Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Maestro
#80099
Hallo,

Wie weet hoe je de achter knipperlichten moet vervangen van een mk2?

Dit lijkt mij namelijk geen makkelijke klus om het zelf te doen.

Gr.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80105
Die zitten gewoon in de unit, de unit haal je los door binnen in wat kappen weg te halen om bij de pluggen te komen waarmee ze vast gedraaid zitten. Units kan je mits je de stekkers los haalt uiteraard geheel van de auto nemen. Maar alleen de stekker van t knipperlicht draai je los en dan vervang je t bolletje.
door 08697644
#83028
Het achterlicht moet er compleet uit:

In de kofferbak direct rechts naast het achterlicht zit een ronde uitsparing in de bekleding. Dit moet met een schroevendraaier worden opengewipt.

Daarachter zit een soort zwarte inbusschroef. Het zwarte handvat van de schroevendraaier die bij het boordgereedschap zit past hierop. Schroef eruit draaien.

Vervolgens het achterlicht aan de de kofferbakzijde voorzichtig en langzaam iets naar voren trekken ca. 1-2 cm.

Vervolgens de hele unit naar links (linkerachterlicht) of naar rechts (rechterachterlicht) bewegen.

Voorzichting dus. De linkerlamp zit aan de linkerkantbuitenkant vast met twee kogeltjes op staafjes op de lampunit die in 2 kunstofhoudertjes in de carrosserie zijn geschoven van buitenaf naar binnen. Rechterlamp idem maar dan omgekeerd.

Als de lamp eruit is kun je de stekker eraf trekken en aan de achterkant de fittingplaat met kruisschroeven eruit draaien en alle lampjes verwisselen.

Montage is echter lastig heb ik ervaren.

Je moet nl. de 2 kogelvormige uitstulpingen op de unit weer in de 2 kunstofhouders aan de buitenkant van de carrosserieuitsparingen zien te krijgen. En dit moet voorzichtig gebeuren want de 2 uitsparingen zijn van kunstof en als deze zijn beschadigd houden de twee kogeltjes niet meer en kun je 2 nieuwe uitsparinen laten monteren, en dat is wel een klus want dan moet het binnenspatbord wellicht eruit.

Bij mij ging dat heel moeilijk. Ik werd er na een half uur proberen een beetje moedeloos van.

De unit in zijn geheel in de uitsparing drukken tot op een paar cm. en deze tegelijk van buiten naar binnen drukken zodat de kogeltjes zijdelings in de 2 uitsparingen glijden. En vervolgens pas de binnenzijde van de unit naar achteren drukken totdat deze geheel gelijk ligt met de karosserie.

Succes.
Gebruikersavatar
door miel
#83029
Heb het ook al een paar keer gedaan, maar 08697644 bezorgt je hier een perfecte uitgebreide how-to, als je deze volgt is het zo gebeurt !
Btw. als je deze eruit gewipt hebt ook eens de stekkers controleren op oxidatie (van één of meerdere pinnenkes) durven al eens voor slecht contact zorgen (was bij mij zo, dacht eerst dat het de lampjes waren) voorzichtig reinigen/schuren, electroclean en wat vaseline erop en nooit meer last.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]