Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#83654
eric v. schreef:Staat super.
Merciekes Eric 8)

Nu de RH RAN Crossline Black velgen en adaptors verkocht zijn, moet ik dringend werk maken van de bestelling van de nieuwe adaptors.

Dus voorlopig nog verder met de Parabolen, ook geen straf natuurlijk :D

Hardtop blijft er wegens tijdsgebrek nog ff op, maar het kriebelt natuurlijk wel...


Verder een vraagje om input...

Ik ben erover aan het denken een Milltek cat-back 3-inch non-resonated uitlaat aan te schaffen, maar kan voorlopig niet beslissen welke GT100 eindstukken ik eventueel zou nemen:

- Gloss Black
- Polished
(- Lightweight Titanium)

Gloss Black is best wel speciaal, zeker in combinatie met de Phantom Black QS diffuser, maar het accent van de Polished uitvoering in combinatie met de Phantom Black QS diffuser gaat opvallender zijn denk ik...

(Lightweight Titanium vind ik geen mooie optie.)

Wat denken jullie?

Merciekes voor de input alvast :idea:
#84878
Off-topic update...

Als 'project' ligt de TTR voorlopig even stil (ik geniet uiteraard geregeld van een zonnig ritje), er is namelijk een nichtje uit 1964 bij gekomen :smt006

Eerste foto is huidige aankoop toestand, volgende foto's zijn een voorbeeld hoe het ooit zou moeten worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DreamWalker op vr nov 20, 2015 0:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#84961
peter1981 schreef:Kever ben ik ook nog altijd serieus aan het overwegen maar weinig zin in het werk en een 2e garage huren
Maar heb er nog altijd wel een heel zwak hart voor :shock: :smt007
Een Kever opknappen staat al sinds mijn tienerjaren op mijn bucket list, en deze kwam via Facebook voorbij...

Is een restauratie project samen met mijn vader geworden, de plaats om eraan te werken is er en er zit zeker geen tijdsdruk op :smt007
#85510
eric v. schreef:Ik heb er net één besteld bij cookbot
Nice, benieuwd naar het resultaat...

Hier ondertussen wat tegenslag...

Afgekeurd op jaarlijkse technische keuring wegens speling op linkervoorwiel (voorlopige diagnose keurder was versleten wiellager) en rechter xenon koplamp te laag afgesteld.

Verdere controle van mijn garagist de dag nadien leerde dat de moer op het linker uiteinde van de vooras aan het loskomen was, waardoor er toenemende speling op het linkervoorwiel zat. Aandraaien van moer verhielp dit euvel (tijdelijk), maar omdat de kans te groot is dat de wiellager ondertussen ook beschadigd is, wordt deze wiellager vervangen...

Tevens bleek dat wanneer de hoogte regeling van de xenon koplampen via de OBD poort/diagnose computer gestuurd werd, de stelmotor in de rechter xenon koplamp tevergeefs blijft draaien. Daar het bijna onmogelijk blijkt te zijn deze stelmotor apart te vervangen, momenteel dus op zoek naar een tweedehands rechter xenon unit in goede staat.

Bijkomend probleempje is dat mijn xenon units de originele van 1999 zijn waarbij de ballast zich nog onder de koplamp bevindt, en deze 'vroegere' versies zelden te vinden zijn op de tweedehands markt. De makkelijker te vinden latere versies van de xenon units hebben de ballast aan de zijkant van de koplamp zitten, dus waarschijnlijk ga ik de bedrading ook wat moeten aanpassen.

To be continued, de handleiding om de voorste bumper te verwijderen ligt alvast klaar :D
#85516
DreamWalker schreef:Combinatie van bovenste en onderste foto, to be continued na levering en installatie...
Forge pookknop en Timeryder Productions schakelplaat met LEDs, snelle impressie na installatie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DreamWalker op do mar 24, 2016 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#85561
DreamWalker schreef:Afgekeurd op jaarlijkse technische keuring wegens speling op linkervoorwiel (voorlopige diagnose keurder was versleten wiellager) en rechter xenon koplamp te laag afgesteld.

Verdere controle van mijn garagist de dag nadien leerde dat de moer op het linker uiteinde van de vooras aan het loskomen was, waardoor er toenemende speling op het linkervoorwiel zat. Aandraaien van moer verhielp dit euvel (tijdelijk), maar omdat de kans te groot is dat de wiellager ondertussen ook beschadigd is, wordt deze wiellager vervangen...

Tevens bleek dat wanneer de hoogte regeling van de xenon koplampen via de OBD poort/diagnose computer gestuurd werd, de stelmotor in de rechter xenon koplamp tevergeefs blijft draaien. Daar het bijna onmogelijk blijkt te zijn deze stelmotor apart te vervangen, momenteel dus op zoek naar een tweedehands rechter xenon unit in goede staat.
Update...

Gisterenavond TTR gaan oppikken bij mijn garagist, gespecialiseerd in VAG.

Wiellager en -naaf linkervoorwiel zijn vervangen omwille van hierboven beschreven keuringsprobleem, de xenon koplampen zijn uiteindelijk toch juist afgesteld geraakt, er is een klein onderhoud uitgevoerd, en ik heb als 'upgrade' ook de bussen en fuseekogels van beide voorste draagarmen laten vervangen door nieuwe OEM exemplaren.

Vanochtend de TTR opnieuw uitgelijnd door bandencentrale, en nu de komende dagen nog ff tijd vinden voor technische herkeuring.

Daarna uitgebreide liefdevolle poetsbeurt, en vervolgens hardtop monteren.

To be continued...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]