Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door deechtemark
#62622
Dag allemaal,

na het werk op de parkeerplaats heb ik twee krassen aan de zijkant van mijn achterbumper geconstateerd(zilverkleurig bumperdeel waar ook het kenteken op zit). De krasjes zijn beide 1.5cm bij 0.5 cm en tot op het zwart. Uiteraard geen briefje van de dader.. :evil:

op internet lees ik veel goede verhalen over spotrepair. Op dit forum staan slechts enkele oude berichten over deze vorm van schadeherstel. Hebben jullie (goede) ervaring met spotrepair op de bumper van de tt? Wellicht in de regio nijmegen?

aan het bijwerken en overspuiten van de bumper zijn weer de nodige kosten verbonden, maar hopelijk is er een adresje waar dat spotrepair goed en voordeliger kan. dan doet die fijne actie alweer iets minder zeer..

alvast bedankt voor jullie reaties.
Gebruikersavatar
door ashiharry
#62662
Moet zeggen, ben hier ook wel benieuwd naar.
Heb 1 steenslag puntje van pakweg 3 a 4 mm op de motorkap die me toch wel irriteert...
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#62663
alleen een achterbumper spuiten valt ook wel mee hoor. met spot repair zit je altijd met het risico dat de kleur afwijkt van de originele kleur. dan kan je nog 2 keer ook.

probeer eens bij diverse schadebedrijven langs te gaan om te kijken wat voor prijsverschillen ze hebben.

er zijn altijd wel goedkope bedrijven bij die goede kwaliteit leveren.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62669
Klinkt fout: goedkope bedrijven die goed werk leveren...

Je kan het beste een kleiner bedrijf benaderen die lagere kosten heeft wat in de eindprijs merkbaar is als klant. Als een groot bedrijf goedkoop is komt dat veelal de kwaliteit niet ten goede als je er eenmalig komt.
door deechtemark
#62672
Persoonlijk was ik aan het denken aan de volgende twee bedrijven voor spotrepair:
http://nl.colorworks.de/index.php?optio ... &Itemid=14
http://www.dshrepair.nl/index.php

Het zijn kleine bedrijven met (volgens hun site) redelijke referenties. Ik twijfel nog een beetje of het spotrepair ook echt goed werkt en of het geen risico's heeft. Kan kleurverschil ook niet ontstaan bij overspuiten van de gehele bumper? Uit een eerste prijsindicatie per mail blijkt dat spotrepair i.i.g. ruim de helft van de reparatieprijs is. Hopelijk hebben jullie al ervaring opgedaan met deze methode.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62795
Het op kleur spuiten zonder verschil te verkrijgen doen ze normaliter met uitwaaien over de andere delen. Echter het origineel uit de fabriek kan nimmer 100% nagebootst worden dus je zal altijd wel iets op kunnen merken. Zeker als blanke lak al afwijkend is wat per merk kan verschillen merk je een opnieuw gespoten deel zo op. Spotrepair kan opvallen als je weet waar t zit maar na een tijdje wassen e.d. krijgt t daar weer krasjes hele fijne en is het effect vanzelf weg. Een hele bumper laten spuiten valt veel meer op. Af fabriek kun je van kleuren zelfs opmerken dat er een ander materiaal als basis onder zit want lak kleurt anders op metaal dan op kunststof bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
door denders
#62872
Het lijkt een beetje de wheeler dealer-methode :wink:
(maar hoeft zeker niet op te vallen voor kleine stukjes)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62925
als het om kleine dingen gaat zou ik spotrepair kiezen valt minder op dan een in tint afwijkende bumper aan de auto.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#62927
Of gewoon lid worden en er een clubsticker op plakken, ben je voor slechts € 35,- klaar :wink: :P

Maar, zoals gezegd, kleine imperfecties kun je beter middels spotrepair laten verhelpen. Zeker als het gaat om metallic lak. Metallic is sowieso vaak een crime om bij te werken op grotere oppervlakken, daar lichtval en reflectie roet in het eten kunnen gooien.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62951
Ja idd krijg je te maken met o.a. de spuit richting... en hoe de lagen opgebouwd zijn... erg leuk speciale effecten in lakken.
Gebruikersavatar
door NilsGGD
#62992
In Ridderkerk ben ik ooit bij een spuiter geweest, de Klerk, en die spoot ook echt voor weinig en goed...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]