Audi TT Club - Forum

Audi TT gespot of mogelijk iemand van het forum? Post het hier dan
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#18895
Vandaag, op weg naar huis, omstreeks 15:30 uur, ontmoette ik op de A59, na de Heinenoordtunnel een hele mooie zwarte 225pk TT coupé. Ik heb een leuke rit gehad tezamen met deze TT.
Hij had een dubbele remus uitlaat, een hoekig achterspoilertje, een iets andere achterbumper (weet niet welke), een stickertje met een dealer in GOES, en het volgende kenteken:

Afbeelding

Bij de splitsing op de N59 scheidden onze wegen, ik sloeg rechtsaf richting Goerree-Overflakkee, de andere TT ging rechtdoor richting Zeeland.
(Ik stak mijn duim nog op, maar geen idee of dit gezien is)
Het viel mij trouwens op hoe ?gemakkelijk? ik bij bleef en hoe goed ik achter bovengenoemde TT bleef hangen. Deze liep totaal niet uit. Ging telkens weer gelijk op. Ook bij zéér hoge snelheden (we hebben even samen bijna top gereden :oops: ). Ik vindt dit vreemd, daar ik ?maar? een 180pk quattro heb en ik meer had verwacht van de andere TT. Ik weet zeker dat deze er ook ?vol? voor ging.
Al met al was het een leuke rit en ben ik zeer benieuwd of dit iemand van hier is, aangezien dit een erg fraaie TT was en je dan toch zeker wel bij de club moet horen! :wink:

Wie-ó-Wie???
Gebruikersavatar
door reindertt
#18897
Om t vermogen uit je 225pk te halen moet je ook wel weten hoe je moet schakelen. Als je z'n zes blijft hangen en niet het toerengebied genoeg benut, dan ben je niet zo snel.
door allewijn
#18898
reindertt schreef:Om t vermogen uit je 225pk te halen moet je ook wel weten hoe je moet schakelen. Als je z'n zes blijft hangen en niet het toerengebied genoeg benut, dan ben je niet zo snel.
Ik zou weleens 'echt' tegen een 225pk willen rijden om het verschil te zien met op- & doortrekken, eens zien hoe graag ik er 700 euro voor over heb om mijn 180pk goed te laten chippen!
Gebruikersavatar
door Quattrotje
#18905
als je je 180 pk laat chippen dan ga je een standaard 225 voorbij.
heeft ook te maken met gewicht.
De 225 vind ik zowiezo standaard vrij tam.
Hij wordt pas boeiend als je er een chip in gooit!
Hij rijdt dan veel soepeler en de gasrespons is tien keer beter.
Dit geld uiteraard dus ook voor de 180pk.
Een chip loont dus absoluut!
door allewijn
#18908
Quattrotje schreef:als je je 180 pk laat chippen dan ga je een standaard 225 voorbij.
heeft ook te maken met gewicht.
De 225 vind ik zowiezo standaard vrij tam.
Hij wordt pas boeiend als je er een chip in gooit!
Hij rijdt dan veel soepeler en de gasrespons is tien keer beter.
Dit geld uiteraard dus ook voor de 180pk.
Een chip loont dus absoluut!
Dat klopt wat je zegt, daar had ik ook aan zitten denken!
Ik denk dat dit voornamelijk (afgezien van het gewicht) komt doordat een gechipte 180pk zo'n 320NM heeft en een standaard 225pk zo'n 280NM...
De trekkracht is dus veel groter dan (in samenwerking met de kleinere K03 turbo ipv de K04 turbo)

Neemt natuurlijk niet weg dat het appels met peren vergelijken is, want als je een 225pk weer chipt is die weer véél sneller natuurlijk.

Iemand hier weleens met een (goed) gechipte 180pk versie gesport tegen een standaard 225pk versie?

(P.S.: Ben ik nog steeds héééél benieuwd welke TT ik nou vandaag gespot heb, om on-topic te blijven!)
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#18909
Kunnen we niet eens een meeting met dragraces houden? Kunnen we alle TT's tegen elkaar laten sprinten. Kijken of ik een beetje kan meekomen met mijn gechipte 210 pk. Zou wel leuk zijn he? Maar ja, waar doe je zoiets (legaal)?
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#18914
erikvandenhurk schreef:Kunnen we niet eens een meeting met dragraces houden? Kunnen we alle TT's tegen elkaar laten sprinten. Kijken of ik een beetje kan meekomen met mijn gechipte 210 pk. Zou wel leuk zijn he? Maar ja, waar doe je zoiets (legaal)?
Ja zoiets lijkt mij ook wel lache... lekker beetje sprinten bandjes oproken.. beetje sensatie in de tent brengen.. :lol: 8)
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#18916
Zijn er vast meer die mee willen doen! Lijkt mij echt te gek... 2 Fast, 2 Furieus!! Zo iets moet toch te organiseren zijn? Hebben alleen een mooi stuk dubbel asfalt nodig zonder overig verkeer. Op een industrieterrein ofzo? Ik zal zeker eens rondkijken...
Gebruikersavatar
door reindertt
#18981
Bij mij bij de havens heb je dit soort lappen asfalt... kun je ook mooi driften
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]