Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#85760
Verschil is groot tussen ron 95 en ron 102, als ik in het weekend voor de fun naar de Autobahn ging dan zorgde ik altijd dat ik voldoende had om 102 vol te tanken in Duitsland. Heerlijk was dat, de hele week school gehad en dan knallen over de Autobahn ;)
Gebruikersavatar
door Peter139
#85792
vandaag op deze mooie dag onderstaand aan het plaatsen
Afbeelding

had last van getik uit de kleppendeksel en dit blijkt de boosdoener

En nog een foto in de sneeuw
Afbeelding
Gebruikersavatar
door eric v.
#85795
Goed bezig Peter.
Ook weer nieuw.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#85920
vandaag even auto voor de keuring gehad. Ben autogek en mijn autos komen doorgaans altijd in 1x door de apk.
vandaag helaas niet. afgekeurd op een draagarmrubber die net 2 jaar oud is..
Thuis gekeken en helemaal niks aan de hand. Morgen maar even een gesprekje aangaan ben benieuwd wat ze te zeggen hebben :)

Tevens vanavond in een tt mk3 cabrio 2.0 tfsi quattro gereden. Wow wat een beleving. echt een mooie auto met veel snufjes zoals vering die je kunt instellen en led verlichting etc.
Wat ik het meest vet vind is het uitlaatgeluid in de sport modus, een geluid die je niet veel in nieuwe autos meer tegenkomt.
pic
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door WimTT
#86384
En Peter, hoe is je gesprekje afgelopen over de afkeuring van de APK?
Gebruikersavatar
door Peter139
#86419
Hoi wim, nou de keurmeester had het erover dat de persoon die de auto had gekeurd, toevallig die dag dat ik verhaal kwam halen vrij was.
De eigenaar heeft er toen zelf naar gekeken en hij was het met me eens, dus de auto is toen goedgekeurd.

Dus het is goed afgelopen haha.

Heb geen updates helaas, ben momenteel veel bezig met het sleutelen aan mn motorfietsen.
Gebruikersavatar
door WimTT
#86420
Gelukkig, toch handig als je zelf van wanten weet!
Gebruikersavatar
door Peter139
#87932
Het is al weer een tijdje geleden dat ik echte updates heb geplaats.
Maar voor de geiintreseerden heb ik weer een paar leuke updates gedaan.

Nog steeds een daily driver al heb ik er wel een hobbyauto bij en een aantal ducaties.
Vorig jaar heb ik een ander stuur geplaatst.
Het is een geworden van een a3 van de s-line serie van het jaar 2015. Het oogt een stuk moderner.
Verlichting via de sleepring aangesloten op de dashbordverlichting.
Airbag is een single stage airbag net als de mk1, in tegenstelling tot de dual stage stuur van de mk2.

Afbeelding
Stekker gesoldeerd..
Afbeelding

Verder was mijn schroefset versleten na 5 jaar dienst. Vorig jaar had ik achter een demper lek afgelopen maand de voorste.
Ik had er een schroefset onder van het merk FK type highsport. Nooit echt 100% tevreden geweest over de set maar voor het geld wat het kost mag je niet klagen.
De klantenservice in duitsland was erg slecht en de onderdelen bleken niet meer in productie te zijn. Ik heb tervergeefs naar een nieuwe set voorste dempers gezocht, maar een passende demper met exact dezelfde afmetingen was niet te vinden.
Ook reed de auto niet goed meer, de set was gewoon gaar.

Ik heb nu gekozen voor de H&R twin tube RVS. De set ziet er kwalitatief erg goed uit. In deze set zitten twin tube dempers wat het comfort bevorderd. De resessies zijn goed, ik ben benieuwd.
Van het weekend gaan we dit moois monteren, misschien gelijk met de smart cabrio veerpootrubbers en toplagers die ik al een tijdje heb liggen. Deze zijn ca 1,5 tot 2cm lager dan de audi tt veerpoot rubbers. Het ligt er even aan hoe de schroefset straks zit.
Afbeelding

gr peter
Gebruikersavatar
door eric v.
#87935
Mooie set Peter.
Laat even weten hoe de ervaringen zijn.

Groet Eric V.
Gebruikersavatar
door Peter139
#87936
Hoi patje, tja de mk1 blijft toch leuk, ook na al die jaren.
Moet wel zeggen dat ik al proef heb gereden in een aantal mk2's, mooie en fijne auto maar het geeft niet de feelings wat een mk1 wel heeft.

Ervaringen over de schroefset zal ik delen na het weekend eric
door GTIED30
#87938
Hallo Peter ik lees dat je een herstel kistje hebt gekocht voor de carter stop. Komt dit vaker voor? Ik heb namelijk gisteren een motor flush gedaan en ik had hetzelfde probleem draad was ook beschadigd.zelf heb ik een koperen busje gedraaid en nu zit hij weer mooi vast.
Gebruikersavatar
door Peter139
#87969
Ik heb de eerste paar 100km gereden met de schroefset en het is echt een wereld van verschil. Heb het gevoel veel meer contact met de weg te hebben. Tevens een stuk comfortabeler dan de oude set. Ligt veel strakker in de bochten in elk geval.
Ben erg tevreden over de set.
Gisteren nog nieuw koppelstangen geplaats van meyle zijn iets dikker en sterker dan origineel, verder het onderstel van nieuwe originele bouten voorzien zodat het weer netjeslijkt allemaal.
Afbeelding

Verder heb mn oog laten vallen op een h&r stabillisatorenset dit lijkt me wel iets, ik lees goede reviews. Voor zit nu een 20mm en wordt dan 25mm instelbaar op soft en hard. Achter komt een 25mm stang onder de achteras.
Ik heb al een beetje zitten zoeken en het schijnt dat het weggedrag in bochter enorm verbeterd, echter het comfort gaat iets achteruit.
Gebruikersavatar
door patje007
#87971
Peter139 schreef:Hoi patje, tja de mk1 blijft toch leuk, ook na al die jaren.
Moet wel zeggen dat ik al proef heb gereden in een aantal mk2's, mooie en fijne auto maar het geeft niet de feelings wat een mk1 wel heeft.

Ervaringen over de schroefset zal ik delen na het weekend eric

De mk1 is inderdaad een leuke wagen , maar ne mens wordt al wat ouder hè en daarom bied de mk2 toch wat meer comfort als daily :D , bovendien wissel ik tegenwoordig toch al wat sneller van wagens , ben nieuw speelgoed wat snel beu ... :lol:


FK's heb ik vroeger ook gehad , was er wel content over , het type weet ik niet meer (was 800,- zonder montage) , maar nog wel erg comfortabel .
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]