Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Def_B
#83671
weet er iemand wat de gegevens zijn van een audi tt van 2010 wat betreft de wielen?
zoals : et waarde, steekmaat en breedte van de velg?
door Def_B
#83828
Oke bedankt sweeper!
nog een vraagje; moet je altijd velgen nemen met et waarde 50 ?
Passen velgen met bv et waarde 35 ook?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83829
ET-waarde-aanpassen.jpg
De afbeelding zegt eigenlijk genoeg. Men plaatst ook 15mm of 20 mm adapters/spoorverbreders, dan verander je in feite ET50 naar een lagere ET waarde ET 35 of ET30 als ik je ET als voorbeeld mag nemen. ET 35 offset velgen zullen gewoon passen onder je TT dan ben je wel aan het verbreden onder de auto uit wat er dikker en mooier uit kan zien, Zolang je binnen de wielkasten blijft en je je binnenkuipen niet gaat raken is er weinig mis mee om zulke velgen te monteren.

Onder een Quattro zorg iig dat de ET waarden rondom hetzelfde blijft en dat die niet te extreem verandert anders kan je problemen krijgen met het Quattro systeem. Ook altijd 4 dezelfde banden onder een Quattro steken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door sweeper
#83830
Ja hoor velgen met 35 zijn prima. Hangt ook weer af van de j maat. Zonodig vul je het op met een spacer.
door Def_B
#83946
Oke bedankt !!!
Het is de bedoeling dat er geen spacers aan te pas komen want dan geraak ik weer niet door de keuring hier in Belgie.
Maar de meeste wielen zijn et 35 dus heb ik wel veel keus.

Nog een vraagje; zou ik voor 19 of 20 inch gaan , ik ga de wagen niet verlagen.
maar ga je als je 20 inch steekt niet op stelten gaan lopen dan?
Gebruikersavatar
door Imix
#83960
Et 35 gaat niet zomaar, dit ligt echt aan de j waarde dus breedte van de velg.
Ik heb zelf met 43 gereden en 8.5jx19 dit ging prima.
Een winterset et 35 gehad met ik dacht 8.0j (weet ik niet meer zeker), en deze set liep in mijn wielkuip aan.
Gezien wielen vaak 8 of 8.5 of zelfs 9j zijn ga je daar gegarandeerd problemen mee krijgen.
Je moet niet vergeten dat je standaard et53 hebt, dan praat je echt over centimeters verschil.
Elke 1j extra betekend een extra et waarde van 12.7mm

Overigens was dit op mijn mk2
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83961
20" wordt vrij hard, 19" rijdt fijner en ook niet te breed gaan in J waarde, anders ga je aan het karten in je TT.
Gebruikersavatar
door miel
#83962
Heb ook de zomerset 19' (et50)gekozen, zonder verlagen en zo ziet er goed uit en geen voelbaar verschil met de standaard 17' winterset.
door Def_B
#83966
Ik heb een setje velgen op het oog en ze zijn et waarde 42, ik zal ze eerst eens passen voor de zekerheid als ik ze me ga aanschaffen, oja ze zijn 8.5 breed.kan ze niet smaller verkrijgen, hoeft ook niet denk ik
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83974
Neem mensen die een TT rijden en er (achter) gigantische brede Porsche velgen onder willen hangen dan ga je in J waarde achter flink breed en als je dan een platte band hebt krijg je eerder het gevoel dat je in een kart rijdt die wat groot uitgevallen is weliswaar dan je nog comfort behoudt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]