Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door NEVSKI
#31096
Duidelijk....... alleen maar freaks hier! :wink: Nou, dan gaat mijn vrouw zelf maar aan de gang, ik ga NOOIT van zijn leven een auto wassen met de hand.... Ik gooi toch volgende week de hardtop erop en dan lijkt het probleem met het dak en de eventuele zeep en wax opgelost toch? Trouwens: al haar voorgaande voertuigen (lees 8 Honda's) werden ook alleen maar de eerst 6 maanden gewassen en daarna nooit meer.....

NEVSKI
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31193
Nee als een lamstraal door de wasstraat en de lak vol sporen krijgen... das zonde van zo'n mooie TT koop dan een Skoda :D
Gebruikersavatar
door screamer
#31208
NEVSKI schreef:Trouwens: al haar voorgaande voertuigen (lees 8 Honda's) werden ook alleen maar de eerst 6 maanden gewassen en daarna nooit meer.....

NEVSKI
Dan was het niet best met de lak na aan paar maanden.... Ik zou me er aan dood irriteren als je auto altijd vies is, en zelfs zo vies dat hem niet meer schoon krijgt!!
Gebruikersavatar
door rene4u
#31215
Ik zou terplekke een hartverzakking krijgen als ik een TT, coupe of cabrio, in een wasstraat zou zien.

Ik heb mijn zwarte lease auto een paar keer door een wasstraat heen gehaald en toen ik de auto in de volle zon zag staan, schoten de tranen in mijn ogen...bij wijze van natuurlijk. Maar wát een krassen!
door Ramon
#31218
zijn die wasstraten met doeken ook zo slecht :?:
Gebruikersavatar
door screamer
#31226
Er is denk geen wasstraat is die geen swirls veroorzaakt... Zelf met de hand wassen (met 2 emmers, schoon was-handschoen en droogdoek) krijg ik lichte swirls... :smt013 :(

Geweldig zwarte lak....
Laatst gewijzigd door screamer op di sep 23, 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31248
Zoals al eerder door mij gezged; ik laat mijn Roadster met de hand wassen.
Voor 17,50 Euro permitteer ik het me lui te zijn.
Nu hebben ze hem voor mij in een Teflon laag gezet om eens te proberen.
Lekker glad :P
Gebruikersavatar
door johan
#31270
Die prijs valt mee, dat betaal je in een moderne wasstraat ook bijna.

Is dat een zwartwerker of een echt bedrijf ?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31293
johan schreef:Die prijs valt mee, dat betaal je in een moderne wasstraat ook bijna.

Is dat een zwartwerker of een echt bedrijf ?
Een echt bedrijf, een super autowasstraat met schoonspuitplaatsen, zelfs voor caravans.
Iedereen die zijn auto komt laten wassen, zet de auto neer in de rij en het peroneel spuit de auto schoon, reinigt de velgen, zet hem in de wasstraat, rijdt hem eruit, zeemt hem met de hand na (ook de binnendorpels) en voila, je mag hem weer meenemen. Het hele proces kun je vanaf het terras volgen onder het genot van een gratis kopje koffie.
Je kunt kiezen uit diverse wasstraat programma's en je kunt je auto met de hand laten wassen, inclusief het schoonmaken van het interieur, compleet laten poetsen met een machine, of met Teflon behandelen.
Ze hebben een website, maar daar vermelden ze vreemd genoeg niet al deze mogelijkheden :?
http://carwashnieuwvennep.nl/Carwash/Carwash.html
Onnodig misschien om te melden dat ik hier inmiddels vaste klant ben :P
Willen jullie er ook nog foto's van zien? dan kan ik er wel een paar maken bij mijn volgende bezoek :wink:
Gebruikersavatar
door Niels82
#31306
Ik zou het lekker met de hand wassen kun je meteen al je krasjes zien die die andere k*t gasten veroorzaken door de deur open te gooien of zo`n fijn kinder fietsje langs je auto.
Gebruikersavatar
door bazzz
#31307
ik was hem ook gewoon fijn met de hand... en dan meestal met lakstift erbij om eventuele beschadigingen meteen bij te werken. das het nadeel als je auto buiten op parkeerplaats moet staan!!!
Gebruikersavatar
door johan
#31319
Modderaar schreef:[Willen jullie er ook nog foto's van zien? dan kan ik er wel een paar maken bij mijn volgende bezoek :wink:
Dat is lekker in de buurt, ik ga er binnenkort ook kijken !
Gebruikersavatar
door Vincentos
#31873
De mensen die van de wasstraat houden.

Dit is het resultaat van jarenlang wasstraat:
Afbeelding

Wordt je niet echt vrolijk van of wel? :D

Dus... twee emmers, één voor het vuile en één voor het schone water. Netjes een zachte washandschoen gebruiken i.p.v. de spons waar vorige week nog de douchecabine is geschrobt. En een laagje wax en je TT kan weer voor de dag komen :)
door rokky
#34136
Ik ga al jaren door de wasstraat met katoenen borstels en nooit zulke krassen gehad.

De krassen op de foto kunnen nooit door de wasstraat zijn veroorzaakt.
De krassen zijn rond en krijg je als je de auto met de hand wast door rond draaiende bewegingen met de spons.
Deze draaiende bewegingen heeft een wasstraat niet.
Als er al krassen ontstaan in de wasstraat lopen ze in de lengte van de auto en niet in het rond.

Hoe je ook wast krassen krijg je altijd. In de katoenen borstels en in de spons blijven altijd kleine zandkorreltjes zitten die krassen kunnen veroorzaken.
Gewoon niet vaker wassen dan nodig.
En verder is het belangrijk na de winter de bodem te ontdoen van zout.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34155
rokky schreef:Ik ga al jaren door de wasstraat met katoenen borstels en nooit zulke krassen gehad.

De krassen op de foto kunnen nooit door de wasstraat zijn veroorzaakt.
De krassen zijn rond en krijg je als je de auto met de hand wast door rond draaiende bewegingen met de spons.
Deze draaiende bewegingen heeft een wasstraat niet.
Als er al krassen ontstaan in de wasstraat lopen ze in de lengte van de auto en niet in het rond.

Hoe je ook wast krassen krijg je altijd. In de katoenen borstels en in de spons blijven altijd kleine zandkorreltjes zitten die krassen kunnen veroorzaken.
Gewoon niet vaker wassen dan nodig.
En verder is het belangrijk na de winter de bodem te ontdoen van zout.
Niet lullig bedoeld. Maar ik als je je mooie nieuwe TT een aantal keer door de wasstraat hebt gehaald en je zet hem in de volle zon dan heb je exact hetzelfde effect als de foto van de a3 hierboven. Geloof me :)

Een wasstraat maakt gebruik van nogal aggresieve shampoo om alle auto's schoon te krijgen. De waxlaag die je wellicht mee hebt gekregen van de dealer is dan binnen no-time weg.
Wat je zegt over het wassen klopt inderdaad. Krassen krijg je 9 van de 10 keer. Om de hoeveelheid swirls (lichte krassen) zo beperkt mogelijk te houden kun je hem het beste als volgt wassen:

- infoamen om vastgekoekt zand/vuil los te weken
- wassen met 2 emmers (1 schoon en 1 om uit te spoelen -> Je schone emmer met shampoo wordt dan niet zwart van het vuil zodat je telkens schoon water pakt, tevens een washanschoen gebruiken, deze zorgt ervoor dat zand niet aan de oppervlakte blijft waardoor je de zandkorrels over de lak schuurt)
- afspuiten/drogen met droogdoek

En dan voor het mooie nog een waxlaag aanbrengen. (er zijn nog meerdere tussenstappen, zie dan het carclean forum)

Kijk anders even verder op het carclean-forum: www.carclean.nl. Als je daar over een wasstraat begint wordt je bijna gebanned :D

Groeten,
Vincent
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]