Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
door Omelee
#90867
Een aantal jaren geleden heb ik Blue One 95 getankt in mijn TT van 1999, dezelfde brandstof die vanaf vandaag met 10% bio ethanol aangeboden wordt als Euro 95.

Na enige tijd startte de auto niet meer. Bleek dat de brandstof pomp kapot was. Dit kwam door de verkeerde brandstof! Kosten €1000 om alles te repareren.

Tank dus voor de zekerheid de Euro 98 benzine als je een TT hebt van 20 jaar oud of ouder.

Op de lijst van e10check.nl staat dat je wél E10 kunt tanken!!
door manintveldg
#91051
Ik heb een tt uit 2000 en nu de tank twee keer gevuld met e10 en met name als t vochtiger is en de motor even draait, gaat de motor soms kort haperen, soms wat langer. Als ik dan even flink gas geef is t meestal weer weg, maar zeker als ie op de cruisecontrol staat komt t haperen soms ook vrij snel weer terug. Ik ga er bij de volgende tanlbeurt eens superbenzine (e5/98) in doen, kijken of t dan over is. De motor geeft me nu te vaak te veel storingen: is er duidelijk niet goed voor! Ben heel benieuwd of anderen met tt's uit de eerste jaren dit ook hebben!!
Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]

Kan als een van e banden ec ht spanningsverlies he[…]