Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hotbot
#37461
OK, toch bedankt voor de verduidelijking.
Enig idee van het 2de deel van mijn vraag?
Gebruikersavatar
door Softalino
#49870
Ik zie dat er een paar mensen hier gevraagd hebben naar waardes van een LMM. Ik heb er een nieuwe LMM ingeschroefd en heb er meteen even een VAG log van gemaakt zodat anderen kunnen zien wat deze aangeeft met een nieuwe LMM.

Engine RPM Air Mass Flow
/min g/s
1760 29.33
2160 52.36
2600 63.00
3080 72.69
3560 87.42
4040 92.97
4480 110.17
4920 116.72
5280 126.75
5640 149.22
6000 147.36

Nog even wat meer informatie. Het gaat hier om een 1.8T AJQ motor met 180 PK (standaard, geen chip).
Voor mensen die een log gaan maken: in de derde versnelling, en vanaf 1500 toeren planken tot 6000 toeren. LET AUB OP, het gaat hard in zijn derde versnelling en 6000 toeren.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft,
Groeten
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49873
De LMM gaat vaker naar z'n donder als sommige denken.
Gewoon na 50000 vervangen, zeker de wat krachtiger motoren hebben er last van dat de LMM kapot gaat.
Heb zelf in de S3 vele malen moeten vervangen, en in de TT is het niet veel anders.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49879
Ik heb er 50.000km met de s3 op zitten en binnen die tijd de 3 de lmm. Als die slechter wordt merk je t gewoon.
Gebruikersavatar
door denders
#49923
Is het dan niet beter om (als schoonmaken niet meer helpt) de LMM niet te vervangen voor iets anders wat wel langer meegaat?
Ik meen zoiets op ebay weleens gevonden te hebben.

Of het Audi principe ook zo is weet ik niet maar heb dus ooit kunnen vinden dat afhankelijk van het principe van dit apparaatje en hoe dit werkt,
dit principe ook door sensoren vervangen kan worden in een behuizing.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49956
Ik ken de alternatieven niet, maar vind een vloeiend reagerende motor nou eenmaal erg fijn rijden.
Gebruikersavatar
door denders
#50020
Ja dat staat boven alles :wink:

Toen ik op het Seat forum/ibiza zat, heb ik een linkje weleens gezien maar .... zou het nu echt niet meer weten, sorry! :oops:

Ach heb nog geen last en loopt als een zonnetje :roll: :wink: (55555 km)

ff google:

http://www.autototaal.net/werking-lucht ... gnose.html

beetje uitleg.
Laatst gewijzigd door denders op ma mar 08, 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50022
Ik kom dr overal mee ook bij klanten die in het grondverzet zitten dus dan hapt dr wat zand mee. Kan moeilijk wegblijven dat kost me meer dan zo'n LMM wat sneller te moeten vernieuwen.
Gebruikersavatar
door denders
#50024
Ronnie schreef:Ik kom dr overal mee ook bij klanten die in het grondverzet zitten dus dan hapt dr wat zand mee. Kan moeilijk wegblijven dat kost me meer dan zo'n LMM wat sneller te moeten vernieuwen.
Setje rupsbanden erbij en je kunt ze een lift geven tot op de werkplek :wink:
door lowlandcrap
#50264
Kan iemand mij vertellen welk nummer het onderdeel heeft, voordat ik de verkeerde stekker lostrek :D.

De TT heeft enorm veel last van vermogensverlies en een inhoudende motor. De TT krijgt binnenkort ook een grote beurt en een aantal nieuwe onderdelen wat dit moet gaan verhelpen maar het is toch even de moeite waard om het te proberen, rijden zonder LMM. :) Mede omdat de oorzaak van het vermogensverlies nog niet bekend is.

Alvast bedankt,

do
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50265
je lmm heeft maar 1 stekker. de lmm zit in de luchtslang vanaf je luchtfilter (rechts voor de motor)

naar je motor toe.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#50269
stekker los en werkt t middels de noodloop van de motor, loopt ie dan beter is de lmm naar zn grootje
#56170
Ik vrees dat ik ook een luchtmassameter probleem heb. Ga van de week ff langs de audi voor prijsindicatie vervangen Luchtmassamater + luchtfilter.

De TT houd in en smoort, eerst alleen in de 5 vanaf de 5000 toeren, maar laatst die het in z'n 2 ook al. Dacht eerst aan de bobines, maar na dit onderwerp gelezen te hebben, denk ik toch meer aan de luchtmassameter, aangezien ik al 40.000 km gereden heb, denk ik dat hij zowiezo aan vervangen toe is.
#56171
Bij de lokale autodealer kost de een Bosch LMM (ruil) EUR 89,- ex BTW. Bosch is tevens een origineel onderdeel. Het onderdeelnummer kun je zoeken via http://ecat-online.bosch.de/toc/nl/0000 ... ramesetJsp.
TIP: haal de oude eraf (2 of drie schroeven op het deksel van de luchtfilterbox en een slangenklem) Noteer het OE nummer/Bosch nummer op de achterzijde. Bosch heeft namelijk de jaartallen verkeerd in de catalogus staan.

LMM en luchtfilter wisselen is voor een ieder inclusief leek appeltje eitje. Voor de snelle jelle 10 minuten voor de leek max een 30 minuten.!!
#65927
Gisteren de LMM laten vervangen onder garantie aangezien ik een foutmelding kreeg op het dashboard (motormanagment)en zoals al in dit topic aangegeven merkte ik dat er een behoorlijk aantal pk's niet meer meewerkten.
Bij uitlezen met de Vag-com kwam de volgende foutcode "P1128" als enige naar voren.

Slangen nagekeken op lekkages maar niets kunnen vinden.
LMM vervangen en foutcode gereset en de auto is weer als herboren en de 225 pk's staan weer tot mijn beschikking.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]