Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#4669
:arrow: Brandstof......95 RON of 98 RON :?:

Regelmatig spreek ik mensen die met een hoogvermogen multiklepsmachine brandstof tanken met een Octaangehalte van 95 RON.

Mijn advies......Mensen tank een brandstof met een Octaangehalte van 98 RON, het beste is een van onderstaande brandstoffen te tanken.
Aan deze brandstoffen zijn additieven toegevoegd welke een reinigend en verbrandingsbevorderend effect hebben.

Het verschil tussen 95 RON en 98 RON is met name de klopvastheid (gevoeligheid voor pingelen). Wanneer een motor begint te kloppen zal deze de ontsteking gaan verstellen met als gevolg vermogensverlies wat vooral bij de 225 Pk uitvoering tot klachten zal leiden.

De paar centen die je voor 98 RON tov 95 RON extra moet betalen haal je er weer uit in het verbruik en een betere souplesse van de motor.



:arrow: SHELL V-Power.........

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html


:arrow: BP Ultimate.........

http://www.bp.com/genericsection.do?cat ... Id=7010906

:wink:
Gebruikersavatar
door Cees
#4672
Sinds ik Audi rij tank ik al 98, nu V-power.
Ik snap niet dat mensen veen geld uitgeven voor een auto en dan de
goedkoopste benzine tanken.
Mijn vorige auto was een S3 en ik heb het blok uit elkaar gezien.
De zuigers en kleppen waren bruin i.p.v. zwart, dus perfecte verbranding.
Ten tweede is de auto zuiniger en rijdt hij beter. Dus wat wil je nog meer................. :D
door Jerremy
#4676
Ik tank ook 98,mijn vader tankte in het begin 95 met zijn 180PK, maar dat heb ik hem maar snel afgeraden.
Nu wil hij niks anders meer.

Cees, Grappig dat je vorige auto een S3 was, ik heb hiervoor namelijk ook S3 gereden
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4678
gaat dat ook voor mijn 3.2 6-cylinder op. Volgens het boekje kan ik gewoon 95 tanken
Gebruikersavatar
door Cees
#4680
98 of V-power is altijd beter voor je motor.
Minder slijtage, betere verbranding en hij is zuiniger
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4682
Dus ik heb ook een hoogvermogen multiklepsmachine :shock: 8)
Gebruikersavatar
door charlotte
#4685
haha..... ja dat vakjargon gaat mij wel eens te ver hoor. Vaak denkt men dat het voor iedereen gesneden koek is.

jip en janneke...jip en jannneke...jip en janneke taal
Gebruikersavatar
door MarkG
#4699
Vpower is toch ron95 in Nederland? (//edit toen het nog Pura heette wel, dat heb ik bij Shell nagevraag... en nu??)

Ik heb hem dapper ingereden met Duitse V-power de eerste 30.000 km. (//edit dat heette toen Optimax en in Nederland Pura) Octaan getal 99 :) (tegenwoordig octaangetal 100) http://www.shell-tankstelle.de/438.asp
Hierna altijd 98 ingekwakt.
Laatst gewijzigd door MarkG op do okt 26, 2006 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door charlotte
#4700
Toch hoor ik over dat Vpower ook weer negatieve dingen. Als je dat eenmaal gebruikt hebt kun je niet meer terug naar andere soort.
Vriendje in de racerij heeft daar grote problemen mee gehad o.a.
mmmmm, ja wat is waar?

charlotte
Gebruikersavatar
door MARK
#4704
:arrow: De inspuitregeling zal zich weer even aan moeten passen.......
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4711
Modderaar schreef:gaat dat ook voor mijn 3.2 6-cylinder op. Volgens het boekje kan ik gewoon 95 tanken
Toevallig een duits boekie? want daat is euro 95 met een hoger octaan gehalte 97,8 ofzo... en euro 98 heeft een octaangehalte van 100+ dusss... Duitsers tanken wat ze willen... Nederlanders die de bespaarder uit gaan hangen door 95 te tanken betalen veel kosten aan onderhoud en reparaties. De exacte octaan verschillen weet ik niet precies maar het is iig hoger dan hier.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4713
RON98/95 in benzinetankdopdeksel (hoge woordwaarde) vermeld, volgens mij is octaangehalte 98 overal 98 in europa. :?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#4721
Woon maar 300 meter van de Duitse grens dus tank altijd daar.

T'is goedkoper en ik kan daar V-Power of BP Ultimate 100 tanken.
100 octaan dus, heb zelf het idee dat ik het wel merk in t.o.v. de euro 95 van hier. Lijkt iets pittiger op te pakken en wat beter te acceleren maar voor het zelfde geld is het wel meetbaar op een vermogensbank maar zijn de verschillen dusdanig klein dat je het gevoelsmatig tijdens het rijden niet zou mogen merken.

Je weet hoe het met dat soort dingen vaak gaat, "de wens is meestal de vader van de gedachte" :D
Maar van de andere kant kreeg ik ook na mijn tuning bezoekje aan Jeroen Dik van hem het advies mee om voortaan minimaal V-power te tanken in plaats van euro 95 om optimaal van de vermogenswinst gebruik te kunnen maken.
Tja hij zal het wel weten denk ik zo gezien zijn ervaring.


Grtzz Henk
Laatst gewijzigd door TTmaniac op vr okt 27, 2006 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#4723
ach, ik ga eens een tijdje 98 tanken, zie wel wat ik ervan merk :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#4729
Octaan gehaltes liggen hoger in DUitsland Hans... en ook in DUitsland slopen ze blokken ermee dus die zullen daar op 95 hebben gereden en dan net iets aan octaangehalte tekort gehad hebben of door andere redenen de boel gesloopt hebben. 98 tanken voorkomt ellende en irritaties.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]