Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door Rocky
#90410
De asr uitzetten is helaas geen optie. Deze gaat namelijk weer automatisch aan boven de 50 km/u. Ook esp uitzetten vraag ik mij af hoe slim dit is :?

Ik denk dat ik voor een nieuw setje schokbrekers ga met eibach veren.
Veren zullen niet veel doen schokbrekers hoop ik wel wat.

De uitlaat heb ik op maat laten maken. Hier heb ik voor twee ovale sierstukken gekozen die nog net in de originele uitsparing van de v6 diffuser past.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90437
Andere schokbrekers helpt je niet om meer grip te krijgen. Als je de auto lager gaat maken verlaag je de luchtweerstand.

Maar met wat je omschrijft, dan heb je gekregenw at je wilde, heb je dus echt je auto laten chippen. Als je zoveel last hebt van wielspin in de eerste 3 versnellingen heb je hoogstwaarschijnlijk niet lang hoeven te wachten tot het klaar was, kwartier tot wat uren laten ze dat dan duren bij de meeste tuners.

Ze letten eigenlijk niet op de technische staat van de auto. Die lezen de ecu uit en sturen het op naar de leverancier (veelal) in het buitenland, die sturen het lukraak verhoogd terug (er wordt niet naar de individuele motor gekeken) en het gaspedaal reageert ineens veel eerder en heftiger. Alles wat origineel in de software zit wordt dus verhoogd en extra weergegeven. Kans op te hoge instelling van de mapsensor en missfires is ook aanwezig, wat de turbo kan kosten of erger nog een blok revisie. Maar als je DV het vlug begeeft na de tuning dan was die al niet goed, hadden ze vooraf moeten controleren en wijzigen.

Veel bedrijven claimen zelf software te schrijven en maatwerk te leveren wat in de praktijk helaas niet het geval is. En zelfs bedrijven die het kunnen doen het uit commercieel oogpunt niet eens en daar zitten helaas ook bekende namen tussen. Zeker met acties en ze het dan drukker krijgen, dan kijken ze naar de omzet en klanten binnen halen en zo vlug mogelijk weer weg te kunnen sturen. Dan is maatwerk niet eens mogelijk voor iedere auto. En gezien ze dan kortingen geven hebben ze in maatwerk dan erg weinig zin of ze kunnen het niet eens en doen het altijd op deze wijze. Het gros van de chiptuners kunnen zelf geen software schrijven. Kopen het in, lezen het in op de ecu en rekenen af.

RS Tuning had je beter heen kunnen gaan, had je je over kunnen inlezen op het forum. Die controleert alles; injectoren, dv, lmm, turbo, etc. etc. als alles technisch klopt kan hij immers correct maatwerk software gaan schrijven voor de specifieke auto. Hij gaat echt rijden, meerdere keren en test de software en het gedrag van de auto dan ook op de weg. Is het ergens te heftig en het spint teveel dan wordt dat bijgesteld. De motor moet doseerbaar blijven en correct grip op de weg overbrengen via de wielen en banden. Constant wielspin heb je niets aan, want dan kom je ook niet naar behoren vooruit. Je laat het immers doen om sneller van a naar b te geraken en plezier in het rijden te hebben i.p.v. dat je je banden en andere delen extra onnodig verslijt en tegen extra onnodige onkosten aanloopt.
door Rocky
#90441
@Ronnie, Bedankt voor je reactie.
Ik wil wel het volgende toevoegen.
ik heb mij zeker verdiept op het forum en op ander forums naar welke tuner ik het beste kon gaan. Volgens mijn beeldvorm zijn er 3 tuners die er voor de VAG groep duidelijk naar voren komen. Ik ben dan ook naar één van deze 3 geweest. ik heb hier mijn wens uitgesproken over wat ik nu wil en waar ik naar de toekomst naar toe wil. Hier hebben zij mij advies in gegeven.
Verder hebben ze de auto getest voor het tunen. Dit is op de weg gebuurt hierna is de software er in gezet. Deze is niet specifiek voor mijn auto geschreven maar wel na het test rijden nog wat aangepast. Het op maat schrijven wordt gedaan zodra ik alle mechanische aanpassing heb gedaan. De DV valve was na het chippen niet direct defect dit was pas later.

De auto is goed rijbaar (het vermogen komt niet in een keer vrij).
Het ingrijpen van de ASR is dan ook zodra ik volgas geeft en laat doorschakel.
Het verliezen van grip kan diverse oorzaken hebben, slecht wegdek, vuil wegdek, nat, enz.
Hier kan ik weinig aan veranderen. Waar ik naar opzoek ben is wat kan ik aan de auto aanpassen zodat het vermogen nog beter op de wegkomt.
Ik zit dus aan de schokbrekers te denken en aan bv. stabilisatie stangen, spoorstangen, stand van wielen enz. hier zou ik graag jullie mening over willen horen en naturlijk vraag ik ook advies bij de tuner waar ik geweest ben.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#90448
Simpel antwoord... DV blijft gewoon werken na tuning, gaat ie stuk is ergens de druk te hoog geworden dus er klopt iets niet.

Je geeft toch aan dat je het merkt bij 3000 rpm dan komt het er dus wel degelijk in gevlogen. Bij een correcte tuning gaan de mappigs opbouwend geleidelijk omhoog en niet dat de ASR in moet grijpen keer op keer. Dan staat het op punten gewoon qua druk te hoog. De DV is er niet voor niets uit geklapt.

Controleer alles op speling wat je aangeeft, vervangen hoeft alleen als het daar niet klopt.
Check de schokdempers op een schokdemper testbank.
Check de uitlijning van de auto.

Want schokdempers, veren, stabilisatorstang, spoorstangen, rubbers en alles wat er tussen de stuurinrichting en de wielen niet klopt doet niets af aan het feit dat de ASR er in duikt...

ASR is anti slip regeling, registratie dat t te rap rond gaat op de aangedreven wielen betekend ingrijpen. heeft niets met schokdempers te maken of alles wat er aan vast hangt, maar wel in de aansturing naar de voorwielen en dat het de aangapaste software op de ecu de chiptuning dus. Bron aanpakken, geen randzaken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]