Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door JelleS2
#83482
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jelle en ik ben sinds een maand in het bezit van een mooi zwarte TT roadster uit 2009 met een 1.8tfsi
Het is een heerlijke auto om in te rijden en ik ben er dan ook ontzettend blij mee.

Echter heb ik een klein puntje van kritiek op de designers van deze auto, en ik ben benieuwd of jullie mijn bevindingen delen.

Zodra ik het dak van de TT open en ik cabrio rijd, dan vliegt de wind bij 50kmpu mij overal om de oren. Ik heb wel een automatisch windscherm achter mij zitten maar ik voel geen verschil wanneer ik deze op of dicht heb.

Ik heb ook een audi cabriolet uit 1994 met windscherm en wanneer ik hier in rijd heb ik hier helemaal geen last van. Zelfs niet bij 160.

Bij de meeste audi's (cabriolet, A4 en A5) zitten er achter de voorzijruiten nog een achterzijruit. Hierdoor is geen gapend gat tussen de voorzijramen en het windscherm. Wat bij de TT helaas wel het geval is.

Hoe zijn jullie bevindingen met het cabriorijden in een TT?

Ik ben benieuwd

harTTelijke groet

Jelle
#88443
Klopt, ik heb zelfde ervaring. Glazen windscherm is niet echt functioneel. Hiervoor had ik een Volvo c70, probleemloos met wind.
Er worden extra windschermen aangeboden op marktplaats. Hebben deze een toegevoegde waarde?. Heeft iemand ervaring met het extra windscherm. Zo ja, welke moet ik dan hebben?
Ik heb zelf een Audi TT quatro, bouwjaar 2002. Heerlijke auto.
#89309
Ik heb een MK1 gehad, en nu een MK2 (2008).
Beiden heb ik voorzien van een extra windschot wat direct aan de beugels gemonteerd kan worden. Cabrio Supply uit Apeldoorn levert een windschot wat je eenvoudig met klittenband vast zet. Werkt echt goed. Veel beter dan het aanwezige originele scherm. Maakt echt het verschil. In de basis is de MK2 door de vorm van de carrosserie niet ideaal. Echt een aanrader.
Groeten Geert
#89310
De TT is veel scherper en korter van lijnen dan andere cabrio's, niet gek dat je dan sneller last krijgt van wind. Ik heb coupe gereden en die was ook veel beter hoorbaar dan een Audi S3 bijvoorbeeld en door de ronde vormen van de MK1 heeft de wind er ook meer grip op als er geen scherpere vormen zijn die de wind breken. Maar het oog wil ook wat, je koopt niet voor niets een TT plus het rijdt ten opzichte van andere merken gewoonweg super, zeker quattro.
Gebruikersavatar
door miel
#89316
@geelas, wel eens benieuwd hoe dit er uit ziet, die extras gemonteerd op de beugel,en of die kunnen blijven met gesloten kap ?
#89318
Beste Miel,

Ik heb niet echt top foto’s waar het scherm op staat.
Kijk anders even op de website van Cabrio Supply.
Anders maak ik wel wat foto’s.
Gaat wel even duren want de TT staat “op stal”.
Ik heb er drie foto’s bijgevoegd.

[img][/img
9CF3E5BC-FAF5-41BA-8161-EE1E2E1EB536.jpeg
]
75C0038E-DA34-4EF4-A0D5-60A5FD2CBA60.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]