Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rokky
#34163
Ik zal je een geheim verklappen: De dealer in A'dam rijdt hem gewoon door de wasstraat.....
Ik heb het hem gevraagd, doen ze altijd. De seat dealer waar ik mn vorige auto heb gekocht deed dat ook en ik weet van meer dealers dat ze dat doen.
De seat dealer in Baarn heeft zelfs een eigen wasstraat.

Ik ga al jaren zelf door de wasstraat en zie het verschil niet maar rij hem ook alleen door een wasstraat met katoenen borstels.

Je hebt me nog niet overtuigd :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#34172
rokky schreef:De dealer in A'dam rijdt hem gewoon door de wasstraat.....
Dat is waarschijnlijk omdat het snel én goedkoop is. Zeker als je meerdere wagen per dag moet doen, dan is die keuze gauw gemaakt natuurlijk.
Als ik zie wat er zoal door zo'n wasstraat gaat gemiddeld.... Van het oude dametje op de hoek, die haar kilometers alleen maar haalt uit het rijden van d'r garage naar de wasstraat, tot die gozer, die net ervoor ff is gaan terreinrijden met z'n Jeep...
Ik zeg niet dat je mij nooit ziet bij de wasstraat hoor... Ook ík zondig wel eens :) Maar dat is dan voornamelijk in de winter, om er snel ff de pekel vanaf te halen en omdat ik dan geen zin heb om in de ijzige kou te gaan staan..

Maar zoals gezegd, me de hand wassen blijft m.i. toch de beste keuze gezien het resultaat. Zo'n wasstraat komt immers niet overal :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34179
rokky schreef:Ik zal je een geheim verklappen: De dealer in A'dam rijdt hem gewoon door de wasstraat.....
Ik heb het hem gevraagd, doen ze altijd. De seat dealer waar ik mn vorige auto heb gekocht deed dat ook en ik weet van meer dealers dat ze dat doen.
De seat dealer in Baarn heeft zelfs een eigen wasstraat.

Ik ga al jaren zelf door de wasstraat en zie het verschil niet maar rij hem ook alleen door een wasstraat met katoenen borstels.

Je hebt me nog niet overtuigd :lol: :lol:
Als je een audi dealer iets doet is het niet direct goed. Ik vraag je om het volgende topic even door te lezen van iemand die een auto heeft behandeld. Wellicht dat je dan alsnog wordt overgehaald:
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=1802

Ach ja, het is mijn auto niet :)

Groeten,
Vincent
door rokky
#34184
Lijkt me niet echt goed voor met milieu zo de auto wassen... maar goed...

Met polijsten krijg je idd de krassen wel weg en geloof ik graag dat de lak er weer spik en span uit ziet.
Maar na een paar keer handmatig wassen of door de wasstraat kan je weer opnieuw beginnen....

Het blijft een auto, ook al is het een TT, en daar moet vooral heel veel en heel hard in gereden worden...
Door gebruik komen er krassen, als je dat stoort laat je ze weg halen. 1x in de zoveel tijd de auto polijsten of een poetsbehandeling geven kan dan geen kwaad lijkt mij. Een paar kleine krasjes storen mij niet, 1x in de regen rijden en de auto is zo smerig dat dat niet meer opvalt.

Maar om bij het topic te blijven, ik rij hem nog steeds gewoon door de waststraat......
Ik vindt een TT vooral een rijders auto en geen show auto....
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#34189
rokky schreef:Ik vindt een TT vooral een rijders auto en geen show auto....
En dát is een mening om te respecteren :wink:

Iedereen behandelt zijn wagen zoals ie zelf wil, al poets je hem met 'korrel 60' :)
De mensen op het CarClean forum zijn natuurlijk échte fanatiekelingen; Zij hebben hun auto voornamelijk om te poetsen, zo lijkt het.
En daar is ook helemaal niets mee, integendeel, ik vind het persoonlijk wel interessant allemaal wat ze doen :)
Zo zijn de mensen op elk forum wel geselecteerd op een bepaalde afwijking :D Wíj houden nu eenmaal van onze TT's :wink:

Als je d'r maar plezier aan beleeft!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door MARK
#34191
Ga auto's poetsen....dan kun je een R8 rijden!

Alle gekheid.............. :wink:

Er is maar een goede methode 8)

- Naar een doe het zelf-wasplaats;
- Auto eerst zeer grondig afspuiten, ook de wielkasten;
- Afborstelen met een borstel die lekker veel schuim en water geeft;
- Afspoelen (ook zeer grondig);
- Afspoelen met vlekvrij-water (gedestilleerd dus!).

Resultaat........als nieuw! :shock:

Kosten 8,- Euri en 15 Min Werk




Oh ja, geen kras te zien! :D
Gebruikersavatar
door screamer
#34201
MARK schreef: Er is maar een goede methode 8)

- Afborstelen met een borstel die lekker veel schuim en water geeft;
Afborstelen...!! :shock: Dan kun je nog beter door de wasstraat! Ik zie ze hier altijd velgen en weet wat voor smerige zooi met deze borstels schoon maken. Als je krassen wilt....


Guy
Gebruikersavatar
door MARK
#34216
:roll: ........Ja duhhhh!!!! :D

Nadat je de borstel op de grond hebt gelegd met de haren naar boven uiteraard!! en dan grondig hebt afgespoten met de hogedruk!

Nu tevreden????? :wink:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34217
screamer schreef:
MARK schreef: Er is maar een goede methode 8)

- Afborstelen met een borstel die lekker veel schuim en water geeft;
Afborstelen...!! :shock: Dan kun je nog beter door de wasstraat! Ik zie ze hier altijd velgen en weet wat voor smerige zooi met deze borstels schoon maken. Als je krassen wilt....


Guy
Wij begrijpen elkaar :D Ik zie hier een duidelijk verschil tussen mensen die hun auto gewoon netjes schoon houden en personen die wellicht doorgedraaid zijn in het detailen van hun wagen.

Ach ja, met dit weer maakt het ook echt allemaal niets uit :D

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door screamer
#34254
Vincentos schreef:
screamer schreef:
MARK schreef: Er is maar een goede methode 8)

- Afborstelen met een borstel die lekker veel schuim en water geeft;
Afborstelen...!! :shock: Dan kun je nog beter door de wasstraat! Ik zie ze hier altijd velgen en weet wat voor smerige zooi met deze borstels schoon maken. Als je krassen wilt....


Guy
Wij begrijpen elkaar :D Ik zie hier een duidelijk verschil tussen mensen die hun auto gewoon netjes schoon houden en personen die wellicht doorgedraaid zijn in het detailen van hun wagen.

Ach ja, met dit weer maakt het ook echt allemaal niets uit :D

Groeten,
Vincent
Hahaha, ja misschien overdrijf ik het soms wel is een klein beetje. :D Maar de meeste hier hebben geen zwarte TT, daar zie je echt ALLES op. Als de zon er op staat dan wil je niet weten wat je aan swirls ziet, zag althans bij mij. :)

En met dit weer is er inderdaad geen beginnen aan. Enkel om de week ff goed de pekel eraf spoelen.


Guy
door joTTie
#34411
Met dit weer is het geen beginnen aan. Vorige week in de vrieskou me auto gewassen. nu weer smerig. Om te huilen :S
Gebruikersavatar
door denders
#47616
Vandaag kon ik het niet laten, normaal met de hand maar de TT zag er niet meer uit en ik ging dus maar even omrijden.
Even hier bij "van den ban" in de wasbox eerst maar even met de hogedrukspuit afgespoten,
daarna de sop+zachte borstel erover en nagespoten. Toen nog een eurootje er maar weer in en hotwax erover.
En ondanks de hotwax, toch twee aardig koude klauwtjes! :wink:

Velgen moeten echt met de hand maar ja, alle troep is er af en de body blinkt..voor die drie euro's.

Thuisgekomen ook even op een parkeerplekje hier en het verlengsnoer maar lekker even de auto ontdaan van hondenharen e.d.
Hij is gelijk ook van binnen weer als nieuw!

Nu maar hopen dat we niet weer opnieuw beginnen met die ****%$##@sneeuw :roll:
(-na zaterdagnacht)

Ach, toch laatste week werken dus zal aardig minder gaan rijden ook!


Grtz, Dennis.
Laatst gewijzigd door denders op di jan 26, 2010 13:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door TTPost
#47617
Wasstraat!

Katoenen borstels, velgen worden handmatig schoongemaakt :)
De "grote" borstel kunnen ze uitzetten boven, zodat de cabriokap, niet geraakt wordt.

Geen krassen oid, kosten 11,50. :D
Gebruikersavatar
door Nils
#47643
Ik ben iemand die in de zomer echt elke weekend zijn auto wast. Heb toen ik net op mijzelf woonde 200 euro uitgegeven bij carclean om van alles het beste van het beste te hebben en sta een paar keer per jaar 12 uur mijn auto achter elkaar te wassen met wassen, polishen, kleien, poetsen, wassen, poetsen finishen..

En toch.. met dit weer :roll:


Ik rij 160 km per dag!! Dan kan je je auto niet schoon houden. Die pekel is echt funnest, en je auto wassen als het vriest is ook absoluut niet goed.

Wij hebben hier in de buurt een goede wasstraat zitten met textiel borstels en dergelijke, maar ook met een "voor-hok" waar je auto door een persoon eerst helemaal goed afgespoelt wordt met een hogedruk spuit. En vervolgens met een andere lans je auto voorziet van een dikke schuimlaag en naar wens een niet zure/natuurlijke velgenreiniger.

Omdat de auto eerst goed afgespoeld wordt veel minder kans op krassen/swirls. Je auto wordt ook van onder ontdaan van Pekel. De auto wordt warm droog geblazen, wat ook weer beter is voor de caroserie en de rubbers.

Ik denk dat dit altijd nog beter is als een maand niet wassen.. want ik zal nooit met de hand de auto wassen als het vriest.
Gebruikersavatar
door denders
#47645
En ja hoor.... er zat alweer een streepje vogelshit op :evil: :roll:
Alsof ze het weten he die beesten!!!!!

Maar goed, ik rij nu nog nou eenmaal veel, dus het risico is er nou eenmaal als ie niet binnen staat :wink:
Gelijk maar even weggehaald met een tissue en glassex, helpt goed.

Wel frappant dat ik nu gewoon echt kijk naar de auto als ik wegloop, hoe schoon die is en glimt!
(voorlopig dan.......)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]