Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MarijeTT
#82956
Ik heb een audi TT Coupe uit 2003 en mijn dochter van 9 maanden zit in een autostoeltje (Maxi Cosi Cabriofix) voorin.
Dat gaat prima, maar als ze straks in het volgende stoeltje mag (groep 1, 9-18 kilo), wil ik die graag op de achterbank kunnen plaatsen.
Weet iemand welk stoeltje ik dan het beste kan nemen? En of het uberhaupt wel kan?
Gebruikersavatar
door duttch
#82959
Ja dat kan prima. Onze zoon heeft tot 7 jaar achterin een TT Coupe gezeten.
Het stoeltje wat het beste past is een Römer Kidfix met iso-fix.

Mocht de TT geen iso-fix hebben dan is deze nog in te bouwen;
Onderdeel Artikelnr Aantal
• Console 8N8 885 332 4 x
• Schroeven N 100 052 04 4 x
• Moer N 011 008 30 8 x
door Toettoet
#87675
Marije, ik overweeg een TT te kopen met een 11 mnd oude baby. Ben benieuwd hoe het jou is bevallen met het kinderstoeltje op de achterbank.
door Nels
#87678
Ik heb zelf een zoontje van bijna twee en die zit prima in een kinderzitje voorin. Achterin lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n succes, daar is echt vrijwel geen ruimte, tenzij je de voorstoel héél ver naar voren zet. In mijn TT (8J uit 2007) zit achterin wel een Isofix-aansluiting. Mijn ervaring is dat de achterbank van een TT die naam niet echt waardig is vanwege de zeer beperkte ruimte.

Ik moet erbij zeggen dat ik met mijn erbij zoontje alleen hele korte afstanden rijd (ik breng hem doordeweeks met mijn auto naar de opvang) en dat ik verder altijd alleen in de TT rijd (als ik samen met mijn vriendin of met mijn zoontje erbij op pad ga nemen we altijd de leaseauto van mijn vriendin).
Gebruikersavatar
door sweeper
#87779
Ik heb zo even geen foto bij de hand, maar de Safety1st Ever safe zwart doet het prima. (te vinden bij de gamma)
Die heeft de looks van een kuipstoeltje en is lekker compact.

Ik wilde eerst voor een isofix stoel gaan en heb daar ook een beugel voor gekocht, maar uiteindelijk dus niet gebruikt.

Mocht je de beugel willen overnemen, laat het dan maar ff weten.

Als je een foto wil zien dan hoor ik het ook wel.

ps - ik heb een mk1, de kleine is nu 21 maanden en de voorstoel kan nu nog prima in een normale stand staan.
door Toettoet
#88151
Heb vorige week een safety 1st stoeltje gekocht voor kindje van ruim 1 jaar. Model Babycool Black Sky. Zo'n 90 euro bij prenatal, instapmodel maar wel compact. Heb geen isofix, mk1, maar past best aardig op achterbank. Passagiersstoel staat wel stuk naar voren, maar met 1.70 m kan je nog prima voorin zitten. Meestal zit zoontje van 8 op passagiersstoel dus dat gaat helemaal prima.

Als er nog ervaringen zijn met andere compacte groep 1 stoeltjes dan hoor ik het graag.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]