Audi TT Club - Forum

Hier vind je alle gesloten onderwerpen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#59950
Beste forum leden,

TT-forum.nl is opgestart in 2006 na de eerste TT meeting in Oss met een 50 tal TT's tijdens die meeting heeft Paulusb toentertijd besloten om een TT-forum op te richten.
Paulusb heeft het forum overgedragen aan de Audi TT Club al geruime tijd geleden. Als dit niet gebeurd was had het TT-forum niet meer bestaan en had nuttige informatie verloren gegaan.
Echter groeit het forum flink uit in omvang waardoor het intensiever wordt om het forum te onderhouden. Kosten als die hoger oplopen dan bedoeld zul je keuzes moeten maken. Niet iedereen zal zich kunnen vinden in de keuzes die gemaakt zijn en gemaakt zullen worden. Audi TT Club Nederland wil een Club zijn en blijven, betreft het forum zullen er veranderingen gaan optreden.

Eind november zal het forum betreft de indeling gaan veranderen. Er komen verschillende toegang niveaus bij.

1. Gasten,
2. Donateurs,
3. Clubleden,
4. Sponsoren,
5. Moderators,
6. Bestuur.

Gasten kunnen alleen in het publiek beschikbare deel, dat zal per hoofdonderwerp slechts om enkele onderwerpen gaan waar ze kunnen lezen en posten. De rest mogen ze gewoon zien waar uit het algehele forum bestaat, ze kunnen alleen geen inhoud van allerlei posts raadplegen. (wordt nader bekend gemaakt na 27/28 november, we pinnen ons niet vast op die datums!)

Donateurs behouden toegang tot een groot deel van het forum wat er nu is echter zal de indeling enigszins kunnen gaan veranderen. De bijdrage van 15 euro per jaar, 1,25 euro per maand wordt gevraagd om info beschikbaar te kunnen houden. Daarnaast is ieder persoon zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij plaatst, dat neemt niet weg dat wij ook benadert kunnen worden om informatie te verstrekken wat eigenlijk onnodig ons tijd kost. Dit is al vaker gebeurd en met die reden schermen we delen van het forum extra af om die tijd zoveel als mogelijk uit te sluiten. Daarnaast geniet je van meer bescherming aangezien er veelal toch kentekens, telefoonnummers, mails etc. etc. geplaatst worden die voor iedereen zichtbaar zijn en zelfs opgenomen worden in zoekmachine resultaten.

Clubleden zullen merken dat het forum uitgebreider wordt met een besloten Audi TT Club gedeelte. Alleen club leden, sponsoren, moderators en het bestuur hebben hier toegang.

Een lidmaatschap is niet verplicht. Donateur of Audi TT Club lid worden geschied via de shop http://www.audittclub.nl/shop/category/ ... atschappen zodra de betaling ontvangen is zal binnen 48 uur de account (handmatig) omgezet worden. De uiteindelijke betaling volgt via MultiSafePay waar u een eigen account aan kunt maken en de keuze krijgt uit diverse mogelijkheden om te betalen via iDeal, bankoverschrijving, etc. meer informatie http://www.multisafepay.com.

De webshop wordt gebruikt in eerste instantie om lid te kunnen worden, donateurs kunnen daar ook gebruik van maken. Echter als die software dan toch aanwezig is kunnen daar ook de Audi TT Club stickers en andere producten in geplaatst worden om het bestellen van dergelijke producten te vereenvoudigen.
Daarnaast wordt sponsoren de kans geboden om hun producten in de shop te laten plaatsen. Kortingen die geboden worden kunnen zo eenvoudiger aan leden ofwel accounts gekoppeld worden.

Eind november zal duidelijk worden wat de nieuwe indeling wordt, indien je van het forum wilt blijven genieten zoals dat tot op heden kan meldt je dan aan. De aanmeldingen die in 2010 plaats vinden zijn tot 1 januari 2012 geldig en lopen niet 2011 af!

Met vriendelijke groet,
Bestuur Audi TT Club Nederland
#59952
Ik weet niet hoe ik "zeer beperkt lezen" en "slecht posten" moet interpreteren, maar als het onderliggende gedachtengoed 'betalen of wegwezen' is, maakt dat de keuze vrij eenvoudig. Met een amper zichtbaar forum gok ik dat het met de nieuwe aanwas ook wel gedaan is (waar je als nieuwe bezitter louter kunt zien waar je je geld kunt komen brengen, en als platform voor de webshop).

Nu begrijp ik dat het niet mijn forum is, dus verzint regels zo ge wilt.
#59954
Betalen of wegwezen is natuurlijk niet de bedoeling Aaldert, maar een forum onderhouden kost geld, dus is het niet zo gek dat er een kleine vergoeding mag zijn om mee te doen & van de info/kennis gebruik te kunnen maken.

Als ik Ronnie z'n tekst goed interpreteer (& anders verbetert hij mij wel :roll: ), dan geeft "Zeer beperkt lezen" aan dat ze tot een beperkt deel van het forum toegelaten worden, en bij "slecht" is Ronnie denk ik de s vergeten te plaatsen, dus zou "slechts" moeten zijn. Ze kunnen dus wel posten & lezen, maar beperkt. Wil je meer dan is een vergoeding op z'n plaats, en dan krijg je ook meer door kortingen in de webshop bijvoorbeeld.
#59955
In de webshop staat vooralsnog alleen betalen voor het forum, de club en adverteren op het forum (ja en remklauw-stickers), dus daar korting voor kopen door daar iets te kopen is natuurlijk ook wel raar :)

Alle gekheid op een stokje, een forum onderhouden kost misschien geld, maar zeker niet 15-euro-per-lid-per-jaar, anders doe je echt iets fout (en dan zijn er ook nog sponsors!). Voor phpBB heb je ook niet bepaald hoeven betalen, zegmaar, en met wat mazzel heb je wel een vriendje wat de hosting voor gratis/heel goedkoop kan regelen. Dus de rest is tijd die erin wordt gestoken, en tja, je voor je hobby laten betalen is ook weer zoiets. Mij is altijd verteld dat ik dan echt werk moest gaan zoeken.

Maar eigenlijk komt het op de betaalde-fora principekwestie neer dat je je gebruikers laat betalen om te lezen wat de andere gebruikers posten, aangezien zij het grotendeels zijn die het forum vullen. Die krijgen ook niet een deel van de taart, die posten dat ook om behulpzaam te zijn, of voor hun lol. Ik kan me voorstellen dat je je dan bekocht voelt, als iemand je forumposts aan het resellen is.
#59956
wat het e.e.a. kost of niet kost, hoeveel (vrije)tijd er in gestoken wordt, en/of de hosting gratis is of niet weet ik niet, en kan ik/ga dus ook geen oordeel over geven.

De shop is inderdaad vooralsnog beperkt, maar daar wordt dus aan gewerkt, en hier heeft Ronnie eerder al een topic over geopend om dat onder de aandacht te brengen.

We willen allemaal alles tegelijk, het liefst gisteren, en als het kan gratis (echt iets Hollands volgens mij :lol: ), maar geduld is een schone zaak, dus eerst maar eens de resultaten afwachten voordat we met z'n allen gaan oordelen.

Ik ben in ieder geval van mening dat de inzet, hobby of niet, voor het forum niet gratis hoeft te zijn. Er moet wel een waardering zijn anders is er helemaal geen forum.
#59957
Prijs?
#59965
wordt inderdaad wel weer eens tijd om wat te sponsoren :roll: m`n vorige lidmaatschap liep al 1,5 jaar geleden af volgens mij :shock:

maar een bijdrage doen is natuurlijk iets wat heel normaal is snap ik helemaal.

al het geld komt niet op een bult te liggen voor de forum onderhouders etc. er worden bij meetings ook mee betaald in de vorm van lunch pakketen (aviodrome) entree geld voor een te bezoeken iets etc.
#59976
goTTzilla schreef:wordt inderdaad wel weer eens tijd om wat te sponsoren :roll: m`n vorige lidmaatschap liep al 1,5 jaar geleden af volgens mij :shock:
Dat probeerde ik al, maar schijn nog geen account te hebben om te kunnen betalen voor het club lidmaatschap, maar wel lokken dat je in 2010 betaalt om lidmaatschap te hebben tot 2012. :roll: :?
#59979
Veiligheid: info waar gasten niks mee te maken hebben wordt afgeschermd en uit bijv 1:100 posts waar persoonlijke info aan gekoppeld zit die uit te gaan zitten lezen om elke post te gaan zitten beoordelen nee dank je. Je zal maar een mooie TT aangeschaft hebben je post vrolijk van alles over je TT met kenteken desnoods je e-mail nummer... en weg is die op een willekeurige dag, zonde. Daarom meer veiligheid is geen overbodige luxe. Clubleden zullen echter meer onderscheid gaan merken wat wel eens tijd wordt.

Schrik niet wat de kosten van een server op jaarbasis zijn, daar kun je een mooi TT wagenparkje absoluut all risk met alles er op en er aan van verzekeren, dan hou ik mijn mond maar over de uren die in de site, het forum e.d. zitten. Als het gratis moet blijven is er 1 simpele oplossing: de stekker er uit! voor niets gaat de zon op en 15 euro is slechts een appel voor de dorst voor donateurs die netjes merken dat er veel info te vinden is betreft de TT evenals bescherming van je gegevens is ook wel zo fijn. Wie dat niet wil post gerust verder in het publieke gedeelte. Niets is verplicht en je wordt tot niet verplicht!

Shop: daar staat erg veel van uit omdat niet alles nog 100% aan kan. Plus niet alles is nog aangeleverd door leveranciers van producten e.d.
De accounts zijn afgelopen weekend gekoppeld aan de webshop. Mocht iemand een foutmelding krijgen dan mag je contact met mij opnemen dan controleer ik de account.

Wie vragen heeft mag ze gerust stellen...
#59980
Dit wordt de doodsteek van dit forum.

Ik begrijp / weet dat een hosting niet gratis is, maar daar heb je sponsoren voor.
En natuurlijk gaat er veel tijd in zitten, maar je doet het voor de lol. Zo niet, dan moet je ermee stoppen.

Ik heb sowieso het gevoel dat er veel minder activiteit is, sinds het nieuwe forum, en dat terwijl een MKI voor veel meer mensen bereikbaar wordt! Nieuwe MKII leden blijven zelfs weg. Hoeveel zijn er hiervan nu echt actief? Veel minder als op het oude forum.

Een forum moet gratis zijn. Klaar.
Delen afschermen voor gasten is funest voor het aantrekken van nieuwe leden.

Waarom zou je gaan betalen, als er een gratis Audi forum is?

Ik vind dit echt een domme beslissing. Sorry.
#59982
Geen Club lid is geen toegang tot het club gedeelte, heel simpel.
Voordelen geniet je alleen van zodra er wat gegund wordt is kort de boodschap. De inspanningen die daarvoor verricht worden hoeven niet voor niets te geschieden.
Details worden t.z.t. wel duidelijker.
#59992
Goed bezig Ronnie en naaste collega's achter de schermen. Dank daarvoor. Het lijkt me vrij normaal dat je voor een lidmaatschap (incl. gebruik van faciliteiten op het forum) van een automobielclub wat over hebt. Als die 35 euro per jaar te veel is, lekker ergens anders gaan vervelen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]