Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Def_B
#86149
Bij verlagingsveren worden de originele schokdempers behouden, het bedrijf waar ik echter langs ben geweest zegt dat ik best ook de originele schokdempers laat vervangen dit om de levensduur te verlengen maar ik vraag me af of dit geen truc is om meer te spenderen bij dit bedrijf?

Voor alle duidelijkheid mijn schokdempers zijn origineel van 2010 en het bedrijf zegt dit in het algemeen, het is niet dat ze mijn schokdempers gezien hebben en dan daar de conclusie genomen hebben om te zeggen dat deze bijvoorbeeld versleten zijn. neen.

Iemand die dit weet ?
door Def_B
#87282
Even een ander vraagje hierover, als ik een vaste verlaging van 30/30 neem gaat de wagen dus 3cm verlagen.

Maar gaat dat nog te doen zijn om te rijden hiermee of heb ik dan al problemen met vluchtheuvels ?

grts
Gebruikersavatar
door patje007
#87284
ik ga nu voor een Eibach setje 25/20 , ik heb al met verschillende schroefsets gereden maar begin er weer niet mee .

Op Duitse fora zijn er veel die met veren rijden , steeds weer positieve comments , zolang je "maar" voor een verlaging gaat van een 3tal cm , zijn de veren een prima optie .
door Def_B
#87285
Oke bedankt voor het duidelijke antwoord, ik begin er ook niet meer aan aan schroefsets !

maar denk je dat je tevreden gaat zijn met 'maar ' 25/20 en niet de 30/30 bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87289
Schroefset met comfort instelbare schokdempers is ideaal, kosten iets meer maar zet je m exact op de door je gewenste hoogte waar t comfort ook nog aanwezig kan blijven.

Maar als je verlagingsveren toepast dat kan inderdaad met 20-30 mm zakken zonder echt problemen te krijgen pak je lagere veren dan zul je merken dat de originele schokdempers toch met grote kans zullen gaan lekken daar ze daar niet voor gemaakt zijn.
Ongeacht hoe ver je wil zakken met verlagingsveren, zorg ten alle tijde dat de extra ingaande veerweg schoon is van de demper, anders kan aangekoekt vuil voor extra slijtage aan de rubbers zorgen met lekken en uiteindelijk dienst weigeren als gevolg. Laatste gebeurd in de regel niet, voor je de auto wegbrengt altijd zelf netjes schoonmaken voorkomt onnodige ellende die geld kost achteraf.
Gebruikersavatar
door patje007
#87290
Def_B schreef:Oke bedankt voor het duidelijke antwoord, ik begin er ook niet meer aan aan schroefsets !

maar denk je dat je tevreden gaat zijn met 'maar ' 25/20 en niet de 30/30 bijvoorbeeld?

25/20 is perfect voor wat ik voor ogen heb , gewoon een decente wagen , beetje verlaagd & mooie velg :) :smt007
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87301
Monteer er dan gewoon een set S-Line veren onder. Dan ligt ie ook iets lager dan standaard.
Gebruikersavatar
door patje007
#87302
Ronnie schreef:Monteer er dan gewoon een set S-Line veren onder. Dan ligt ie ook iets lager dan standaard.
Ik vindt 'em niet mooi staan op de S-line veren , de verhouding wielkast / band klopt niet in m'n ogen (achteraan tov vooraan).
Laatst gewijzigd door patje007 op vr okt 07, 2016 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87304
20/25 haal je nou juist die hoogte mee Patrick ;)

Stijn kan mooi kijken of een S-Line oogt naar zijn zin, zo niet weet ie dat ie iets lager moet gaan zakken :D
Gebruikersavatar
door patje007
#87305
bij een S-line ligt ie achteraan net wat lager (optisch) als vooraan , ik wil deze verhouding net andersom , daarom ga ik voor een 25/20 setje ;
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87310
elke auto ligt optisch wat lager achteraan vind ik, maar bij mij ligt t voorover geschroefd ;)
door Def_B
#87315
Wel, ik vind het niet mooi als een auto vooraan lager ligt als achteraan, dat is goesting natuurlijk. Ik heb graag zowel vooraan als achteraan even hoog of laag misschien ook wel vanachter iets lager.

Ik weet niet hoe het zit met mijn veren die er nu onder liggen behalve dat ik weet dat het een sportvering is.

ik wil wel verlagen maar ik wil geen gedoe met verkeersdrempels en zo.
Maar wat is 3cm verlaging, is dit een drastische verlaging of valt dit nog mee of toch al heel wat dat je beter als je nog deftig wil rijden toch voor een bijvoorbeeld 20/20 zou moeten gaan.

Schroefset is dus uitgesloten voor mij, ook te veel gedoe met het telkens verstellen. maar ik wil wel zien dat de wagen verlaagd is anders heeft het voor mij geen nut dat ik voor een vaste verlaging ga.



Ik ga er nog eens deftig moeten over moeten nadenken en alle info of ervaring is hier natuurlijk welkom.


Grts
Gebruikersavatar
door patje007
#87316
Welke ervaring heb je al met lage wagens , wat zijn je verwachtingen ?
Laatst gewijzigd door patje007 op za okt 08, 2016 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87324
2460771_12_19092016153113.jpg
Ik heb de auto laten verlagen met schroefset, vervolgens wat omhoog geschroefd tot ik gewoon die vluchtheuvels nagenoeg allemaal normaal kan nemen en middels een draaiknopje in 20 standen comfort instelbare schokdempers eronder. Achter is deze qua hoogte niet te schroeven maar met beugels voorzien van gaten in 5 standen, staat in de middelste. Omlaag scheelde 21 km/h extra top ten opzichte van de originele hoogstand zal ik t maar noemen bij een Caddy, dit ligt niet echt super laag maar t rijdt vlot door overal onderweg. Ligt wel voorover, wat fijner is met de luchtweerstand bij een bestelwagen. De remapping van RS Tuning draagt er ook wel bij dat deze veel fijner rijdt. Het is echter geen TT... die sjezen m voorbij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door Def_B
#87327
Ik heb met een verlaagde corrado g60 gereden, met een schroefset van v-maxx en laagprofiel banden.

Deze waren enkel in hoogte verstelbaar wat het wel hard maakte op slechte wegen.

Ik veronderstel wel dat ik s-line vering heb daar ik met een s-line tt van 2010 rijdt.

Dus moet ik nu een zo laag mogelijke vering nemen (30/30) om toch nog te zien dat de wagen verlaagd is of zal ik dat bij 20/20 ook merken dat de tt lager komt te liggen? Dat is eigenlijk de essentie van wat ik wil te weten komen !!!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]