Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#42902
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Milltek-uitlaat voor mijn TT, mk 2 met 200 pk (inmiddels getuned naar 245 pk 8) ) 2,0l TFSI motor.
Let op: de mijne is een van de zeldzame 200 pk-versie met Quattro dus 4W-drive!

Let op dat 4W-drive!!! omdat Milltek, als ik de Milltekdocumentatie bekijk, wel voor een 2W-drive een uitlaat heeft, maar naar mijn weten niet voor een 4W-drive (wel trouwens voor 4W-drive 3,2l en de 272 pk TTS).
Iemand met tips, suggesties?

groetjes, Tony
door rokky
#42907
Tony,

Staat idd niet in de lijst van Milltek maar lijkt me sterk dat 1 van de andere uitlaten niet past. Wil je alleen de achterdemper of ook een andere downpipe en cat vervanger?
Ik zou gewoon ff met vd velden (koen) in benthuizen bellen of Dennis van design car in enschede die kunnen het vast wel voor je uitzoeken.
Of Milltek een mailtje sturen.

Ik denk niet dat er veel mensen op dit forum zitten die het weten. Je kan het engelse of duitse forum ook proberen daar staat veel meer op mbt de MK2

Kijk ook eens op deze site http://www.thettshop.com/exhausts_mk2.asp
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42912
rokky schreef:Tony,

Staat idd niet in de lijst van Milltek maar lijkt me sterk dat 1 van de andere uitlaten niet past. Wil je alleen de achterdemper of ook een andere downpipe en cat vervanger?
Ik zou gewoon ff met vd velden (koen) in benthuizen bellen of Dennis van design car in enschede die kunnen het vast wel voor je uitzoeken.
Of Milltek een mailtje sturen.

Ik denk niet dat er veel mensen op dit forum zitten die het weten. Je kan het engelse of duitse forum ook proberen daar staat veel meer op mbt de MK2

Kijk ook eens op deze site http://www.thettshop.com/exhausts_mk2.asp
Bedankt Rokky 8) ,

Ik heb op het engelse forum ook al een berichtje achtergelaten bij iemand die ook een Milltek zocht voor zijn 2,0l (200 pk) Quatro.
Maar jou link leverde deze info op (de foto krijg ik niet geplaatst maar deze heeft één pijp links en één pijp rechts ala de 3.2l, mk 2):

Milltek TT Quattro MK2 Dual Exit (CAT back)

Performance that blows your mind, not your ears!

21 Years of continuous exhaust development and technical expertise are drawn upon to develop the ultimate Milltek Sport range of performance products.

Milltek Sport exhausts are produced in high quality type 304 aircraft grade stainless steel. This material is anti-magnetic (other manufacturers stainless steel may not be) and is less susceptible to discolouration. This quality of stainless steel is used on all pipework and the total construction of the silencer. Mandrel bending ensures full flow bends for better gas flow and Milltek systems are increased in bore to ensure ultimate performance without the loss of mid range torque.

POWER, SOUND, AWESOME LOOKS
The Milltek stainless steel systems have a genuine performance edge - power gains around 10%, sounds that are truly awesome, looks that are subtle but sporty and a feeling of true exhilaration. Tailpipe Ends are 100mm in size.

Fitting may be arranged by request and we also offer a colour coding option on your current or new valance.

Special Offer!
Free fitting at our Bedford Fitting Centre. Contact us for details.



Price: £592.94 inc VAT
$757.47 (approx)
€651.84 (approx inc. VAT)
door rokky
#42914
Je wilt een dual exit dus? Ik heb de Quad back en enkel de achterdemper zonder extra tussen demper en de originele kat.
Massari heeft dezelfde maar met downpipe en sportkat die maakt nog iets meer geluid
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42952
rokky schreef:Je wilt een dual exit dus? Ik heb de Quad back en enkel de achterdemper zonder extra tussen demper en de originele kat.
Massari heeft dezelfde maar met downpipe en sportkat die maakt nog iets meer geluid
Ik wil wat meer 'herrie' dan de (zeer beschaafde) standaard uitlaat (= 2 pijpen naast elkaar aan de linkerkant).
Daarom lijkt me jouw oplossing, dus zonder sportkat, geluid- en prijstechnisch het meest voor de hand liggend.
Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen hoeveel jij betaald hebt voor jouw Milltek? en waar heb je hem besteld?
Wel vind ik, maar dat is persoonlijk :wink: , dual uitlaat (dus één li. en één re.) het mooist ala de 3,2l V6, mk 2
door rokky
#42953
Ik heb alleen een achterdemper zonder de middendemper (non resonated dus)
Na een dikke 1000 km is het geluid aardig zwaarder geworden, viel in het begin iets tegen.

Moet zeggen dat ik het geluid van de standaard uitlaat nog best mee vond vallen maar dat kan ook komen door de tuning.
Met de achterdemper is het geluid wel hoorbaar zwaarder en luider geworden maar blijft binnen de perken.

Massari heeft die met sportkat en downpipe en die maakt nog iets meer geluid. Bij gas geven rond de 3000-4000 toeren geeft het bij mij al een behoorlijke brom in de auto mt sportkat zal dit zeker meer zijn (iets om rekening mee te houden)

Ik heb voor alleen de achterdemper 900,- betaald. als je een sportkat en downpipe bij wilt moet je op nog eens 700,- extra rekenen.
Massari heeft de kosten wel in zn garage staan denk ik. Hoe er dan wel rekening mee dat als je aan sportkat neemt je eigenlijk de tuning moet na laten kijken voor een optimaal resultaat. Je kan er dan nog meer uithalen en ze kunnen hem nog beter afregelen.
Gebruikersavatar
door massari
#42958
Exact, als je mijn setup wilt moet je eigenlijk je software opnieuw laten instellen. Scheelt weer wat pk's.

Ik weet niet of Milltek iets voor je heeft, anders inderdaad even bij Tuningparts/VdV aankloppen of via Milltek U.K. zelf. Heeft de duitse Eisenmann niks voor je? Die maakt ook zeer goede systemen. Ik heb zelf een dergelijke setup van ze onder mijn A4 cabrio.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#45810
Heb zaterdag de Miltek laten monteren bij Xtreme-tuming, dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
door rokky
#45811
Ziet er goed uit en hoe is het geluid nu?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#45814
Geweldig.....moet eens kijken hoe ik een geluidsfile kan maken en plaatsen
Het geluid van de Miltek komt erg mooi ten uiting bij het automatisch tussengas geven van een mk2.....dit volgens iemand die ons zag én hoorde optrekken
door rokky
#45815
na ruim 1000 km alleen nog maar mooier.....
Heb je ook een downpipe en sportcat?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#45816
rokky schreef:na ruim 1000 km alleen nog maar mooier.....
Heb je ook een downpipe en sportcat?
Ik heb de Non-Resonated Back-cat dus niet met de sportcat
door Wes-TT
#51711
Ik ben ook aant twijfelen. heb nu een catback steken maar de auto gaat naar jd en nu heb ik de downpipe ook besteld met kat maar zou ik de middendemper wegdoen of laten staan? ik hou wel van een dik geluid maar het mag natuurlijk niet te zijn he. Heeft iemand hier al ervaring mee?

grtz
door rokky
#51712
Wes-TT schreef:Ik ben ook aant twijfelen. heb nu een catback steken maar de auto gaat naar jd en nu heb ik de downpipe ook besteld met kat maar zou ik de middendemper wegdoen of laten staan? ik hou wel van een dik geluid maar het mag natuurlijk niet te zijn he. Heeft iemand hier al ervaring mee?

grtz
met downpipe moet de middendemper volgensmij wel weg zeker als je hem bij JD laat tunen anders heeft de downpipe niet zoveel zin. massari heeft dat ook.
geluid is iets luider dan met middendemper wat ik heb maar valt mij nog reuze mee.
Heb je al eens onder de TT gekeken? Die middendemper stelt niet zoveel voor hoor....
door Wes-TT
#52135
Idd stelt dat niet veel voor. Hij gaat dus weg.zijn er mss filmpjes van de wagen die de middendemper wegheeft en de downpipe van milltek heeft?bn je tevreden na het tunen kwa verschil enz?

Grtz
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]