Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rovaro
#61929
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal me eerst even voorstellen mijn naam is Roy en zins een maand de trotse bezitter van een TT RS.

Ik heb misschien wel een hele rare vraag ?

Ik vind namelijk de vaste achterspoiler op de achterklep niet zo mooi. Ik hoor jullie zeggen maar dat hoort toch bij de TT RS, ja misschien wel maar ik vind het net een beetje teveel van het goede. Mijn voorkeur heeft de automatische wegklapbare spoiler die standaard op de TT geleverd wordt.

Weet iemand voor mij een garage bedrijf die hiermee ervaring heeft en dit voor mij eventueel zou kunnen doen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

Roy
Gebruikersavatar
door sweeper
#61931
Één warm welkom hier, met de dikste TT die er is, waar wij allen zeker jaloers op zijn. :smt007

Ik moet zeggen dat ik het wel met je eens ben voor wat betreft de spoiler, maar is hij niet gewoonweg noodzakelijk met dat geweld?
Afbeelding

In Nederland kan je het eens vragen bij design-car, maar ik denk dat je dit eerder in Duitsland moet zoeken bij een tuner.
Ergens op het internet is wel te lezen dat de normale (uitschuifbare) spoiler als optie te bestellen was/is, dus je zou zeggen dat het moet kunnen, maar dan zal de computer instellingen ook aangepast moeten worden.
door Rovaro
#61932
Dank je wel voor het hartelijke welkom. Ja bruut geweld is het wel en daar moet ik nog wel aan wennen maar dat doe ik dan ook met veel plezier. Elke dag weer een grote glimlach als ik hem start.

Klopt af fabriek heb je de optie om de TT RS vaste spoiler te laten vervangen door de uitschuifbare maar de auto die ik heb gekocht stond al in NL en het aanpassen of eventuele ander opties was niet meer mogelijk.
Mijn dealer kon mij niet helpen. Wilde het ook via Audi NL proberen maar dacht vraag het ook even hier
bij de liefhebbers van de TT.

Misschien zoals je zegt is een tuner in Duitsland een optie al hou ik het liever dichter bij huis.

Grtn Roy
Gebruikersavatar
door sweeper
#61933
Vragen kan je het wel hier, maar je bent de enige TT-RS op het forum gok ik zo, dus dan wordt de kennis al snel beperkt.

Kon je dealer je niet helpen of wilde hij het niet. Hoe moeilijk kan het zijn voor je dealer om info op te vragen bij Pon over de mogelijkheden. Je hebt bij hem ten slotte niet een paar losse stuivers uitgegeven, daar mag hij best wat meer voor doen. :roll:
door Rovaro
#61934
De dealer kwam met het verhaal dat de hele achterklep vervangen zou moeten worden en dat leek mij wel wat overdreven. Ik heb inmiddels ABT en MTM ook een berichtje gestuurd ben benieuwd wat zij er van zeggen.
door creative117
#61936
Ik wou net zeggen, dat wordt dan een kompleet nieuw achterklepje.... veel kans dat het daar toch op uitdraait kerel, maargoed, zo lang het nog niet gefixed is rij je zeker niet voor schut :):). Welkom, en we horen hem graag een keer langskomen op een meeting. :D :D :D :D :D :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62009
Hier in Best zit van de Akker, voor hun is de TT RS geen spannende auto die is normaal voor hen, wellicht dat zij je kunnen helpen met je vraagstuk omtrent de spoiler ombouw of dat mogelijk is? Ze hebben zeer exclusieve auto's waaronder ook Spykers, Bentley's, neem maar eens een kijkje op de site bij aanbod en AUdi is ook goed met exclusievere modellen vertegenwoordigd waaronder ook de TT RS

http://www.vdakker.com/
Gebruikersavatar
door Joerek
#62853
Lijkt me onoverkomelijk om de gehele achterklep te vervangen. Al is de spoiler juist een van de kenmerken van de RS, dus ik zou hem houden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]