Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#68217
Kan iemand me aub helpen, ik zit op dit moment echt in een dubio...

Ik heb een tijdje terug andere velgen aangeschaft: Porsche Le Mans velgen!

Alleen het probleem is dat ik een Quattro heb en de wielen een j waardes hebben van 8,5j ET 42 18inch en 10j ET 47 18 inch... ik moet dus precies weten welke banden eromheen kunnen.

Als ik voor bijv een bandenmaat 215 25 18 zet moet die omwenteling voor het achterste wiel precies hetzelfde zijn als voor, gebeurd dit niet dan kan heel me Haldex aandrijvind in mekaar knallen...

Wie o wie kan me helpen en het uitrekenen voor me?

Ik heb zelf al bepaalde sites gekregen maar ik heb er de ballen verstand er niet van!

HELP me aub anders ben ik genootzaakt ze op internet te zetten... ( staan ze nu al wel op ) en te verkopen.......

Afbeelding
#68218
Er staat hier op het forum een banden & velgen calculator op de link pagina.

Zie HIER. Het is een excelbestand in een zip-bestand.

Hier kan je de OEM setup invoeren, en hoe je het hebben wil. Schematisch kan je dan zien hoeveel het verschil is, en welke rol omtrek (verschil) er is. Max. mag dat geloof ik 3% zijn tussen voor & achter bij quattro.

Moet de band getrokken zijn?
#68219
Voor de velgen 8,5J 18 ET42, & 10J 18 ET47 kan je beide af met 225/40R18 banden. De omtrek blijft dan hetzelfde als bij een standaard setup, en tussen voor & achter.

Je zal wel met adapters/spacers moeten gaan zoeken naar de juiste ruimte in de kasten.
Ik gok dat achter de adapter 20 tot 25 mm. kan zijn. Voor zal het 15 tot 20 mm. worden schat ik in.
#68228
Ik heb een hele mooie set adapters liggen incl. bouten TUV goedgekeurd die er zo onder kan met die ET waardes, mits de velgen 5x100 zijn. Ik weet zeker dat je nog breder kwijt kan en moet achter wil je t er mooi onder steken. Plus breder achter is iets breder zetten i.v.m. quattro, want daar staan de wielen toch schuiner onder en moet je zorgen dat t draagvlak gelijk wordt als voor dan is er met quattro weinig aan de hand met zo'n breed set achter.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]