Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#23922
Het "screen" is het rooster waar je op kijkt wanneer je de slang van de uitgaande zijde losmaakt. Wanneer hier een vuildeeltje op zit kan het zijn dat de werveling van de luchtstroom foutief verloopt waardoor verkeerde meetsignalen worden afgegeven!

Controleer ook even de aansluitstekker op vastzitten en de daaraan vastzittende kabel op defecten aan de buitenzijde door bv klemmen of schuren.

succes!
Gebruikersavatar
door knotski
#23978
Bedankt mark,

ik las ook op verschillende forums dat het scherm eraf betere resultaten geeft,
alleen de kans op waterdruppels die schade veroorzaken wordt natuurlijk groter,
iemand al geexperimenteerd?
Gebruikersavatar
door craze
#24007
zoals bij velen :roll: ook bij mij inhouden/bokken vanaf zo'n 3000 toeren bij goed doortrekken, afspraak met dealer gemaakt om e.e.a. te checken.
kreeg briefje mee van evt. sensor roerental/nokkenasverstelling vervangen, kom volgende week maar dan ga we hem nalopen en repareren (lees: duur geintje :cry: ).
ff checken op dit forum, lees dit topicje, uitdraai hiervan gemaakt en weer terug naar dealer...
'' jongens, willen jullie ff de stekker lostrekken v.d. LMM voordat jullie van alles gaan meten en doen want volgens mij is het de LMM, baat het niet dan schaad het niet''.
zo gezegd en gedaan en hoogstwaarschijnlijk is het de LMM, met stekker los trekt hij weer normaal door zijn versnellingen heen en met stekker erop zijn de klachten er weer:!:
dus volgende week komt een nieuwe LMM erop en als het goed is zijn mijn klachten dan over :wink:
scheelt mij een hoop geld (geen diagnose meer stellen; is met testritje al gebeurd) en juiste onderdeel vervangen :!:
hou jullie wel op de hoogte hoe het afloopt maar toch verrekte handig zo'n forum, THX :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
door craze
#24507
nou, 600 euries lichter maar de TT rijdt weer als een nieuwe :!:
bleek toch niet de LMM te zijn die kapot was maar een of andere sensor die hoogste punt kleppen regelt die gaar was :roll:
afijn, meteen preventief de LMM vervangen, haldex filter en olie vervangen (was nog nooit gebeurd ondanks aftekenen serviceboekjes audi-dealer :evil: ), wat klein grut erbij en dan ben je zo'n 600 euries verder...
hoofdzaak is dat hij nu beter als nooit tervoren rijd en daar gaat het toch om :!:

PS: heb een keuring laten doen voordat ik de auto kocht, juist om dit soort shit te voorkomen :evil:
zo zie je maar, zo'n keuring zegt op zich ook niet veel (of ze hebben gewoon niet goed hun best gedaan).
antwoord v.d. garage: '' is electronicaprobleem, kan plotsklaps optreden. als VAGCOM niks aangeeft kunnen we ook niks hieraan doen, kan gebeuren, gewoon botte pech heeft u gehad'' :roll:
jaja, en binnen 1000 km kreeg je deze shit terwijl de TT altijd audi onderhouden is geweest, lekker gebeuren zo....
BE ALARMED, DON'T TRUST THE MECANIC :!: :wink:

moest dit nog ff kwijt, zoooo dat lucht op
Gebruikersavatar
door tim
#24512
mogen we vragen hoeveel je hem betaald hebt mark
Gebruikersavatar
door rsvfrank
#27212
Is het veilig om een kilometer of 150 met een losgekoppelde LMM te rijden?
door Niall
#27261
rsvfrank schreef:Is het veilig om een kilometer of 150 met een losgekoppelde LMM te rijden?
Ja hij zal er niet slechter om rijden omdat hij de gegevens van de MAP sensor gebruikt voor de afstelling
Gebruikersavatar
door rsvfrank
#27286
Niall schreef:
rsvfrank schreef:Is het veilig om een kilometer of 150 met een losgekoppelde LMM te rijden?
Ja hij zal er niet slechter om rijden omdat hij de gegevens van de MAP sensor gebruikt voor de afstelling
Thanks, ik heb de stekkeraansluiting van de Lmm schoongemaakt en het inhoudprobleem lijkt nu verdwenen.
Mocht het terugkomen , dan test ik de tt met losgekoppelde lmm.
Gebruikersavatar
door Superfunk
#33164
Ik wou het even gaan testen of mijn LMM nog goed is, dus ik had de stekker los gehaald, maar merk geen verschil met stekker erop of stekker eraf.
Zou dat wel zo moeten zijn?
Het probleem is namelijk dat mijn TT niet helemaal lekker doortrekt(een enkele keer merk je dat hij vol vermogen heeft).
Maar vaak zat loopt het niet zoals het moet helaas.(op die momenten ben ik even snel als een Ford Focus 2,0 16v
Gebruikersavatar
door screamer
#33183
Als de LMM echt slecht is dan zou je TT beter moeten lopen zonder. Als het resulaat gelijk is vraag ik me af of dat het probleem is. Zou eens een log maken met een VAG-Com, kun je goed zien of daar het probleem zit.


Guy
door philipc
#33427
Mede TT rijders!

Na deze topic gelezen te hebben ben ik ook van plan mijn LMM te vervangen. Als ik soms flink gas geef merk ik dat de motor een beetje inhoudt..

Aangezien ik zelf niet technisch ben, zou ik willen vragen of iemand mij hierbij zou willen helpen. Ik woon in de omgeving Amsterdam..

Waar kan je het beste een LMM bestellen? Gewoon bij de audi dealer?

Hoop dat iemand mij hiermee wil helpen.

Groeten,
Philip
Gebruikersavatar
door sweeper
#33433
philipc schreef:Mede TT rijders!

Na deze topic gelezen te hebben ben ik ook van plan mijn LMM te vervangen. Als ik soms flink gas geef merk ik dat de motor een beetje inhoudt..

Aangezien ik zelf niet technisch ben, zou ik willen vragen of iemand mij hierbij zou willen helpen. Ik woon in de omgeving Amsterdam..

Waar kan je het beste een LMM bestellen? Gewoon bij de audi dealer?

Hoop dat iemand mij hiermee wil helpen.

Groeten,
Philip
Yep, bij de audi dealer. Zal +/- ? 80,- zijn meen ik. Zelfs met twee linkerhanden te monteren. Aan de ene kant zit een slangklem en aan de andere zijde (luchtfilterhuis) 2 kruiskop schroeven. verder stekker los- & vastmaken.

Als je aardige dealer hebt, heb je nog kans dat hij het voor je doet.

gr. Eric
Gebruikersavatar
door winkeltje
#33452
aardige dealer, kan dat ?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33457
Haha... ja hoor, dat kan. Mijn dealer lacht altijd héél vriendelijk als ik binnenkom :D :roll:
Gebruikersavatar
door jos_br
#33459
knotski schreef:Hmm

net ff met vagcom mijn tt-tje uitlgezen na een zeelandritje van 600km,
en kreeg alleen deze foutmelding:
Control Module Part Number: 8L0 906 018 M
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 05710
Work Shop Code: WSC 00079
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent


dit zou kunnen wijzen op een defecte LMM, ware het niet dat ik deze zo'n 3000km geleden heb vervangen?
Heb erg rustig getoerd, maar daar geeft ie toch niet zo'n fout van aan?
Ik merk ook geen echt verschil ofzo?

heb m maar gewist maar het zit me toch niet helemaal lekker,
verder geen foutmeldingen en een gemidd verbruik van 1:13 gehaald..

ps:
Gerrit Speek wijst op mogelijke oplossing als:

Kontroleer screen ?
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Kontroleer op lekken bij de LMM ?
Haal de LMM eruit en maak 'm schoon (remreiniger). behandel de sensor voorzichtig (lijkt mij niet met 3000km oud?)
Kontroleer het voltage van de LMM hoe/waar?
Vervang de LMM NOT

help?
gr
G
Het is een beetje het kip en ei verhaal. Wanneer de turbo teveel lucht verpompt (bijv. lekkage intercoolsysteem, te hoge turbodruk) meet de lmm dit ook en geeft een te hoge waarde aan. Schoonmaken met remmen reiniger is meten de doodsteek voor de lmm.

Jos.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]