Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rokky
#35618
Hmmmm...... das best veel geld voor alleen 2 led rijtjes....
Gebruikersavatar
door massari
#35620
Ik kan er helaas niet omheen, want ik ben toch bezig met het verbouwen van de auto naar TT-S...
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#35650
massari schreef:Ik kan er helaas niet omheen, want ik ben toch bezig met het verbouwen van de auto naar TT-S...
Ga je trouwens ook de TTS stoelen monteren Ron? Vind ze wel super die schaalstoelen van Recaro
Gebruikersavatar
door massari
#35787
Uhm, nee ik denk het niet. Ik hou het alleen even bij de buitenkant van de auto.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#35844
Wa jammer nou... :D wordt wel weer en mooie wagen jou kennende komen die stoelen ook wel een keer als t blijft kriebelen.
Gebruikersavatar
door massari
#37066
Vandaag bij de dealer geinformeerd wat deze lampen kosten en of ik twee nieuwe regelapparaten nodig heb voor de LED besturing. Aan de hand van het chassisnummer konden ze zien (nummer werd vergeleken met die van een echte TT-S in de showroom) dat ik enkel en alleen twee koplampen nodig heb a 544 euro ex. btw. De twee regelapparaten die ik er nu in heb zitten kan gewoon gebruikt worden. Ik denk dat dat te maken heeft omdat ik nu ook al DRL heb.

De lampen hoeven alleen "ingeleerd" te worden, voor de rest is het aansluiten en hoppa...

Morgen ga ik ze denk ik bestellen.
door remkovanreems
#56304
Beste Massari,
Ik heb via de dealer 2x nieuwe koplamp units met led/drl besteld en hebben dit ook gemonteerd maar krijgen het niet stabiel. volgens hun ligt dit aan mijn regelunit en het jaartal van de auto...(2010) Heb jij destijds de lampen nog gemonteerd? Ik hoopr graag
Gebruikersavatar
door miel
#82984
Vrees een beetje te oud Fons, Massari en remco niet meer actief sedert 2012.
Maareeuh, iemand hier die kan inpikken op het topic ??
Is vrij populair tegenwoordig om MK II komplampen te vervangen met origineel DRL / led .
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82985
1. controleren of je BCM het ondersteund, zo ja kijk je verder naar de modules die gekoppeld zitten aan het boordnet.
2. bekijk je welke module of modules aanwezig is/zijn in je auto en je trekt na of die dergelijke units ondersteunen.
3. hercodeer de module indien nodig of vervang deze voor de juiste die de juiste codering middels inleren moet verkrijgen.

Er is info genoeg te vinden per merk en type via forums die zich bijv. op VCDS richten. Het is niet altijd makkelijk, ben zelf op onderzoek uitgegaan om bi xenon achteraf op de caddy 2012 te bouwen... koplampen compleet vinden was t moeilijkste niet, maar dan komen er minimaal 800 euro aan onderdelen bij om het in te gaan bouwen en in te leren. BCM module hoogteregeling sensoren voor voor en achter as (bestelwagen is achter verplicht ivm belading) en dan mag je de boel nog in gaan leren. Maar hoe meer je auto standaard bezit des te groter de kans met geringe kosten de units probleemloos actief te krijgen.
door Jeroenauditt
#90252
Hi ik heb het gedaan bij mijn audi tt uit 2007 2.0 tfsi. Eigenlijk heel simpel. Belangrijk zijn twee punten.

1
Dat de tt al led drl heeft (ronde led lampjes) want sommige hebben dat niet zo blijkt.

2
dat je een set koplampen koopt waar de juiste balasten/modules op zitten. Ik heb ooit een set gekocht waar de modules ontbraken (metalen plakken op de lamp) en heb me rot gezocht naar de juiste. Uiteindelijk de lampen maar doorverkocht omdat ik ze niet kon vinden. Er is een jongen op marktplaats die een set heeft voor 900 euro ofzo. Daar heb ik ze ook gekocht uiteindelijk.

Eenmaal erin moet je alleen met vagcom een vinkje omzetten en je drl werkt. Is echt niet zo moeilijk als sommige dealers en "deskundigen" doen voorkomen.

En voor diegene die ook zoals ik de achterlichten aan willen hebben samen met de voor drl dan is dat ook een kwestie van een vinkje om het op scandinavian te zetten. Daar schijnt het gewoon te zijn dat niet alleen voor de drl brand maar beide. Succes.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90295
Of gewoon VAS Technics bellen, chassisnummer doorgeven en die kijken wat er nodig is om het werkend in te bouwen en bijbehorende kosten kunnen ze dan wel melden. Die bouwen dingen om waar je van denkt dat het niet kan.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90296
En Xenon zijn de regels inmiddels weer anders van, kun je goedkoper de boel ombouwen met de huidige regels. Caddy 4 gewoon zelf bixenon led op gebouwd, gaat vrij gemakkelijk.
A3 2014 de kop van een 2017 op en van simpele halogeen naar xenon led.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]