Audi TT Club - Forum

Plaats hier alles over velgen m.b.t. het eerste model Audi TT
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Donateur of Club Member!
Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door wabuijteweg
#89545
Ikheb een Roadster uit 2003 en de beide 18 inch voorvelgen zijn beschadigd. In de velg lees ik ET 35 LK en daarachter zowel 100 als 112. Elders op de binnenkant van de velg staat BI en 18H2.

Ik kan op Marktplaats op het oog identieke velgen kopen met de maat 18" 8,5J x 18H2. ET20,5 x 112.

Vraag: zouden deze velgen passen?
door r.beniers
#89548
De steek kan je aanpassen door gebruik te maken van zogenaamde adapters. Je moet dan ook wel rekening houden met de juiste ET-waarde, want de adapters hebben ook een bepaalde dikte (minimaal 20mm) dus werken als een soort spoorverbreders.

Als je met adapters gaat werken, raad ik je aan om deze van goede kwaliteit te nemen.
door wabuijteweg
#89549
Bedankt voor de info. Ik heb afgezien van de aankoop op Marktplaats en heb nu reeds elders een fraaie set gekocht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#89566
Steek adapters beginnen met 15mm die betaalbaar zijn, kunt ze ook van 10mm laten maken maar heb je speciale legering van de korte bouten nodig die duur zijn en dat maakt dan zo'n steekadapterset niet leuk meer qua prijs.

Maar 15mm rondom en zelfs met fwd 20mm achter is goed te doen met 5x112 velgen origineel of aftermarket die steekadapter sets verkoop ik met enige regelmaat.

Inderdaad goeie is wel voornaam, want er zijn er ook die puur op spacers lijken en dat wil je echt niet als steekadapters eronder monteren dan blijf je de boel na draaien en steeds vastzetten na weken. Dat geldt tevens voor de simpele spacers met verlengde bouten.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]