Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#84964
Een Pipercross luchtfilter geinstalleerd. Normaal een K&N vervangingsfilter maar de olie in de buurt van de luchtmeter leek mij gezien de berichten daarover geen succes. Eerste ervaringen dus met Pipercross!

Plastic van de motor en opvallend schoon onder de kappen. Onderhoud is goed geweest de afgelopen 14 jaar! :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#85272
Al het plastic onder de motorkap vervangen. Leuk setje van Paul Cooke met zwarte geadoniseerde ringen. Ziet er netter uit dan de uitgelopen plastic kruiskopdoppen en clips.

PC heeft ook nog vulring, genaamd Cookbot, voor de draagarm. Die zou de besturing terug brengen naar de begintijd van de TT. Beter stuurgedrag zou dat tot gevolg hebben. Ieman ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#86044
Beste Forummers,

Een kleine update na een rustige winter. Geen noemenswaardige problemen voorgevallen. Voor de winter de standaard velgen voorzien van een set Continental TS850 en die bevallen prima. Veel onderzoek en afwegingen gedaan over wat met de lente er onder te zetten. Verlagen, spacen, 5x112 adapters, 18 of 19 inch? Uiteindelijk de standaard setup gehouden en 5x100 18 inch gekozen. Banden keus is de Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 geworden. Eerste indruk is zeer goed. Nieuwe Aero ruitenwisser- en armen vervanging en die zijn echt de moeite waard. Als laatste een setje nieuwe matten en de zomer mag weer komen. Alleen de center caps met Audi logo voor dit type velg zijn wat lastig. Het feest gaat weer beginnen! :smt003
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door Audi TT MKII Driver
#86061
Mooie evolutie man!!
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#86543
Met het naderen van de volgende lange vakantie rit een midden armsteun geïnstalleerd. Er was eigenlijk maar één keus, de duurste. De kleur moet nog iets 'verouderen, maar het rijdt relaxed.

Gelijk maar de vakantie check en olie laten doen. Melding van de garage dat de achteras een te groot roestgat heeft. Gelukkig geen vakantie stoppr maar wel APK probleem in december. Aan de as mag niet worden gelast. Geen Quattro dus een nieuwe of andere starre achteras nodig. Gelukkig lag er een bij Prins in Erica. Project voor de nazomer. Strippen, dan laten stralen en poedercoaten.

Zo klopt het wel als ze zeggen; Je bezit geen TT, je mag er een onderhouden! :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#86788
Na de vakantie met veel open rijden is de stof aan de onderste hoeken van de achterruit los. Internet op gedoken en blijkt een veelvuldig voorkomend probleem bij TT's en A4 cabrio. Ze geven 10 of 12 jaar op de lijm en nu, bijna 16, is het dus raak. Geen enkele industriële lijm zou het aan kunnen om de boel te repareren. Gebeld met een cabrio service en die bevestigt het ook. Nieuwe kap is het devies. Kap 699 en 300 voor het installeren. Diverse fora afgezocht en toch iets gevonden om te proberen. Sika Tack Automotive ruiten lijm. Stelt mogelijk vervangen iets uit maar voor 30 euro de set het proberen waard. De oude lijmresten met een Stanley mesje weggesneden, primer en kit. Afwachten hoe lang het gaat houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#86789
Nog niet afgewerkte kitrand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86944
zwarte ramen kit dat werkt wel lol, wel primer gebruikt? want dan komt niks meer los, sideskirts spoilers alles plak je er eenvoudig vast mee
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#86988
Hoi Ronnie,

Ja, de primer gebruikt! Of dat dan ook voor de stof van de kap een voorwaarde is hoop ik. Afwachten hoe de kit reageert. Dat je er meer mee kon plakken wist ik niet.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87072
Primer en erna de kit dan weet je dat n spoiler of skirt gewoon zeer goed vast zit. Niet alles hoef je te boren en te schroeven.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#87081
Tijd geleden de remschijven en blokken achter vervangen. Gisteren met de auto naar de wasplaats gereden en de sproeier komt op de schijfrem links achter. Stoomwolkje tot gevolg. Vastzittende zuiger of handrem bediening. Was het eerste. Open gemaakt en de blokken bleken volledig geconsumeerd te zijn. Schijf blauw uitgelagen, wielbouten aangetast en de zuiger muurvast. Draaide ook nog de kop van het reset gereedschap af. Nieuwe remklauw, schijf, blokken en reset tool. Je mag zo'n TT onderhouden! :shock:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door AudiTTer
#87371
Kleine update op de achteras. Deze is naar de coating geweest. De schroefdraden heb ik weer vrij maar moet de plek waar de wielas komt eerst vrij worden gemaakt of kan de montage met poedercoat er tussen? :smt006
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]