Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Barto
#90903
Afgelopen week heb ik mijn FIAT Barchetta 1996 weg moeten doen wegens roestproblemen. Ik heb er de afgelopen 6 jaar 200.000km zonder grote problemen met heel veel plezier mee gereden.
Er moest een waardig opvolger komen. Eerste vereiste dat het dak open kan. daarnaast Ietsje meer ruimte en ietsje meer power. Ik heb een tt quatro uit 2001 met 149.000km aangeschaft. Zaterdag 2 november haal ik haar op.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90904
Mooi
Have fun .
Gaat je bevallen

Eric V.
door Barto
#90910
Tot nu toe bevalt ze prima. Rijdt lekker alleen wat nerveus in het stuur door de spacers. Heel leuk de gechipte motor met 250PK. :smt007 De gemonteerde schroefset heeft zeker mijn goedkeuring. helaas was een afwateringsstop de bodem niet goed geplaatst waardoor de mat aan de onderkant nat geworden is. :x Bij mijn FIAT betekende dat de mat die compleet van rubber is, eruit moest om te drogen anders krijg je allerlei problemen met roest. Ik weet niet wat de ervaringen zijn bij AUDI. Moet de mat eruit of ventileert ze voldoende om te drogen?

Besteld: Een steun voor de gsm (mobiel) tussen de ventilatierooster op het dashboard en een cruisecontrol. Ik ben bang dat ik anders mijn rijbewijs op het spel ga zetten.

Ik ben nog op zoek hoe ik bluetooth en handsfree met de originele bose stereo kan combineren. Ik wilde eigenlijk mijn Pioneer met geïntegreerde houder die te bedienen was vanaf de gsm (mobiel) erin zetten. Ik vind de originele radio te mooi en te goed om zomaar te vervangen. Ook wil ik tijdens het rijden 's nachts de afdekkap naar beneden hebben. wel zo rustig voor mijn ogen die toch al wat ouder worden. Heeft iemand tips voor een bluetoothmodule! Ik wil liefst geen parrot. Waar laat je dat stomme kastje en de microfoon?

Nog een set stalen velgen en redelijke winterbanden gescoord.

Op het to do lijstje:
- nieuwe remschijven en blokken achter.
- remvloeistof vervangen. Die ziet er niet zo fris meer uit.
- Nieuwe olie en oliefilter
- nieuwe bougies.
- een bagagerekje.
- Bluetooth module en microfoon in het dashboard.

Heeft iemand nog tips waar je een TOMTOM plaatsen zonder dat er allerlei kabels door de cabine slingeren?Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90911
Kijk eens bij xcarlink (internet)
Door de spacers wordt het sturen eerder minder nerveus
Heb zelf 20 mm achter 15 mm voor per wiel met een velg et waarde van 32
Dus nu achter et 12 voor et 17
Kijk eens of je uitlijning wel goed is.

Succes Eric V.
door Barto
#90927
Voor banden 225/40 R18 en achter 235/40 R18. Het is deels de oorzaak van het slechte rijgedrag. Nu de winterbanden erop liggen is het weggedrag veel beter, voorspelbaarder en reageert de auto veel beter op het stuur.
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#90928
Ik heb een Carinterface ingebouwd, zo houd je de originele radio, de interface ziet de cd als cd wisselaar van 6 cd's Per cd 99 nummers mogelijk. De inteface bedien je op de radio, geluid is goed en tevens bluetooth voor de telefoon, daar kan je ook de muziek vanaf spelen en ook telefoneren met de bijgeleverde microfoon, ideaal. Tevens nog extra usb poort om telefoon te laden. De interfce netje is dashboard kastje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door Barto
#90931
De interface ziet er netjes uit. Welk merk en waar te koop? Ik heb al diverse setjes gezien van Dension en Yatour.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90932
Heb je de spacers er nog tussen zitten ?
Eric V.
door Barto
#90933
eric v. schreef: wo nov 20, 2019 20:51 Heb je de spacers er nog tussen zitten ?
Eric V.
De spacers zitten er nog tussen. Ik rij nu op winterbanden 16 inch. Het stuurgedrag is een heel stuk beter. Volgens mij ligt het nerveuze stuurgedrag aan het verschil in bandenmaat voor en achter. (zie eerdere post).

Ik leg in het voorjaar nieuwe banden. Kijken of het dan beter is. Met de uitlijning is niets mis. De auto trekt niet in het stuur en het stuur staat recht. Alleen was je in bochten constant aan het corrigeren.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90936
Zit niet in verschil voor achter.
Dit verschil is 1.5% in omrol loop.
1cm in breedte verschil , dat merk je niet.
Het zit hem in de hoogte van de band.
18 inch band is veel platter dan 16 inch band.
De zijwaartse beweging van de plattere band op een velg (afrol effect) is veel minder wat tot een directer stuur gedrag lijdt.
Het veer gedrag is ook anders, dit omdat een plattere band minder absorbeert dan een dikkere.

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90937
Lees dat je in bochten steeds moest corrigeren,
Lees ook dat je een schroefset onder de auto hebt.
Van welk merk?
Als ik jou was zou ik als eerste eens kijken naar die schroefset.
Het verschil wat jij met je banden voelt komt mede door de schroefset.

Eric V.
door Barto
#90938
Ik weet dat de 40 in 235/40 18 de 40 duidt op een % van de breedte, dus inderdaad een grotere omtrek dan bij 225/40 18. Bij een RWD of VWD geen probleem. Wel bij een quatro.

Niet lachen maar er zit een schroefset van V-MAX onder.

Vandaag de cruisecontrol ingebouwd. Moet nog wel vrijgegeven worden in de ecu.
door Barto
#90939
Barto schreef: zo nov 24, 2019 22:29 Ik weet dat de 40 in 235/40 18 de 40 duidt op een % van de breedte, dus inderdaad een grotere omtrek dan bij 225/40 18. Bij een RWD of FWD geen probleem. Wel bij een quatro.

Nu zitten de winterbanden eronder, 225/60 16. De spacers zijn gebleven. De auto stuurt heel wat strakker en gaat strak door de bocht. Het zoeken is weg. Met een setje vers rubber 225/40 18 op de zomervelgen zal het wel goed komen.

Niet lachen maar er zit een schroefset van V-MAX onder. Ik ga in het voorjaar waarschijnlijk een setje van Bilstein monteren en wat minder extreem verlaagd. Ik toucheer net iets te vaak de grond op verwaarloosde binnenwegen. Vooral als het smalle, wat bolle wegen zijn.

Vandaag de cruisecontrol ingebouwd. Moet nog wel vrijgegeven worden in de ecu. Daarna een 1600 VTEC blok van de versnellingsbak gescheiden en op een motorstandaard gezet, schoongemaakt en een lijstje gemaakt wat er allemaal vervangen moet worden. Dit blok gaat straks in de CRX van mijn zoon.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90940
Je hebt een verschil van -1,3% in omtrek.
Hier gaat een quatro echt niet raar van doen
De QS uitvoering heeft ook de maten die jij hebt.
Verschil tussen jou auto en de TT QS is dat voor 7,5 en achter 8 j zit.
Dit verschil in j maat doet bijna nul in rolomloop.

Een schroefset die (te) laag staat heeft weinig veer voorspanning.
Dit geeft een slap en niet strak bochten effect.
Te hoog geeft het weer een te stuiterend gedrag.
Een goede schroefset heeft de mogelijkheid om ook de demping te regelen zodat je ongewenst gedrag kan corrigeren.
Gebruikersavatar
door eric v.
#90941
Heb je vcds of vag-com
Select
01 Engine
Login-1
Enter 11463 activate cruise control
Do it
Je zal nu een G in het component veld zien

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]