 'instapwang' is ook versleten, waar is die colour-lock te koop?
Gebruikersavatar
door charlotte
#8666
Als je gewoon een onderhoudsmiddel zoekt en het leer nog "heel" is dan kun je bijvoorbeeld de Leather cream van merk AUTOGLYM gebruiken. Gebruikt ikzelf ook, smeer het 4x per jaar op de stoelen en het stuur etc. en geeft weer soepelheid en diepere kleur aan je leer.ZOrgt ook dat het leer niet uitdroogt. Dit merk bevalt me beter dan bijv. sonax, Valma etc.

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#8668
Ik zelf gebruik altijd de Gold Class Leather Cleaner and Conditioner van Meguiar's voor mijn stoelen. Mooi resultaat, Trouwens over diverse andere producten van hun ben ik zeer te spreken.
door TTMarky
#8676
Thanx voor jullie reply.

Mijn leer is denk ik meer een beetje uitgedroogd.
Op de foto is de gesteldheid van mn stoel te zien. Alleen is moeilijk te zien dat het leer vrij droog is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8678
Als t uitgedroogd is met doorzichtig ledervet insmeren, dan wordt het weer netjes en soepel.
door emanuel
#8684
Als ik je foto zo bekijk is de toplaag nog niet door, Colorlock hoeft hier nog niet aan te pas te komen. Een goed voedend onderhoudsproduct moet voldoende zijn. Succes ermee !
Gebruikersavatar
door MARK
#8685
@ TTMarky......glimt het onder de kap ook al ????? :D
door TTMarky
#8687
MARK schreef:@ TTMarky......glimt het onder de kap ook al ????? :D
Haha...ja zeker...alleen de Forge :D De kappen moet ik nog eens een keer grondig onder handen gaan nemen!!!

Zal gelijk even mijn mening over de Forge reply-en in de juiste topic :o
door krieltje
#8702
idd mijn blauwe bekleding was echt kaal,nu niet meer door colour lock.

De jouwe moet allen ff goed gesmeerd worden
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]