Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door erne
#88106
Hallo heb een Audi Tt gekocht in Duitsland maar verbruikt veel olie 1 op 500 km blijkbaar een probleem met olieschraapveren van de zuigers
Wist niets van deze problemen heb ook een mk1 gehad en die motoren zijn oerdegelijk nooit een probleem mee gehad en had op laatste toch 250000 km Bij hartog tuning bieden ze een oplossing aan met een zuigermodificatie Heeft er iemand ervaring met deze bedrijf zou graag mijn auto laten herstellen bij deze mensen alle hulp is welkom
door evilbrt
#88107
Op het Audi Forum is een thread met tientallen pagina's over dit probleem. Het betreft de 1.8TFSI en 2.0TFSI motoren welke tussen 2008 en 2012 gebruikt zijn (ik weet niet zeker of het om bepaalde type motoren gaat). Hartog is een bedrijf met uitstekende kennis van de VAG merken. Ik zou m'n auto daar eerder brengen dan bij sommige Audi dealers.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88117
Hartog met alle respect gewoon skippen en zelf rechtstreeks naar een motoren revisiebedrijf gaan en directe garantie hebben... wat voor soort autobedrijf je er ook tussen zet, ze gaan allemaal naar een motoren revisiebedrijf dus daar kun je zelf al rechtstreeks heen.
Gebruikersavatar
door TTom
#88120
Hoog olieverbruik kan ook door versleten kleprubbertjes veroorzaakt worden.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88146
Bij deze blokken lossen rubbertjes weinig op, het zijn de schraapveren helaas en alleen een kop modificatie lost het probleem op. Dan krijg je andere zuigers/schraapveren. Jammer dat Audi dat niet voor de autobezitters waar het probleem vroeg of laat optreed wil oplossen buiten de garantieperiode van de eerste 2 jaar. En wie in die eerste 2 jaar zich weg laat sturen scheelt hun weer kosten... motoren revisie bedrijven kunnen dit vakkundig uitvoeren.
Gebruikersavatar
door WimTT
#88259
Onze A4 van 2009 2.0 TFSi is vorig jaar door een Bovag garage bij de Audi dealer aangeboden met het probleem hoog olie verbruik (1 liter op 1000km).
Dit is onder garantie gerepareerd.

Het is tegenwoordig ook nier meer noodzakelijk om het onderhoud bij een dealer te laten doen voor garantie. Het mag ook door een Bovag bedrijf worden gedaan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]