Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kartal
#66997
Beste forummers,

Ik zit er aan te denken om een (Arcs?) mp3/usb-aansluiting te kopen voor mijn Concert-1 installatie. Nu kan ik nergens echt duidelijk een antwoord vinden op de vraag of de cd-speler dan persé geannuleerd moet worden of niet. Met andere woorden: moet je persé de cd-speler aansluiting gebruiken voor een dergelijk kastje?
Wat zijn trouwens hier de ervaringen met deze apparaten en welke merken zijn aan te raden? Bvd!
Gebruikersavatar
door sweeper
#66999
Hier op het forum is de Xcarlink een aantal keren gebruikt om mp3/iPod mogelijkheden toe te voegen aan de concert radio's. Naar mijn weten kan dit met behoud van de cd-wisselaar. Hij wordt er tussen geplaatst.
Gebruikersavatar
door denders
#67001
Heb zelf een arcs kastje maar alleen een concert2 met cd-speler, dus voorlader.
Blijft ook gewoon werken, als je op cd drukt krijg je 1 keuze extra bij nog een keer drukken en dat is dan de Mp3.
Volgens mij zat er een kabel bij waarmee je door kon lussen maar omdat ik hem niet heb, de wisselaar kan ik het me ook even niet meer voor de geest halen hoe dat zat.

Prima ding verder overigens, goede kwaliteit!
Gebruikersavatar
door Kartal
#67003
He creative,

thnx, ik had dat filmpje al gezien.. Dat is dus wel met een Concert 2 en dus zonder cd-wisselaar (wat denders ook al zei).. Dus ben nog steeds benieuwd hoe het zit met de cd-wisselaar! Lees her en der dat het alleen als vervanging kan, en anderen hebben het over ertussen plaatsen.. I don't get it..
door ptie
#67008
Xcarlink kan je gewoon op een Concert 1 met CD wisselaar plaatsen. Je Concert 1 zal dan tussen de wisselaar en de Xcarlink schakelen met de Mode knop. Dus: Radio > CD Wisselaar > Radio > Xcarlink > Radio > CD Wisselaar > Radio > Xcarlink etc.

Heb zelf ook een Xcarlink geplaatst op een Concert 1 met wisselaar in mijn vorige TT, zonder problemen.
Gebruikersavatar
door denders
#67012
Staat me steeds meer bij dat de Arcs hem door kan lussen, ik zal het eens proberen op te zoeken en thuis kan ik is het originele doosje gewoon pakken..

edit: je lust hem gewoon door, hier ook met een Concert1 als v.b:

http://www.arcs-tuning.de/car-moto-hi-f ... ler/a-279/

Ben je klaar voor een €68,- met verzend!
..Ik heb toen nog dik €20,- meer betaald :roll:
Oja, met een snelle stick (bijv. van OCZ) maar dan 16Gbyte doet ie het ook prima hoor.(-heb hem alleen nog niet helemaal volgehad ivm 8 Gbyte wat ze zeggen van limiet..)
Gebruikersavatar
door denders
#67041
Mooi!
Het is dat ik mijn auto nog niet verkoop anders had je hem zo over kunnen nemen..

Tips:

Goede plekken zijn je dashboard kastje of recht onder je stuurkolom in dat hele dunne vakje/opening eronder, zo zit het bij mij.. alleen eventjes acrobatisch aan de gang + ty-wraps :wink:

Gebruik een snelle SD-kaart OF USB stick, van goede kwaliteit om zoekproblemen te voorkomen (kan beide zoals je weet met de Arcs)
Save je Mp3's of Wav's in directory's van "CD02" t/m "CD06" als je last krijgt met alles zo erop gooien!

We horen het wel als we moeten helpen :wink:
Gebruikersavatar
door Kartal
#67043
Ja ik zat ook inderdaad aan dat vakje onder de stuurkolom te denken. Wordt inderdaad wel wat klooien, maar het eindresultaat is dat dubbel en dwars waard. Vind een pioneer oid toch niet mooi staan, dus wilde persé de originele Concert 1 behouden én mp3 luisteren. Laat die bestelling maar snel binnen komen!
Gebruikersavatar
door Kartal
#67609
De Arcs en concert1 remove tools zijn eindelijk binnen! Morgen ga ik het zooitje maar eens uit- en inbouwen. Ik twijfel nog over de plek van de Arcs.. Dashboard kastje of toch de gleuf onder het stuurkolom? Dashboard kastje zou mooier zijn denk ik, maar is het lastig om de bekleding daarvan te strippen etc? Iemand ervaringen hiermee?
door creative117
#67614
Dag, de gleuf onder de stuurkolom is om je instructieboekje in op te bergen!!!!!! Ik heb hem zelf ook in het dahbordkastje, je moet wel wat demonteren en volgens mij zelfs een gaatje boren voro d estekker erdoorheen te halen. Kijk maar even op eifel TT of WAK tt site, daar staan vast foto's hoe je het kastje moet demonteren, niet moeilijk, maar als je het niet weet.. puzzel puzzel. En als je de muziek op een SD kaartje zet, 6 mapen aanmalen CD01-CD06 en dan in iedere map minimaal 1 bestand, en evt. als je problemen ondervind met opstarten ook in de overallmap (dus naast de 6 mappen, ook 1 muziekbestand zetten.

Succes.
Gebruikersavatar
door Kartal
#67618
Bedankt Creative!

Ik ben al flink aan het boren etc geweest, foto's zijn op komst :lol:
Echter klein vraagje bij 'the finising touches'..

Op de eerste foto hieronder zie je mijn aarde-kabel; op de tweede foto de stekkers van het multimediakastje; op de derde foto een los zwart kabeltje van de 8pins-adapter en op de vierde dus de achterkant van de concert1. Mijn vraag is dus hoe ik precies de aardekabel van de Arcs moet aansluiten op mijn aardekabel en wat er met het zwarte kabeltje van de adapter moet gebeuren?
Voor de aarde kan ik het beste de kabel op foto 1 ergens blootleggen en het in het midden aansluiten en aftapen denk ik, maar wat moet er met dat zwarte kabeltje van de adapter gebeuren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Kartal
#67623
Ok... Klaar.. Even korte omschrijving en wat foto's van hoe ik het heb opgelost :)

Dashboardkast uitgebouwd volgens de aanwijzingen op tt-eiffel.de
http://www.tt-eifel.de/index.php?id=74,80,0,0,1,0

Daarna een klein gleufje geboord en geveild aan de zijkant van het kastje..
IMG_0283.JPG
Daarna het plastic voorzichtig met een aansteker verwarmd en licht naar buiten gebogen zodat de stekkertjes er doorheen konden..
IMG_0285.JPG
Stekkertjes er door, positioneren en weer afdichten met isolatietape..
IMG_0287.JPG
IMG_0294.JPG
Daarna de dashboardkast weer monteren.. De stekker van het airbagslot natuurlijk niet vergeten..
IMG_0297.JPG
De Arcs aansluiten en daarna even aan de slag geweest met de aarde-aansluiting.. Heb beide zwarte kabels maar vastgemaakt aan de uitstekende schroef op de achterkant en verder niet gekloot met de bruine aardekabel..
IMG_0299.JPG
IMG_0300.JPG
Alles weer netjes opbergen.. De schakelaar op MP3, stickje eraan.. Et voila! Muziek zoals het hoort, super zuiver geluid!
IMG_0302.JPG

Echter! Ik dacht dat je kon switchen tussen de Arcs, radio en cd-speler.. Dit lukt me niet.. :shock: :cry: Waarom waarom waarom... :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#67634
Netjes gedaan, ik heb voor onder de stuurkolom gekozen als plaats voor de Arcs omdat ik niet wilde boren in het dash en die van mij zo weg te halen is ook dan (makkelijke route kabel) daarbij zit het netjes vast met tywraps.
Het instructieboekje (en de rest) zitten bij mij in een mooie Audi map die ik bij de auto kreeg. In het dash zitten bij mij spulletjes die ik gebruik dus geen plek voor de Arcs.

Switchen tussen radio / cd / Arcs kan bij mij gemakkelijk met de CD toets.
Ik heb dan wel een Concert 2.

Veel plezier ervan, het is een leuk apparaatje zo met de originele radio!
(ondanks MP3 inmiddels al in een Kia piccanto zit en ook prima werkt..)

Jouw Arcs is geborsteld zwart zie ik, die van mij geborsteld alu maar ze zullen wel telkens revisie maken of kon je kiezen?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]