Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ramrod
#73814
Hi ,

Ik heb een TT 2007 , met xenon verlichting , naast de knop om de verlichting aan te ztten zit een draaiknop met de letters DRL , wat houdt dit in , ik kan het aan en uit zetten maar geen idee wat het doet .

Gr Willem
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#80209
Hallo allemaal,
Even een vraagje over verlichting in dit topic.
Ik heb in mij TT een lichtschakelaar voor de lichten.
Echter ik moet elke keer de verlichting handmatig aanzetten.
Nu vraag ik mij af als ik er een lichtschakelaar in zet waar AUTO ook in het rijtje staat of de verlichting dan automatisch aan gaat en uit gaat als ik m'n contact uitzet. Want ik vind het irritant dat ik nog handmatig steeds m'n lichten aan moet zetten.
Ik hoor het graag wat jullie ervan weten. Want dan ga ik zo'n andere schakelaar bestellen en inbouwen.

Bedankt.

Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
door //S
#80219
Dat weet ik niet (zelfs als verlichtings ontwikkelaar niet :-) ), maar ik ben er wel benieuwd naar of de bekabeling al zodanig aangelegd is dat het vervangen van de schakelaar voldoende is. De nodige bedrading liggen al wel naar de schakelaar, dus zou mijns inziens moeten lukken.

Succes! en laat ff weten of het lukt.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80223
Dat ligt geheel aan de opties die bij het bestellen gekozen zijn van een Audi, daar wordt de draadboom weer op bepaald... enige wat je kan doen is die schakelaar loshalen en kijken of de andere er op past en wil functioneren.
Gebruikersavatar
door RuuTT
#80335
Zou niet moeten kunnen werken. De automatische verlichting werkt alleen in combinatie met de lichtsensor. Deze zit als je hem hebt bovenop de voorruit achter je binnenspiegel direct tegen het glas. Iedere TT met die sensor heeft ook de desbetreffende verlichtingsknop en optie.

Blijft overigens wel suf dat ze dat op die manier gedaan hebben, stiekum heeft je dashboard namelijk ook een lichtsensor op basis waarvan hij bepaald of de achtergrondverlichting van je tellers brand. Die hadden ze dus ook prima als input kunnen gebruiken, de auto weet prima of t donker is of niet.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80340
Ruud waarom neem je 1 basis motor en schrijf je er verschillende software op weg... kost allemaal in basis t zelfde maar iemand meer pk's verkopen das de truc. Zo doen ze dat met dergelijke opties dus ook!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]