Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Giel Kessels
#88882
Beste liefhebbers,

Sinds een paar weken ben ook ik in bezit van een Audi TT.
Een zwarte Coupé, een Quattro. Het is van origine een Duitse auto, maar dat zal de pret niet drukken.
Ik was opzoek naar een leuke auto die me rijplezier geeft en betrouwbaar is. Hopelijk gaat de Audi me dat bieden.

De TT is nog niet perfect. De bekende pixeluitval en een rammel recht voor moet gerepareerd worden. Helaas was het veerpootlager niet de boosdoener. Ook de stabilisatorstangeindjes heb ik uitgesloten door deze los te halen. Ik verdenk nu de stabilisatorstangrubbers.

De TT is zeker niet mijn eerste VAG. Van luchtgekoeld tot een sjieke A4 heb ik gehad.

Van beroep ben ik docent autotechniek bij het Summa College in Eindhoven.
Ik ben 34 jaar, getrouwd en vader van 2 zoontjes.

Graag kom ik een keer kijken bij een van de meetings in de buurt.

Groetjes
Giel
Gebruikersavatar
door miel
#88884
Giel, alvast welkom hier, enne best nog wel wat leesvoer te vinden die van pas komt.
Veel funkms toegewenst.
door leon 59
#88885
Als het rechtsvoor een ,, knak " is dan denk ik de aandrijf as . De homokineet aan de bak kant.
Even wel veel rijplezier.
Gr. Leon
door Giel Kessels
#88886
Dank je wel.
Het is een rammel in hoogterichting.
Gisteren een uitgebreide proefrit met een VW monteur gemaakt. Alle spelingen gevoeld, maar die zijn er niet.
Er zit wel wat roestvorning op de stabilisatorstang. Iets wat bij Golf IV ook voorkomt en die hebben ongeveer dezelfde ophanging.
We gaan verder zoeken.
Bedankt voor de tips!


Groetjes
Giel
door Audi TT MKII Driver
#88895
Welgekomen en we zijn benieuwd naar dat speelgoed van je :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88965
Giel,

Als de stabilisatorstang roest veroont d'r af met dat onding en de vervangende monteren is een modificatie voor uitgekomen. Dan zul je merken dat t stiller wordt onder de auto. Al die modellen met hetzelfde platform kennen die modificatie en dus die kwaal. Ook de rubbers dienen te worden vervangen daar die ook aan die modificatie onderhevig zijn, kosten vallen best mee, auto gaat weer strakker sturen ermee.

Mvg Ronnie
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]