Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#54610
Enkele weken geleden is mijn gehele voorzijde overgespoten (voorbumper, motorkap en zijschermen) omdat ik behoorlijk wat steenslagschade had.
Het neusje van mijn TT ziet er weer schitterend uit, ook doordat er nu een 3 Bar grill in zit.

Echter heeft enkele dagen geleden een vogel twee flinke flatsen op mijn motorkap gelaten.
Normaal spuit ik dat direct af, alleen ik had het nu even niet gezien, gisteren geen tijd en vandaag naar de wasbox gegaan.
Na wassen en afzemen zag ik dat de twee vogelpoepjes ingebrand waren in mijn lak!
De ene vlek heeft intern onderliggend in de lak een soort 'qruakelee' achter gelaten en de andere was een doffe vlek.
VRESELIJK!!! Ik baal als een gek, kreeg het er gewoon niet meer uit!
Wat voor zieks heeft die vogel gegeten? Zoutzuur? Ik hoop dat hij nu in ieder geval er zelf ook aan overleden is!

Ik was er zo ziek van, dat ik direct langs de autospuiter ben gegaan, welke mijn de voorkant van mijn TT overgespoten had.
Hij gaf aan dat ze dit mogelijk wel er zodanig uit kunnen poetsen dat je het niet/amper meer ziet, maar dat het nooit helemaal weg gaat.
Verder hadden ze pas over twee weken tijd en mocht de auto niet 'warm' zijn, zoals nu door het zonnetje.

Ik ben weer vertrokken en was er nog steeds ziek van.
Ik ben vervolgens direct naar een Autopoetsbedrijf in Hoogvliet gegaan.
Ik was daar al eens eerder wezen kijken, had toen een prijs gemaakt om mijn TT helemaal te laten polijsten/poetsen/waxen en in een waxoil behandeling te laten zetten.
Ik was er echter nooit aan toe gekomen om het ook dan echt te doen.

Daar aangekomen werd ik gelijk keurig geholpen door een Turkse eigenaar.
Ik mocht direct mijn TT neerzetten omdat hij wel eens wilde proberen om de vogelpoepvlekken eruit te halen.
Hij is direct met een tol een allerlei kwaliteits M3 spul aan de slag gegaan.
Hierna was de ene vlek geheel verdwenen, de andere was alleen zichtbaar als je er 20cm vanaf, rechtop kijkt in bepaald licht.
De glans was weer geheel terug en het valt nu reuze mee.
Het zit er helaas nog steeds, maar zo goed als onzichtbaar.
Wijze les: ALTIJD vogelpoep direct eraf halen.
Bij mij wijkt nu alles hiervoor, desnoods leg ik een spons in de auto, die ik alleen even ergens nat hoef te maken om het in ieder geval direct op te deppen!

Ik heb hierna gelijk een afpsraak gemaakt voor volgende week zaterdag.
Ze gaan hem dan de hele dag met prachtige 3M spullen polijsten/poetsen/waxen en als finish komt er een prachtige WAXOIL behandeling overheen, die volgens hem zo'n 1.5 jaar blijft zitten!
(Vroeger al eens een FLON4000) behandeling laten doen, maar dat was er na een paar weekjes alweer vanaf en merkte dan ook geen verschil meer met wassen.
Kleine krasjes op achterbumper en andere locaties gaan ze ook helemaal weg halen!
Ik verwacht een prachtig resultaat.
Ik heb ooit de poetsclinic meeting meegemaakt, waar ik ook de hele serie van Poorboys World en een Meguiars G220 poetsmachine heb gekocht.
Ik krijg daar echter nóóóóit het resultaat mee, wat zij met rotary's en excenters en hun M3 spullen, voor elkaar krijgen.
Hoop dat hierna de TT spik en span erbij staat en de vogelpoepvlekken niet meer opvallen.

Tevens volgende week woensdag een afspraak gemaakt bij de Seat garage, alwaar ze mijn linker wiellager gaan vervangen.
Deze is stuk en hoor een irritant zoemend geluid bij linksaf-bochten.

Hierna is mijn TT denk ik weer super, daar ook mijn ó zo lang durende HALDEX probleem uit zichzelf is verdwenen:
al die tijd kampte ik met een brandend esp lampje en niet werkende haldex, vermoedelijk vochtprobleem in haldex controller.
Sinds het weer mooi weer is, is het euvel verdwenen, nooit meer terug gekomen en werkt de quattro al weken weer keurig!
(ik ga nu op hout afkloppen, want het kan altijd weer terug komen natuurlijk)

Tevens vandaag een 'rode sticker' op mijn rechter achterlicht geplaatst.
Deze sticker heb ik via het Engelse TT forum gekocht bij een Duitser.
Deze sticker plak je precies over het witte achteruitrij-rondje heen, waardoor je keurige rode symetrische achterlichten hebt.
Staat werkelijk geweldig, je ziet het niet en ik hoef er geen duur Engels achterlicht voor te kopen!

Hier alvast een fotootje:
(meer foto's nadat hij de dikke poetsbeurt heeft gehad!)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door allewijn op do jun 17, 2010 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Vorle
#54612
Ik wordt ook helemaal gek van die vogelpoep... Als ik je foto's zou laten zien hoe mijn auto er nu bijstaat met die flatsen erop zou je een hartverzakking krijgen. Zaterdag maar weer ff flink wassen denk ik..
Gebruikersavatar
door michael84
#54613
Hoi Allewijn

Ik heb ook 2 lelijke plekken op mijn motorkap die ik er zelf niet uit krijg.
Ze zaten er al toen ik deze auto kocht. Ik denk dat het misschien ook vogelpoep is.
Mag ik vragen wat het kost daar om je hele auto te laten poetsen.
Als het jouw bevalt wil ik dat misschien ook wel doen.

Groet Michael
door MarcelR
#54616
Ja kan ook van 3M een steunschijf en poetspad's kopen, samen met wat flacon's poets en je kan lekker aan de gang.

Ik gebruik de 3M lijn ook op m'n werk en het is geweldig spul, soort 1,2,3 systeem.
Grove polijstpasta, hoogglans polijst pasta en dan bescherming aanbrengen. Zo werk je gelijk kleine krassen weg en ziet de lak er weer als nieuw uit.
door ptie
#54620
Heel vervelend van die vogelstront.

Heb er ook altijd een ontzettende hekel aan.

Ik heb dan ook altijd, altijd een microvezel doekje + Quick Detailer in mijn auto liggen, voor het geval dat.

Vorig weekend was ik een weekendje weg met de schoonfamilie in Duitsland, en flats, het was weer zover. Ik heb die bende gelijk eraf gepoetst. Mijn schoonmoeder verklaart me voor gek, maar ach :o
door allewijn
#54624
Ze kunnen je inderdaad voor gek verklaren, maar ik heb nu vreselijk spijt van het feit dat ik de afgelopen twee dagen het heb laten zitten.
Lekker in de zon staan branden en deze vogel had waarschijnlijk net een chemische vrucht ofzo gegeten, ik ben dus mooi de klos.

Gelukkig dat het voor mij een extra 'zetje' is geweest naar het compleet machinaal laten poetsen door een professioneel bedrijf.
Ik denk dat de TT er héél erg van op gaat knappen.
Alle kleine krasjes die ik gewoon niet weg krijg met een excenter, dus een meguiars g220 hobby-poetsmachine die ovale bewegingen maakt, krijgen zij ongetwijfeld wél weg met grotere, sterkere roterende poetsmachines welke je zelf niet zomaar moet gebruiken als je het niet geoefend heb, daar deze zo door de lak heen kunnen draaien
.
En wat MarcelR zegt, dat ik ook zelf de producten van 3M kan kopen, dat klopt, maar dan ben ik zelf ook sowieso een hele dag bezig (gezien het feit ik niet ervaren genoeg ben en geen rotary heb) en voor de prijs waar zij nu een complete behandeling en WAXOIL erop gaan zetten, ben ik hier denk ik beter bij gebaat.
Neemt niet weg dat ik zelf poetsen nog steeds leuk vind. Ik heb niet voor niets alles van Poorboys gekocht, allerlei pads, G220, etc.
door MarcelR
#54626
Het is idd best een flinke klus als je de hele auto zelf wilt doen en je moet eerst het een en ander investeren.
Maar als ik jouw verhaal goed begrijp is het een poetsbedrijf wat nog auto's poetst op de goede manier, dus je hebt groot gelijk!

Want veel autopoetsbedrijven poetsen auto's met wax waar flink wat siliconen in zitten, dal ziet er op zich goed uit, maar na een maand is er niks meer van te zien.
Waxoil ken ik wel, ik heb zo'n spons nog thuis liggen. We gebruiken het op auto's die zo'n behandeling gehad hebben en waar wij een paar delen van gespoten hebben, om zo de behandeling in tact te houden.
Het is goed spul! Maar of het 15 jaar blijft zitten weet ik niet :wink:
door allewijn
#54627
MarcelR schreef: Waxoil ken ik wel, ik heb zo'n spons nog thuis liggen. We gebruiken het op auto's die zo'n behandeling gehad hebben en waar wij een paar delen van gespoten hebben, om zo de behandeling in tact te houden.
Het is goed spul! Maar of het 15 jaar blijft zitten weet ik niet :wink:
Haha oeps, ik heb het al aangepast, ik was de 'punt' vergeten.
Ik bedoel dus 1.5 jaar.
Ik lees goede berichten over Waxoyl, http://www.waxoyl.nl
Bij nieuwe auto´s zou het 3 jaar kunnen houden. Bij mijn oude TT dus 1.5jaar.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik weet in ieder geval dat ze bij de dealer met een nieuwe auto er vaak nog veel meer voor vragen als waarvoor ik nu compleet met poetsen kwijt ben.
Kan niet wachten tot volgende week zaterdag.
door MarcelR
#54629
" m'n oude tt" :shock: jongen! ik zou willen dat de mijne er zo uit zag 8)

Heb je ook al eens geprobeert de lak te 'kleien'? Dat heeft 3M ook, ik heb het laatst gebruikt op een motorkap van een gloednieuwe 5 serie, die had tijdens transport een of andere hars soort over zich heen gekregen. Werk geweldig en zo haal je al het vuil uit de porien van de lak.
Als je daarna met de waxoil aan de gang gaat is hij zekersteweten goed beschermd!

Maar ik denk dat het bij jou wel op het zelfde neer komt, want na zo'n poetsbehandeling van 3M is je lak ook brandschoon 8)
#54630
allewijn schreef: die volgens hem zo'n 15.jaar blijft zitten!
:shock: :shock: :shock:
Hmm, om eerlijk te zijn, bij een iemand die zoiets zegt laat ik mijn TT nooit of te nimmer achter. Pure onzin.

Als ik zoiets lees zou ik zelfs schrik krijgen om ze met een roterende machine aan de slag te laten gaan op de lak, het zou niet het eerste poetsbedrijf zijn dat een lak vol hologrammen achterlaat.
Zou me hierover toch nog maar wat verder informeren als ik U was.


Edit : nu pas dat het het maar 1.5 jaar is, is wel een beetje minder natuurlijk maar ook dit ga je niet halen hoor.
Laatst gewijzigd door mawe op do jun 17, 2010 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
door MarcelR
#54633
goed lezen is ook een vak ;)

kijk even in de laatste post van allewijn en je weet het :)
Gebruikersavatar
door mawe
#54635
Gezien ondertussen, waren blijkbaar al wat reacties gekomen vooraleer ik mijn bericht plaatste, 't kan soms snel gaan. :wink:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#54636
He Tim,

Balen van die schade zeg! Ik ken het. Ik heb nu zelf ook een zwarte auto en ik kreeg de auto al afgeleverd met twee plekken erop.
Met de G220 kun je inderdaad niet genoeg weghalen. Tegenwoordig gebruik ik nu ook een roterende polijstmachine en dat werkt wel even iets anders. Het voordeel is wel dat het stukken sneller kan gaan dan met de G220 en de resultaten meestal beter zijn.

Wat ik zelf doe; ik heb een klein sprayertje achterin de auto liggen met een microvezeldoek. Als er iets opzit spuit ik het even in, minuutje wachten en wegvegen. Alleen dan houd je het tegen.
Geen idee wat die beesten te eten krijgen, maar het is niet goed.

En betreft de wax-oil. Volgens vele op het carclean forum is het niets anders dan een sealent. Als je een wax van collonite neemt (a 18 euro) dan heb je er nog veel langer plezier van. Ik heb die wax eens opgebracht op een volkswagen passat en zelfs nadat die auto een aantal keer door de wasstraat is geweest zat het er nog op! En geloof me, de shampoos in wasstraten zijn echt aggressief!

Ik ben benieuwd of dat bedrijf een professioneel resultaat achterlaat zonder hologrammen etc. Er zijn veel middelen die krassen alleen maar bedekken en na 2x wassen verdwenen zijn.

gr,
Vincent
door allewijn
#54637
HAha, een hele discussie om mijn tikfoutje!
Het is inderdaad 1.5 jaar dat het ongeveer zou moeten blijven zitten.
Nieuwe auto´s zo´n 3 jaar. Dit komt niet van de poetser die mijn TT gaat doen, maar van waxoyl zelf.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik weet dat mijn FLON4000 behandeling in ieder geval weggegooid geld was.
Ik verwacht hier nu wel wat van, omdat hij vóór die behandeling dus netjes met kwaliteits M3 spul wordt gepolijst|gepoetst.
En ook al is het maar een jaartje, voor de prijs maakt het niet zo uit.
Gebruikersavatar
door denders
#54655
Balen zeg zo'n dikke flatszooi Allewijn.
Je wilt niet weten wat ze eten die beesten maar buikpijn krijgen ze niet.
Ik weet precies wat meeuwen en dan vooral zeemeeuwen eten (jaren in de Europoort ooit gewerkt) walgggg...
Die stront is bijna een chemisch goedje en ruineerd je lak echt, gaat een verbinding aan en vreet erin!

Goed van die totaalbehandeling nu, doet je auto gewoon goed. 3M is altijd al een prima merk geweest voor vanalles!

Mijn lak is nog "als nieuw" dus heb verder geen klagen en poets nu regelmatig zelf ook wel is.
Wasstraat gaat deze auto nooit komen iig, en ik ben met mijn vorige auto bij goede wasstraten geweest, het is gewoon prijzig maar toch kringen op den duur.
Gewoon even wat tijd nemen.

Waxoil zit ook op de nieuw afgeleverde Kia Picanto van mijn ouders, ze mogen nog de auto een tijdje niet wassen maar het schijnt goed te zijn en is idd mooi hoe die erbij staat.
Succes enne, ik heb altijd in mijn kratje achterin een flesje glassex maar dan zelfgemaakte/milde..helpt prima tegen stront ook op de lak samen met die wc rol die erbij ligt voor ook dat soort nood haha.

Prachtig trouwens zeg, dat rode stickertje ideaal zo en geen moeilijk gedoe met UK-lampen!!!!


Grt, Dennis.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]