Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mjwtt
#89089
Ha Audi fans,

Even voorstellen zoals het hoort. Wij zijn Mark en Olga en eigenlijk altijd al Audi fans geweest.
Nu zijn we op zoek naar onze eerste TT als 2e auto. Door leaseauto (A3 limo s-line) en private-lease auto was het eerder nooit een optie.
We hebben al een aantal bezichtigingen en proefritten achter de rug maar zijn er nog niet helemaal uit. Momenteel kijken we naar een TTS 2.0T (2008/2009) maar ook naar de TT 3.2V6 (2008 -2010). TTS 2.0, liefst IBIS wit, heeft onze voorkeur.
Wij zijn meer liefhebbers dan techneuten en hebben wat vragen waar jullie wellicht wat over kunnen zeggen/vinden ?

- 2.0 TTS of toch een 3.2V6 ?
- onze voorkeur gaat uit naar automaat, hoeveel leuker is een handgeschakelde uitvoering TTS ?
- we hebben een TTS op het oog, deze heeft Recaro stoelen. Is dit een verrijking of meer voor de liefhebber ?
- hoe verstandig is het om MMI-RNS i.p.v. oudere navi systeem te willen ? (ben in mijn oude A3, ondanks SCM alarm 2x geroofd) Zijn er inmiddels betere beveiligingen voor ? Wij denken aan: STOPLOCK ORIGINAL stuurslot/airbagslot.
- Gezien het relatief kleine aanbod in Nederland denken wij aan import uit Duitsland. Tips en trucks ?

Mochten jullie verdere info t.b.v. aanschaf hebben horen wij het graag van jullie.
Op voorhand dank voor input.

Groetjes M&O
Laatst gewijzigd door mjwtt op wo okt 18, 2017 1:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door miel
#89094
Hallo luitjes,
- na 1x DSG (S-tronic ) gereden te hebben wil ok niet anders meer, advies dus om eventueel proefrit te doen met beide, dan weet je het wel...
-import uit duitsland was voor ons geen drempel en alles liep op rolletjes.
- gekozen voor de TTS roadster, plenty voor ons, jaarlijkse kosten dezelfde als bij TT (onze vorige).
- TTS rijkelijk uitgerust zowiezo.
Eerlijkheidshalve toevoegen dat ik geen ervaring heb met de 3.2, maar dit was bij ons geen optie om te overwegen.
Hopelijk heb je hier iets aan bij het 'aken van je keuze, succes !
door JoseTTe
#89101
Hi , ik rij een 3.2 en het is geweldig. Eenmaal een 3.2 en je wilt nooit meer een andere motor. Wel moet je er quattro bij hebben.
Veel plezier met uitzoeken!
door Tijn
#89104
TTS en 3.2 V6 zijn 2 totaal verschillende auto's. En ook ik als handschakel liefhebber kan beamen: DSG is fantastisch, en schakelen kan ook hier zelf met de flippers achter t stuur.

Ook de TTS is altijd quatro.

Maak in beide een goede proefrit.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#89234
Een Audi TTS + RS Tuning kuur is echt genieten, is lichter voorin dan de 6 cilinder atmosferisch en rijdt heel anders alleen de beleving is echt erg anders. De V6 is er gelijk, bij de 4 cilinder 2.0 TSFI van de TTS bouwt de turbo op en weg is die ook maar dat is toch anders. Een standaard TTS vind ik zelf flauw, wie die standaard rijdt moet toch echt Serge bellen en naar RS Tuning ermee dan krijg je je auto terug met een grijns op je gezicht die niet meer weg te krijgen is.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]