Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door RuuTT
#47113
Vandaag heb ik mijn TT op de kop af 8 maanden. In die tijd heb ik ongeveer 15000 km gereden. Over het algemeen rijd ik vrij rustig, al trek ik wel af en toe even een sprintje om vervolgens met 100/120 op de cruise control verder te rijden. Mn gemiddelde brandstofverbruik over de laatste 7000 km is 1:13,4 dus dat geeft denk ik wel een redelijke indicatie van vrij rustig rijgedrag.

De TT is ingesteld op verlengde onderhoudsintervallen wat zou betekenen dat de auto zelf bepaald wanneer ie service nodig heeft, wat uiterlijk na 2 jaar of 30000 km zou moeten zijn. Bij aflevering 8 maanden terug heeft de auto een grote beurt gehad. Nu krijg ik sinds twee dagen meldingen van de boordcomputer met, jawel, "service over xxxx km of xxx dagen". Dat begon op 1900km of 228 dagen en loopt nu zo'n beetje om de rit terug met 100 km. In werkelijkheid heb ik sinds de eerste melding zo'n 150 km gereden, maar de teller staat nu al op 1600km of 226 dagen.

Mijn vraag is nu logischerwijs; is dit normaal? Zijn die longlife intervallen een compleet fabeltje of moet ik me zorgen maken dat er echt iets mis is? De auto heeft hiernaast ook last van een vrij hoog olieverbuik (zie ander topic) met uitschieters naar 0,5 liter per 3500km.

Vraag twee is natuurlijk; als dit niet normaal is, wat zou het probleem kunnen zijn?
Gebruikersavatar
door RuuTT
#47120
Bedankt voor de link, ik zie daar iemand na steeds 30.000 km en eentje na 2 jaar en 19.000 km. Dat is wel anders dan na 8 mnd en 15000 km bij mijn regelmatig-als-opoe-rijstijl..

Zelf had je ook snel een melding begreep ik, wanneer begon hij bij jou te klagen en hoe lang heb je em uiteindelijk genegeerd?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#47121
Het is inderdaad wel heel erg snel. We hebben hier een audi A4 staan met ook de 1.8T en die geeft nu na 25.000 km de melding van service.
En die is nu ook ongeveer 1,5 jaar oud.
Ook is de olie nog nooit bijgevuld.

Geen idee waarom je TT zo snel terug wil naar de dealer. Veel korte ritten misschien?

Gr,
Vincent
Gebruikersavatar
door mawe
#47138
RuuTT schreef:Zelf had je ook snel een melding begreep ik, wanneer begon hij bij jou te klagen en hoe lang heb je em uiteindelijk genegeerd?
Melding kwam bij mij op ongeveer dezelfde kilometerstand als bij jou en was ongeveer een jaartje oud. Zoals ik in dat ander topic al zei heb ik verschillende dealers hierover aangesproken, evenals de importeur, maar kreeg nooit een éénduidig antwoord. Heb dan maar voor mezelf uitgemaakt om geen rekening meer te houden met die meldingen (staat nu trouwens uit in de boordcomputer) en gewoon alle 15.000 km nieuwe olie erin te gooien.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#47164
Mijn mk2 heeft in 9 mnd zijn 30.000 km gereden en ook volgens de digitale service-aangave zijn 1e grote beurt gehad.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]