Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Relaer
#87653
Beste Allen,

2 maanden geleden heb ik een TT aangeschaft , 1.8 quattro 225PK.
Ik vond de auto tam dus ben naar Beek auto racing gegaan. daar bleek op de rollerbank dat de auto 30 PK tekort kwam en er is eerst gekeken waar . dat aan zou kunnen liggen.
Nu blijkt dat het geen apx motor is maar een ajq. Althans dat staat op het blok als je links van het filter met oliedop kijkt.
Enkele weken terug heb ik een milltek laten plaatsen en betreffende monteur heeft enkele zaken bekeken.
Die zei dat de motor voorzien is van Ko4 turbo en toebehoren. Maar dat pas ook op een ajq heb ik begrepen.

Nu ben ik een leek en wil in ieder geval zeker zijn of het een ajq of apx blok is. Is de code links bovenop het blok alles zeggend en waar zou ik het nog meer aan kunnen zien. Als het duidelijk is dat het een ajq blok betreft dan ben ik niet blij. A, volgens mij is het blok minder . dan een apx . B , ik zal de km stand nooit kunnen achterhalen. Wie kan me op weg helpen?

Alvast dank.

groet.
Gebruikersavatar
door eric v.
#87654
Beste Realer,

Ajq heeft de gasklep aan de bijrijders kant.
Apx aan de bestuurders kant.

Heb je op je ajq een k03 s turbo kan hij zeker naar de 210pk worden getuned.
Ajq is een sterk blok wat met een k04-001 zeker naar de 280 pk moet kunnen.
Ga met het vin nummer naar de dealer en vraag eerst eens of je nou een 225 of een 180 pk auto hebt.
Van bijvoorbeeld een bam naar een apx is een makkelijkere ombouw en remap,dan van een bam naar een ajq,maar kijk eerst een bij een dealer wat die te melden heeft over wat voor blok er bij jou auto hoort.

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]