Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marttin
#57285
Omdat het gezamenlijk chiptunen een beetje uit de hand is gelopen heb ik toch besloten en op aanraden van Ronnie er maar even een apart topic van gemaakt.

Ik heb een aantal stukken tekst toch maar gekopieerd uit het originele topic.

Het zal dus zo zijn dat je het eerder gelezen hebt, maar toch wel zo leuk om het bij elkaar te houden.

Zo is het begonnen: 8)

Wij gaan 4 mei, dus ook doordeweeks, kreeg gelijk nog meer opties voorgeschoteld ivm de DSG bak, daar moet ik nog even over nadenken, misschien toch nog vooraf een ander luchtfilter monteren, maar volgens de *** maakt dat niet zoveel uit, omdat onze tt standaard al een cold air intake zou hebben....

Toen het moment van de waarheid. 8)

Wij zijn afgelopen week ook bij Ronald geweest voor de chiptuning, we waren er om 9.30 uur het was een bijzondere ervaring om dat allemaal zo eens te zien, toen de chiptuning klaar was zijn we gaan rijden en werd ter plaatse in de auto gelijk de DSG bak aangepast naar onze wensen. Om gebruik te kunnen maken van het extra vermogen diende het motor toerental omhoog te gaan en dan dus ook gelijk het maximale toerental van de DSG bak, want anders blijft deze bij 6200 opschakelen, dit gebeurd nu bij 7100.
Ook de optie om de bak sneller te laten schakelen is toegepast, en dit kon ook in diverse gradaties gedaan worden (ook van heel extreem tot heel vloeiend)

Verder is het toerental van de launchcontrol verhoogd van 3100 naar 5000 rpm, dus is nu echt een feest als je vol wegtrekt.
Ook is de S stand veer bruikbaarder gemaakt en veel minder extreem geworden, hier is het moment van terugschakelen met 500 rpm verhoogd.
De D stand is aangepast zodat je bij tot 75-80% gas kan geven zonder dat de bak terugschakeld, en bij lagere snelheden dat hij niet gelijk terugschakeld naar de eerste versnelling zoals bij een snel genomen rotonde.

Dus al met al een geweldige dag geweest en heel bijzonder om te zien wat er allemaal gewijzigd kan worden met de laptop op schoot en een kabeltje richting de computer op het schutbord. Ook de uitleg en de vragen van Ronald om het naar onze wensen aan te passen waren zeer duidelijk. Je merkt dat er echt de tijd voor je genomen wordt en dat je niet met twee uur weer buiten staat met allerlei vragen...

Er zijn in het totaal 3 of 4 proefritten gemaakt met Ronald tot hij ook helemaal tevreden was.
Omdat er qua vermogenswinst geen schokbarende stijgingen zijn omdat het een atmosferische motor is, (dit was bij voorbaat al verteld) was Ronald heel schappelijk met de rekening van alle opties die gewijzigd zijn van de DSG bak.

Verder zijn alle wijzigingen al vast gereed voor de volgende serieuze stap, die we ook met Ronald hebben doorgenomen en dat gaat de compressor worden.

Na afloop nog op de vermogensbank geweest, het rapport volgt per mail, hier is niet erg veel vermogen bijgekomen, ook omdat hij op de testbank de inlaat temperatuur correctie niet goed kreeg volgt er een vertekend beeld met de werkelijkheid.

17.00 uur op de terug weg nog even via de Duitse snelweg naar huis wat een geluid produceert hij nu bij 7000+ toerental.

Dus wordt vervolgd.

En ja hoor de vervolg afspraak. :lol:

De kogel is door de kerk, afspraak gemaakt met Ronald, maandag 16 augustus wordt de TT afgeleverd bij *** voor de montage van een compressor, dus eerst nog even 3 weekjes op vakantie en dan mag hij er naar toe. De inbouw/ombouw zal 2 a 3 weken in beslag nemen om dat de laatste buizen nog getekend/ontwikkeld moeten worden.

We zijn erg benieuwd wat het resultaat zal zijn , wordt vervolgd.

3 weken geleden.
Gister avond na een heerlijke vakantie de TT gebracht in Aalten. nu volgt het wachten op het telefoontje dat ie klaar is, probeer tussentijds nog wel even langs te gaan.

2 weken geleden.
Ben vanmiddag even langs geweest en even een paar foto's gemaakt van de aanblik waarbij de halve voorkant is verwijderd.

Tussenstand is nu dat de compressor gemonteerd is de aanzuigbuis en de intercooler zijn pas gemaakt, het wachten is nu op de juiste pulley (of hoe je dat ook schrijft)voor de aandrijving van de compressor, er schijnt iets minder ruimte te zijn dan bij een R32 golf bij de motorbalk.

Tevens zal er een andere motorsteun gemonteerd gaan worden om het kantelen van het motorblok enigszins tegen te gaan.

Dus volgende week kan er getest en afgesteld gaan worden en misschien volgend weekend ophalen.

Ronald is toch erg benieuwd wat het resultaat zal zijn van 0-100 ten opzichte van een golf R32 met compressor die doet het in 5,0 en 4,9 sec en een TT zou standaard sneller zijn dan de golf..
IMAG0433.jpg
IMAG0434.jpg
IMAG0437.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door marttin
#57286
Hier weer een kleine update.
Alle buizen zijn op maat gemaakt en inmiddels aangeloten
03092010450.jpg
Intercooler geplaatst samen met luchtfilter,
03092010452.jpg
er moest een stuk tussen de aluminium balk aan de voorzijde gezaagd worden om de intercooler te kunnen plaatsen.
Oliekoeler ook geplaatst voor de compressor met de leidingen van en naar het olie reservoir.
03092010453.jpg
Alle carrosoriedelen weer gemonteerd en gestart.
P1080637.JPG
Inmiddels is er ook proef mee gereden en zal deze week optimaal afgesteld gaan worden op de rollenbank. Nu is het wachten nog op een pulley die nog weer 4 mm meer naar binnen geplaatst kan worden dan de huidige, dit om er voor te zorgen dat de compressor ook 4mm naar binnen kan en dat de kans op aanlopen wordt voorkomen.
Ook zullen elnkele buizen gepolijst gaan worden, we hadden er eerst voor gekozen om ze zwart te laten maken , maar gepolijst is toch wel mooier.
Volgende update volgt zodra alles gereed is. :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57289
dat is een hele operatie en ik gok dat je straks broerd wordt van de aantal pk`s en newton meters. het kost een paar centen maar dan heb je ook wat :wink:

grTTz, dennis
Gebruikersavatar
door Rommyke
#57566
Hoi marTTin,

Da kan ik geloven , zult wel heel blij zijn met zo'n meanmachine onder uw poep.

Mooi project !

Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door marttin
#57568
Rommyke schreef:Hoi marTTin,

Da kan ik geloven , zult wel heel blij zijn met zo'n meanmachine onder uw poep.

Mooi project !

Groetjes
Romain
Hierbij de resultaten van de rollenbank
CCF12092010_00001.jpg
en het uiteindelijke resultaat iets naar beneden gesteld omdat het mengsel ondanks de grotere injectoren toch te arm werd door het korte inspuitmoment bij 7000rpm.

Zal binnenkort even foto's maken van het eindresultaat, het is keurig ingebouwd en aan de buitenzijde zie je er weinig van. Het fluiten van de compressor is wel erg leuk :smt003
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door sweeper
#57570
:smt119
Dat zijn duizelingwekkende resultaten. Volgens mij heb je gelijk de snelste TT in Nederland.

Dat fluiten van de compressor heb ik tijdens de meeting in Limburg gehoord. Ik zou gek worden van zo'n droogkokende fluitketel. :lol:

Ikzelf had na de tuning bij Ronald incl. grotere injectoren ook last van een te arm mengsel inde hoge toeren, en heb dat opgelost door een PBV-384 (power boost valve) benzine druk regelaar te plaatsen. Die staat bij mij standaard op 3.4bar afgesteld, en die gaat vanaf zo'n beetje 4500 toeren via een 2de membraam nog 0.8 bar omhoog. Waar mijn motor vanaf 5600 toeren afvlakte, gaat hij nu zonder problemen door naar de 7000. De druk zorgt vooral voor een snellere benzine inspuiting.
Ik heb de mijne via http://limpex-sport.nl/tuning_pro.php, en dan in rechterkolom "benzinedrukregelaar". Hij heeft hem voor mij ook gelijk afgesteld.
Gebruikersavatar
door denders
#57576
Wauw!..wees er zuinig op en hou het heel :wink:
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57585
dat zijn resultaten zeg!! ben benieuwd wie nu sneller is, jij met je *** gebeuren of forumlid TGM met z`n ABT pakket onder de kap.

volgende meeting maar eens een sprintje trekken tegen elkaar lijkt me :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#57587
goTTzilla schreef:dat zijn resultaten zeg!! ben benieuwd wie nu sneller is, jij met je *** gebeuren of forumlid TGM met z`n ABT pakket onder de kap.

volgende meeting maar eens een sprintje trekken tegen elkaar lijkt me :D
Ehh..TGM heeft zover ik het begrepen heb even meer dan 300pk. Het aantal Nm's weet ik niet, maar ik denk dat hij toch z'n meerdere zal moet erkennen in deze witte bliksemschicht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#57610
Ja jij bent dr ook nog jij hebt toch een MK1 FWD? dan ben ik wel benieuwd of die opgewassen is tegen zo'n witte 3.2 DSG met compressor dr op...
Gebruikersavatar
door marttin
#57621
robbyrr schreef:only one way to find out..;-)
Maybe we will meet.... :lol:

Leuk zal het zowieso zijn, er is altijd een grotere vis is de vijver :?: .

Voorlopig blijft het erg leuk, de versnelling die je meemaakt bij 220 km/h van 5 naar 6e versneling en dan weer door naar..... 272 heb ik zien staan op de gps, toen kwam de nederlandse grens tevoorschijn met een noodvaart :D

Bedankt voor de leuke reacties
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#57625
dat gaat er snel aan toe, dan moet er ook niet iemand voor je van weghelft wisselen anders kan het goed mis gaan. is 272 km per uur z`n top? ik vindt het netjes :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]