Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Audi_2001
#89748
Beste allen, ik ben even op zoek naar de herkomst van een bepaalde bout. Voor de sleutelaars onder ons misschien een makkie om te weten maar ik ben even puzzled. Even in het kort mijn verhaal. Een paar maand geleden trapte ik plots door de koppeling van de mijn Audi TT Quattro Roadster(2001) heen, afijn aanvankelijk wilde ik de platen zelf gaan vervangen door even een brug te huren. I.v.m tijdgebrek zag ik daar maar van af en toog naar de garage, offerte op laten maken en prijs afgesproken. Rond de 1350 voor het vervangen van de platen en drukgroep, slang, cillinders ect. ..de works zal ik maar zeggen. Geen probleem. Een paar weken na de reparatie wilde ik de ruitensproeier vloeistof bijvullen..tot mijn verbazing lag er een moer op het shutbord? (de rand/richel waar de ruitenwissers dichtbij zitten). Deze was waarschijnlijk vergeten. Ik terug naar de garage, monteur was er vrijwel zeker van dat alles ok was. "Waarschijnlijk wel vervangen door een andere moer" was het antwoord. Tja, dat zou kunnen, maar je houdt er toch een slecht gevoel aan over. Van de week,lekker kapje open en langzaam rijdend hoor ik een klein tik van onder de auto, ik kijk in mijn spiegel en zie op de weg vervolgens iets liggen. In de achteruit en terug. Iets was een Bout ,
IMG_20180423_160515.jpg
IMG_20180423_160503.jpg
opgeraapt, was nog warm, dus wel van mijn auto. Nu ben ik even benieuwd waar deze vandaan komt. En of de 2 met elkaar te maken hebben. Ik wil de garage niet direct terechtwijzen maar wel wat info hebben om als ze "moeilijk"gaan doen met antwoorden te komen. De afspraak is inmiddels gemaakt voor controle. Naam van de garage vermeld ik nog even niet, wel bovag en erkend. Hoop dat jullie me kunnen helpen aan de hand van de gemaakte foto's. Zou top zijn alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door eric v.
#89754
Echt niet.

Dit zijn bouten met een lijmlaag tegen het loslopen.
Zie het beetje groen watnog zichtbaar is op de bout.
Deze zijn voor eenmalig gebruik.
Gebruik ze nogmaals en de kans bestaat dat ze los kunnen lopen.
Deze bout lijkt mij van het hitteschild.
Ga naar je garage en laat alles nakijken.

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]