Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door D S - 2019
#90856
Hallo iedereen,

Droom of nachtmerrie...?

Nu 8 weken en nog steeds trotse eigenaar ondanks :

- Fout motormanagement dag 1 na de aankoop na het starten van de wagen ( ipv esp tijdens testrit )
- Darm vervangen (700€ oww werkuren) :
Voor de vervanging vd darm werd deze afgeplakt zodat ik kon rijden (rustig) en ging de fout ook weg na 2d !
Na het vervangen en ophalen was dit nog steeds uit, tot de dag erna de fout terugkwam en nog steeds is.
2x uitgelezen en reset :
- uitlezen P1136 additieve mengsel aanpassing lucht (systeem te arm)
- Sinds 2w komt er uit de verluchtingsgaten mist of "rook" wanneer ik van LO naar bv 18 graden ga. Terug op LO stopt dit.
De airco moet op LO staan anders is het onmogelijk met de wagen te rijden! De ramen dampen aan en zelf met de ramen open is het onmogelijk om de ramen te ontwassemen, op geen enkele stand van temperatuur! Airco On-OFF, warm koud, niets helpt buiten op de stand LO.
- 1w geleden depannagedienst moeten bellen want de auto wou niet starten (had er 10 min ervoor nog met gereden) want de batterij was defect.
- Deze morgen na 1 min rijden melding Temperatuur.. Na stoppen en herstarten was de fout weg en bleef ook weg (15 min gereden). De motor was nog koud en ook de temperatuurwijzer stond nog links (koud)...
- Deze avond weer mist/rook wanneer op 18 graden en stopt weer wanneer op stand LO.

Garagist 2w op vakantie nu.... verstandig om verder te rijden?

DS
#90859
Dag Eric,

Huur smoke toestel 65.00
Gebruik diagnosetester 15.00
Vacuumleiding 133.06
Dichting inlaatcollector 25.40
Detergent 6.2
Werk - Diagnose 368

De vacuumleiding zat ergens onderaan en dus veel de-monteer werk... De leiding had 3 aansluitingen en was effectief gescheurd heb ik gezien (geplakt).

Vandaag geen melding van de temperatuur gekregen.

mvg
Davy S
#90864
Is een hoop geld.
Laat eens uitlezen met vagcom denk lambda bank 2.
Onder de auto zit een plastic grijs bakje,daar zitten de stekkers van de lambda sondes in.
Schoonmaken van deze verbindingen helpt vaak.
Kijk eens onder de parafaan waar je interieurfilter zit .
De waterafvoeren daar kunnen door blad etc dicht zitten en zo water op en in het filter komen (bak loopt vol)
Alleen bij lo is de verwarming uit,dus kan water niet verdampen.
Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]